Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Ariel Atom 3S: nová verze naladěná na 370 koní drží krok s Formulí Ford
14.10.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Britská novinka dostala kromě vyššího výkonu tři převodovky na výběr, nový program kontroly trakce či lepší brzdy. Stovku zdolá za 2,8 s.
O britské automobilce Ariel Motor Company se nezmiňujeme často. Když už se tak ovšem stane, pak u toho jsou vždy slova plná obdivu. Zvláště kvůli modelu Atom, jehož vnější trubkový rám a absence střechy či dveří jej dokonale odlišují od davu. Pravda, jeho nevšední konstrukce přispívá k poněkud vysokému aerodynamickému odporu (Cd 0,40), tento nedostatek však dvoumístný sporťák dohání nízkou hmotností a vysokým výkonem.
Pokud je přitom pro vás základní Ariel Atom 3.5 příliš pomalý, pak nově můžete sáhnout po verzi S. Ta dostala pod kapotu 2,4litrový přeplňovaný motor od Hondy, který produkuje 370 koní a 420 Nm točivého momentu. O přenos tohoto výkonu se pak stará jedna z převodovek dle výběru zákazníka - k mání je základní manuál či verze se zkrácenými převody, případně šestistupňová sekvence Sadev.
Jak nám dokazuje přiložené video, Atom 3S obkrouží s ručně řazenou převodovkou 5,26kilometrový okruh Virginia International Raceway (zde sídlí americká společnost TMI AutoTech, která vozy Ariel vyrábí v licenci) za pouhou 1 minutu a 58 sekund, tedy na úrovni Formule Ford. Stovku, respektive 97 km/h, pak novinka zdolá za 2,8 sekundy a na čtvrtmíli se rozjede za 10,7 sekundy.
Atom však nikdy nebyl jen o jízdě v přímém směru, proto do sériové výbavy patří nová pětistupňová trakční kontrola, kterou lze nastavovat přímo z kokpitu. Mimo to jsou na všech kolech čtyřpístkové brzdy Alcon, ve všech rozích pak rovněž najdeme stavitelné tlumiče typu pushrod. Standardem je taktéž čelní okno vylepšující komfort v kokpitu, ve fotogalerii ale tento doplněk chybí.
Prohlédnout si ovšem můžete nový LCD displej, který zobrazuje veškerá potřebná data od rychlosti, otáček motoru či zařazené rychlosti až po teplotu vody a míru hladiny paliva. Dále pak v kokpitu nechybí skoro-závodní skořepiny či vyjímatelný volant, tím ale představení můžeme uzavřít. Dodat tak již můžeme pouze cenu, která startuje na sumě 70 800 EUR (cca 1 947 000 Kč).






Nový Ariel Atom 3S dokáže zrychlit z klidu na 97 km/h za 2,8 sekundy
Zdroj: Autoblog
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Chystaný přelomový Jaguar, který nahradí všechny dosavadní modely, natočili při testech. Marnost z něj čiší od pohledu
včeraStartování auta s asi nejlepším čtyřválcem bez turba v historii je zážitek samo sobě, tohle v jiném autě nezažijete
19.2.2025BMW zdevastovalo vrcholnou verzi řady 1 tak moc, že dostává nakopáno od VW Golf, je o hodně horší úplně ve všem
18.2.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
Nová levná Lada dostala ostrou verzi, se svými 173 koňmi bude cupovat okruhy typické pro Rusko
23.1.2025VW už nedokáže oslovovat ani loajální správce firemních flotil. Loni doma masivně ztrácel, konkurence rostla
23.1.2025Nové řešení turba může pomoci spalovacím motorům k záchraně, řeší hlavní problémy spojené s bezemisním palivem
23.1.2025Požáry elektromobilů v parkovacích domech jsou „zásadní problém”. V Nizozemsku jich násobně přibývá, zákazů též
23.1.2025Neuvěřitelně specifikovaný Phaeton připomíná, co všechno bylo možné ve zlaté éře VW. Ztratil na ceně 3,7 milionu Kč, teď může být váš
23.1.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva