Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Apple „iCar“ má dorazit již v roce 2019. Na autopilota prozatím nevsadí
23.9.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Na prvním vlastním elektromobilu „nakousnutého jablka“ dosud pracovalo 600 inženýrů. Po schválení projektu bude tento počet ztrojnásoben.
O zapojení společnosti Apple do automobilového průmyslu se hovoří již hezkých pár let. Zatím z těchto aktivit vzešel systém CarPlay, mimo to sje ovšem v zákulisí často zmiňován také o vlastní elektromobil. Firma s nakousnutým jablkem ve znaku sice nic konkrétního dosud nepotvrdila, nicméně vodítka tu jsou. Kupříkladu nábor inženýrů se specializací na mechaniku, výrobu a robotiku, které Apple přetáhl společnostem jako Tesla Motors, Fiat Chrysler Automobiles a dodavateli baterií A123 Systems.
Mimo to jeden ze zaměstnanců společnosti na počátku letošního roku uvedl, že firma vyvíjí určitý druh technologie, který je blíže automobilům než cokoliv, co Apple dříve vypustil na trh. Pravda, pod tímto oznámením si můžeme představit cokoliv, nicméně nové informace skutečně vedou k elektromobilu. Zdroje blízké celému projektu totiž potvrdili, že vlastní vůz společnosti dostal nedávno oficiální požehnání a na trhu by měl být v roce 2019.
Souběžně s tímto oznámením se očekává výrazné navýšení počtu pracovníků, kteří jsou do projektu zapojeni. Zatím prý na elektromobilu pracuje 600 zaměstnanců, nyní by však toto číslo mělo být ztrojnásobeno. Ve srovnání s prvotinou konkurenčního Googlu ovšem Apple momentálně neplánuje vůz s autonomním řízením, místo toho budou nadále v centru dění řidiči. A to přesto, že i na tomto poli již výzkum probíhá.
Do budoucna se tedy možná dočkáme hned několika variant „iCaru“. Prozatím si ale Apple zřejmě vystačí pouze s jedním modelem v portfoliu. Zda jej ovšem bude vyrábět sám či osloví některou nezávislou firmu, to zatím není jasné. Možností je rovněž partnerství s již zavedenou automobilkou, čemuž nasvědčují hovory a schůzky s BMW.
Ve hře je koneckonců i ta varianta, že Apple nakonec zmiňovaný elektromobil vůbec nebude prodávat sám, ale místo toho ostatním výrobcům nabídne licenční technologii. Jak je tedy patrné, cest, jimiž se může vydat, má firma opravdu hodně. Bude proto více než zajímavé sledovat, zda konečně dojde k nějakému oficiálnímu prohlášení.
První elektromobil Applu se již ukázal na neoficiálních ilustracích. Zda ale realita bude podobná, to je prozatím otázkou
Zdroj: The Wall Street Journal
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
včera - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024 - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nejnovější články
- Bez odborníka do bazarů ani nevkračujte, radí Němci po testu ojetého elektrického VW Golf
před 9 hodinami - Další automobilka odpískala plán prodávat jen elektrická auta, v jejím případě to byl totální nesmysl
před 11 hodinami - Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
včera - Lékař si doma postavil repliku auta snů svého dětství. Ferrari mu ji nechalo zničit a dál mu jde po krku
včera - Finalisté auta roku v USA ukazují, jak jiný svět to je, elektromobily téměř bez výjimky ostrouhaly
včera
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva