Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Ariel Atom 3.5: další evoluce nabízí až 315 koní a více individualizace
11.10.2012 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Největší změnou novinky je šasí odvozené z modelu V8, které vylepšuje trakci i komfort. Mimo to britská značka modernizovala motor i kokpit.
Mezi britskými značkami specializujícími se na okruhové a víkendové hračky byl Ariel vždy až ten třetí po Radicalu a Caterhamu. Nyní si však očividně firma řekla, že nehodlá pouze paběrkovat a přišla s modernizací svého Atomu. Hlavní změnou modelu 3.5 je přitom nové šasí, které bylo odvozeno od verzí V8 a Mugen. Vylepšena tak byla tuhost celého stroje, zatímco zrevidované uchycení motoru a nové tlumiče napomáhají mnohem komfortnější jízdě na silnice a lepší trakci na okruhu.
Měnily se také věci v motorovém prostoru. Atmosférický dvoulitr Honda iVTEC sice pokračuje dále ve své 248koňové formě, ovšem u kompresorem přeplňované verze stoupl výkon z 304 na 315 koní. Ariel přitom jen provedl pár změn na sacím traktu, mapování řídicí jednotky a palivovém systému. Výsledkem by ovšem podle značky nemělo být pouze navýšení síly, nýbrž zlepšení odezvy motoru ve středních otáčkách.
Upravována byla také kapota motoru, což je v podstatě jediný karosářský díl, kterým se Atom může pochlubit. Nové jsou i dvojité přední světlomety, zatímco pro směrová a koncová světla již byly využity diody. Vylepšen byl rovněž digitální displej, kde přibyly LEDky ukazující správný moment pro řazení (ne ten „evropský-spotřebový”, ale optimální pro dosahování maximální dynamiky). A na přání může do kokpitu také „data logger”, tedy polozávodní telemetrie měřící vaše časy na okruhu a síly přetížení.
Není to ovšem jediný prvek na příplatkové listině, v rámci individualizace tak Ariel může nyní každému nabídnout to, nač má zrovna chuť. Takže pokud na tom budete trvat, dostanete i čelní sklo. Ovšem ve formě miniaturního štítku z plexiskla.
Podle informací Arielu je nová „třiapůle” ihned k dispozici pro objednání zákazníkům z celého světa, ceny ale zveřejněny nebyly. Výrobce tedy zřejmě zatím zřejmě jen hovoří o zájmu těch, kteří objednají i bez znalosti přesných cen. Ty se nicméně od cifer v ceníku aktuálního Atomu 3 ale příliš lišit nemohou.








Nový Ariel Atom 3.5 se podrobil celé řadě změn. Dokud ovšem neusednete do přeplňovaného modelu, zřejmě nezaznamenáte jedinou z nich
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Chystaný přelomový Jaguar, který nahradí všechny dosavadní modely, natočili při testech. Marnost z něj čiší od pohledu
21.2.2025Startování auta s asi nejlepším čtyřválcem bez turba v historii je zážitek samo sobě, tohle v jiném autě nezažijete
19.2.2025BMW zdevastovalo vrcholnou verzi řady 1 tak moc, že dostává nakopáno od VW Golf, je o hodně horší úplně ve všem
18.2.2025
Nové na MotoForum.cz
- Také Iker Lecuona mimo hru včera 21:55
- Augusto Fernandez jako náhradník za Jonathana Reu včera 14:01
- Vítězem Bulega před Toprakem včera 10:00
- Vítězí Manzi s Yamahou, 13. Vostatek včera 09:00
- Superpole vyhrál Bulega včera 08:00
Nejčtenější články
Stále víc řidičů elektrických aut přichází na to, že obsloužit s nimi dovolenou je velká osina v zadnici
24.1.2025Téměř nejeté moderní BMW za 250 tisíc Kč není vtip ani omyl. „Jen” je ošklivé, nechtěné, má automat a nejhorší barvu
24.1.2025Prodeje elektromobilů Kie a Hyundai v Evropě se masivně propadají, i když Korejci rádi vytváří dojem opaku
25.1.2025Tohle auto jste si mohli v jeden moment koupit s 5-, 6-, 8-, 10- i 12válcovými motory. Je to historický rekord, který stěží bude překonán
25.1.2025Realitní magnát popsal, jak složité je uvést do provozu jeho nové Bugatti schopné zrychlit na 500 km/h za 20 s, je to jiný svět
25.1.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva