Arash AF8 plně představen, britské Ferrari vládne sedmilitrovou V8 s 550 koňmi

550koňový motor znamená u 1,2 tuny vážícího supersportu stovku za 3,5 sekundy a maximálku 320 km/h. Troufá si i na Ferrari a McLaren.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Arash AF8 plně představen, britské Ferrari vládne sedmilitrovou V8 s 550 koňmi

28.2.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek

Arash AF8 plně představen, britské Ferrari vládne sedmilitrovou V8 s 550 koňmi

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

550koňový motor znamená u 1,2 tuny vážícího supersportu stovku za 3,5 sekundy a maximálku 320 km/h. Troufá si i na Ferrari a McLaren.

Objem ničím nenahradíte. Hesla známého spíše od Američanů a jejich muscle carů se tentokrát chytla v Anglii značka Arash Cars. Dříve jen naznačený vůz, který na první upoutávce vyjížděl z dálky ze tmy, a později také ve tmě dosáhl před objektivem fotoaparátu maximální rychlosti, je teď konečně na světle a plně odhalen. Jmenuje se Arash AF8 a rozhodně si nenaložil malé sousto. Kromě soupeřů musí k vyšší aktivitě vybudit celou společnost Arash.

Poslední dílo známé pod označením AF8 jde ve stopách předchozího modelu AF10 a používá dokonce stejný motor. Tím je neskromný sedmilitrový vidlicový osmiválec s výkonem 550 koní a točivým momentem 640 Nm, kterým AF8 míří do segmentu Ferrari 458 Italia a McLarenu MP4-12C. I díky velkoobjemové benzinové pohonné jednotce zvládne tenhle supersport zrychlit na stovku za 3,5 sekundy, avšak zastaví se na možná trochu podměrečných 320 km/h. Ať už tak či onak, rychlý musí být jako ďábel. Přidejte mu turbodmychadla, která zatím nemá, a odletí.

S motorem je spojena prý zcela obvyklá šestistupňová manuální převodovka, šasí je vyrobeno z vysokopevnostní oceli, hliníku a karbonových vláken. Aby se hmotnost vozu usadila co možná nejníže, je také celá karoserie vyrobena z karbonu. Podle udávaných údajů musí velmi slibný výkon rozhýbávat jen 1 200 kilogramů, což by mohlo pro Arash znamenat snad i prvenství mezi vozy svého segmentu. Zatím však nebudeme nikomu nasazovat korunu, protože nevíme, zda se náhodou nejedná o suchou hmotnost.

Víme však, že AF8 stojí na 19palcových předních a 20palcových zadních kolech, které jsou obuty do pneumatik Michelin Pilot Cup 2. Kola za sebou skrývají vrtané brzdové kotouče, které při deceleraci svírají šestipístkové třmeny vpředu a čtyřpístky vzadu. O takřka závodních genech ledacos napovídají dvojité lichoběžníky a příjemně potěší také klasický hydraulický posilovač řízení oproštěný od elektromotorů. Rozměry karoserie jsou velmi kompaktní, a tak by nemusel tenhle vůz sdílet problémy s konkurencí, jelikož ta se dokáže na úzké silnici dost trápit.

Uvnitř v kabině pro dvě osoby se Arash vyznačuje typickými rysy moderních superaut. Znamená to horu karbonu a kožené čalounění, dotykovou obrazovku informačně zábavního systému, vyhřívané čelní okno a samozřejmě klimatizaci. Pro zvýšení exkluzivity bude každý z vyrobených AF8 osazeno vlastními plaketami s výrobním číslem.

O ceně ani dostupnosti bohužel nepadla jediná zmínka, podrobnosti by se měly začít objevovat ještě letos. Třeba se něco více dozvíme v Ženevě.

Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2014.


Arash AF8 plně představen, britské Ferrari vládne sedmilitrovou V8 s 550 koňmi - 1 - Arash AF8 2014 01Arash AF8 plně představen, britské Ferrari vládne sedmilitrovou V8 s 550 koňmi - 2 - Arash AF8 2014 02Arash AF8 plně představen, britské Ferrari vládne sedmilitrovou V8 s 550 koňmi - 3 - Arash AF8 2014 03Arash AF8 plně představen, britské Ferrari vládne sedmilitrovou V8 s 550 koňmi - 4 - Arash AF8 2014 04Arash AF8 plně představen, britské Ferrari vládne sedmilitrovou V8 s 550 koňmi - 5 - Arash AF8 2014 05Arash AF8 plně představen, britské Ferrari vládne sedmilitrovou V8 s 550 koňmi - 6 - Arash AF8 2014 06Arash AF8 plně představen, britské Ferrari vládne sedmilitrovou V8 s 550 koňmi - 7 - Arash AF8 2014 07Arash AF8 plně představen, britské Ferrari vládne sedmilitrovou V8 s 550 koňmi - 8 - Arash AF8 2014 08Arash AF8 plně představen, britské Ferrari vládne sedmilitrovou V8 s 550 koňmi - 9 - Arash AF8 2014 09Arash AF8 plně představen, britské Ferrari vládne sedmilitrovou V8 s 550 koňmi - 10 - Arash AF8 2014 10Arash AF8 plně představen, britské Ferrari vládne sedmilitrovou V8 s 550 koňmi - 11 - Arash AF8 2014 11Arash AF8 plně představen, britské Ferrari vládne sedmilitrovou V8 s 550 koňmi - 12 - Arash AF8 2014 12Arash AF8 plně představen, britské Ferrari vládne sedmilitrovou V8 s 550 koňmi - 13 - Arash AF8 2014 13Arash AF8 plně představen, britské Ferrari vládne sedmilitrovou V8 s 550 koňmi - 14 - Arash AF8 2014 14Arash AF8 plně představen, britské Ferrari vládne sedmilitrovou V8 s 550 koňmi - 15 - Arash AF8 2014 15Arash AF8 plně představen, britské Ferrari vládne sedmilitrovou V8 s 550 koňmi - 16 - Arash AF8 2014 16Arash AF8 plně představen, britské Ferrari vládne sedmilitrovou V8 s 550 koňmi - 17 - Arash AF8 2014 17Arash AF8 plně představen, britské Ferrari vládne sedmilitrovou V8 s 550 koňmi - 18 - Arash AF8 2014 18Arash AF8 plně představen, britské Ferrari vládne sedmilitrovou V8 s 550 koňmi - 19 - Arash AF8 2014 19Arash AF8 plně představen, britské Ferrari vládne sedmilitrovou V8 s 550 koňmi - 20 - Arash AF8 2014 20Arash AF8 plně představen, britské Ferrari vládne sedmilitrovou V8 s 550 koňmi - 21 - Arash AF8 2014 21Arash AF8 plně představen, britské Ferrari vládne sedmilitrovou V8 s 550 koňmi - 22 - Arash AF8 2014 22Arash AF8 plně představen, britské Ferrari vládne sedmilitrovou V8 s 550 koňmi - 23 - Arash AF8 2014 23Arash AF8 plně představen, britské Ferrari vládne sedmilitrovou V8 s 550 koňmi - 24 - Arash AF8 2014 24Arash AF8 plně představen, britské Ferrari vládne sedmilitrovou V8 s 550 koňmi - 25 - Arash AF8 2014 25Arash AF8 plně představen, britské Ferrari vládne sedmilitrovou V8 s 550 koňmi - 26 - Arash AF8 2014 26Arash AF8 plně představen, britské Ferrari vládne sedmilitrovou V8 s 550 koňmi - 27 - Arash AF8 2014 27Arash AF8 plně představen, britské Ferrari vládne sedmilitrovou V8 s 550 koňmi - 28 - Arash AF8 2014 28
Arash AF8 bude bestie. Velký osmiválec s nízkou hmotností zamává jako s kusem hadru. Britský sporťák se evidentně nechce hnát za maximální rychlostí

Adam Šrámek

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.