Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Ariel Atom 3.5: další evoluce nabízí až 315 koní a více individualizace
11.10.2012 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Největší změnou novinky je šasí odvozené z modelu V8, které vylepšuje trakci i komfort. Mimo to britská značka modernizovala motor i kokpit.
Mezi britskými značkami specializujícími se na okruhové a víkendové hračky byl Ariel vždy až ten třetí po Radicalu a Caterhamu. Nyní si však očividně firma řekla, že nehodlá pouze paběrkovat a přišla s modernizací svého Atomu. Hlavní změnou modelu 3.5 je přitom nové šasí, které bylo odvozeno od verzí V8 a Mugen. Vylepšena tak byla tuhost celého stroje, zatímco zrevidované uchycení motoru a nové tlumiče napomáhají mnohem komfortnější jízdě na silnice a lepší trakci na okruhu.
Měnily se také věci v motorovém prostoru. Atmosférický dvoulitr Honda iVTEC sice pokračuje dále ve své 248koňové formě, ovšem u kompresorem přeplňované verze stoupl výkon z 304 na 315 koní. Ariel přitom jen provedl pár změn na sacím traktu, mapování řídicí jednotky a palivovém systému. Výsledkem by ovšem podle značky nemělo být pouze navýšení síly, nýbrž zlepšení odezvy motoru ve středních otáčkách.
Upravována byla také kapota motoru, což je v podstatě jediný karosářský díl, kterým se Atom může pochlubit. Nové jsou i dvojité přední světlomety, zatímco pro směrová a koncová světla již byly využity diody. Vylepšen byl rovněž digitální displej, kde přibyly LEDky ukazující správný moment pro řazení (ne ten „evropský-spotřebový”, ale optimální pro dosahování maximální dynamiky). A na přání může do kokpitu také „data logger”, tedy polozávodní telemetrie měřící vaše časy na okruhu a síly přetížení.
Není to ovšem jediný prvek na příplatkové listině, v rámci individualizace tak Ariel může nyní každému nabídnout to, nač má zrovna chuť. Takže pokud na tom budete trvat, dostanete i čelní sklo. Ovšem ve formě miniaturního štítku z plexiskla.
Podle informací Arielu je nová „třiapůle” ihned k dispozici pro objednání zákazníkům z celého světa, ceny ale zveřejněny nebyly. Výrobce tedy zřejmě zatím zřejmě jen hovoří o zájmu těch, kteří objednají i bez znalosti přesných cen. Ty se nicméně od cifer v ceníku aktuálního Atomu 3 ale příliš lišit nemohou.








Nový Ariel Atom 3.5 se podrobil celé řadě změn. Dokud ovšem neusednete do přeplňovaného modelu, zřejmě nezaznamenáte jedinou z nich
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Někdo si nechal předělat svou Hondu na Alfu Romeo. Teď má spolehlivé auto, které nevypadá jako z jiné planety
před 11 hodinamiNejextrémnější Ford Mustang všech dob překonal svůj vlastní rekord z nejnáročnějšího okruhu světa, dejte mu ještě šanci
2.5.2025Číňané na sebe naskládali sedm úplně nových aut a nechali je tak tři dny stát venku na odiv všem
1.5.2025
Nejnovější články
Černý přízrak mezi luxusními superexpresy německých dálnic je k mání krásný a málo jetý za cenu lepší Škody
před 4 hodinamiNová verze nejlevnějšího MG srazila jeho cenu v zahraničí o desítky tisíc níž. Pokud dorazí k nám, bude to jedno z nejlevnějších aut na trhu
před 6 hodinamiVW chce svůj elektrický propadák „ufaceliftovat” k životu, to se zaručeně povede
před 7 hodinamiNejlevnější auto v Česku nakonec nekončí, dočká se znovu nového provedení. Těšit se na něj ale mohou jen někde
před 9 hodinamiPřirozený projev špičkového motoru je prostě nenahraditelný, moderní napodobeniny jsou jen gumové panny mezi auty
před 10 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva