Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Ani šéf dvou koncernových značek nevěří, že VW přijde s „levnými” elektromobily za 500 až 620 tisíc. „Není to možné,” říká
5.6.2024 | Petr Prokopec
Zdá se vám bláhové s jistotou předpovídat budoucí cenu vozu, který má dorazit až za tři roky? To nejste sami, VW to přesto udělal. My mu to moc nebaštíme, zajímavé ale je, že nastíněným cenám nevěří ani šéf Seatu a Cupry.
Po dieselovém skandálu, který prasknul v září roku 2015, se koncern Volkswagen rozhodl ve velké míře tlačit elektromobilitu. I když však od té doby uplynula již takřka dekáda, k zásadnějšímu průlomu Němci nedospěli. K tomu ale nedospěl ani nikdo jiný, a tak jsou dnes nabídky elektrických aut ve srovnání s těmi spalovacími pořád podobně nekonkurenceschopné z hlediska ceny, použitelnosti či očekávané ztráty hodnoty.
Přesto všechno ale Němci soustavně slibují, že situace se v brzké době změní, a to hlavně díky nově příchozím elektromobilům. U vozu o velikosti Seatu Ibiza či VW Polo má cena startovat okolo 25 tisíc Eur (cca 620 tisíc Kč), o třídu menší auto pak má být k mání od 20 000 Eur (asi 500 tisíc Kč). Šéf Volkswagenu Thomas Schäfer tyto dané částky považuje za nízké a dosažitelné. S tím prvním ale si bude souhlasit pouze hrstka Čechů. Většina z nich si totiž dnes nemůže dovolit ani novou Fabii, která s litrovým tříválcem startuje na 370 000 Kč.
Když si navíc uvědomíme, že VW již dnes nedokáže ve své domovině nabídnou spalovací auto pod oněch 20 tisíc Eur, pak lze jen stěží věřit tomu, že již během tří let dorazí tak levný elektromobil. A větší auto za 25 tisíc Eur je ta samá utopie. Tuto pochybnost jsme podrobně vyjádřili před pár dny, pozoruhodné ale je, že se nyní k věci podobně pro Der Spiegel vyjádřil i Wayne Griffiths. Šéf koncernových automobilek Seat a Cupra totiž uvedl, že jím spravované značky chystají jen větší, 4,03 metru dlouhou Cupru Raval, která by též měla podle VW startovat pod 25 tisíci eury. Něco takového ale Griffiths nevidí jako reálné, cena se naopak podle něj může vyšplhat až na 30 000 Eur (skoro 745 tisíc Kč). Slovo „dostupný“ tak na vůz znovu nebude pasovat ani omylem.
Griffiths nicméně věří, že i přesto se Raval, který byl dříve znám jako koncept UrbanRebel, uchytí. Proto prý Cupra nehodlá přistoupit ke kompromisům ani v rámci exteriéru, ani uvnitř či v případě výkonu. A protože je situována jako lepší mainstream, který dostal do vínku atraktivnější vzhled, skutečně by i mohla uspět. S něčím takovým ovšem nelze počítat u „obyčejných“ značek jako třeba Škoda, vůz o velikosti Fabie za více než 620 tisíc korun je naprostým nesmyslem.
Zvláště když je třeba počítat s dalšími Griffithsovými slovy, jenž doslova tnou do živého. Šéf Cupry totiž uvedl, že „auto již nadále není symbolem vašeho společenského statutu“. Tím opravdu jen trefil hřebíček na hlavičku, neboť značné části trhu je již jedno, jakou značku či pohonné ústrojí vlastní. Klíčové pro ně je, aby se dostali z jednoho místa na druhé, přitom pobrali všechno a všechny potřebné, a přitom je pořízení i provoz nesvlékly z kůže. To ale není případ elektromobilů.
I proto se ostatně Seat, který je v podstatě ekvivalentem Škody, do bateriového pohonu nežene. „Spousta našich modelů startuje okolo 20 tisíc Eur, často jsou dokonce i levnější. Za takovou částku ovšem není možné nabídnout elektromobil,“ zazdil šéf Cupry definitivně tvrzení jeho kolegů. Doufejme, že mu jeho slova nesrazí vaz, neboť upřímnost se zjevně u koncernu VW nenosí, alespoň ne v souvislosti s elektrickým pohonem.
Cupra Raval, auto dříve známé jako koncept UrbanRebel, má dorazit v příštím roce. Malý čtyřmetrový elektromobil ale nakonec nebude tak levný, jak zástupci koncernu VW slibovali, nevěří tomu ani šéf Seatu a právě Cupry. Foto: Cupra
Zdroj: Der Spiegel
Bleskovky
- Policista zastavil autonomní taxík v protisměru a nestačil se divit. V autě nikdo nebyl, pokutu nebylo dát komu
5.7.2024 - Amazonu dál hoří elektrické dodávky Rivianu, naposledy to při dobíjení odneslo hned pět aut naráz
3.7.2024 - Firma na výrobu vibrátorů se hroutí pod tíhou zájmu, za vše může záměna s označením automobilky
2.7.2024
Nejnovější články
- Předchozí, dnešní optikou úchvatné BMW M3 jde konečně koupit za cenu obyčejné Škody, je ale třeba přijmout pár ústupků
před 11 hodinami - Největší průšvih moderních aut nekončí. Vozy už svolané do servisů kvůli riziku vzplanutí baterie tam znovu musí kvůli témuž
včera - Bavorský motorový podfuk? Profesor strojírenství popsal, jak BMW a spol. rýžují na hrátkách s označením motorů
včera - Ford následuje špatný příklad Němců, vlastním zaměstnancům začal nařizovat kupování elektromobilů
včera - Kontroverzní SUV-kupé BMW skončí bez nástupce, i když se zase tak špatně neprodává
včera
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 07.07. 01:18 - Truck Daškam
- S větrem ve vlasech.... 07.07. 01:09 - Truck Daškam
- Nové kombi do 30000€ Automat s adaptívnym tempomatom povinne 07.06. 17:34 - petr_riha
- BMW Divize 07.06. 16:22 - pavproch
- Suzuki obecně 07.06. 08:03 - jerry
- Politický koutek 07.06. 07:49 - Stepan
- Porsche - vse o sportovnich modelech 07.06. 07:10 - Zajda
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 07.04. 15:01 - řidičBOB