Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Ani šéf dvou koncernových značek nevěří, že VW přijde s „levnými” elektromobily za 500 až 620 tisíc. „Není to možné,” říká
5.6.2024 | Petr Prokopec
Zdá se vám bláhové s jistotou předpovídat budoucí cenu vozu, který má dorazit až za tři roky? To nejste sami, VW to přesto udělal. My mu to moc nebaštíme, zajímavé ale je, že nastíněným cenám nevěří ani šéf Seatu a Cupry.
Po dieselovém skandálu, který prasknul v září roku 2015, se koncern Volkswagen rozhodl ve velké míře tlačit elektromobilitu. I když však od té doby uplynula již takřka dekáda, k zásadnějšímu průlomu Němci nedospěli. K tomu ale nedospěl ani nikdo jiný, a tak jsou dnes nabídky elektrických aut ve srovnání s těmi spalovacími pořád podobně nekonkurenceschopné z hlediska ceny, použitelnosti či očekávané ztráty hodnoty.
Přesto všechno ale Němci soustavně slibují, že situace se v brzké době změní, a to hlavně díky nově příchozím elektromobilům. U vozu o velikosti Seatu Ibiza či VW Polo má cena startovat okolo 25 tisíc Eur (cca 620 tisíc Kč), o třídu menší auto pak má být k mání od 20 000 Eur (asi 500 tisíc Kč). Šéf Volkswagenu Thomas Schäfer tyto dané částky považuje za nízké a dosažitelné. S tím prvním ale si bude souhlasit pouze hrstka Čechů. Většina z nich si totiž dnes nemůže dovolit ani novou Fabii, která s litrovým tříválcem startuje na 370 000 Kč.
Když si navíc uvědomíme, že VW již dnes nedokáže ve své domovině nabídnou spalovací auto pod oněch 20 tisíc Eur, pak lze jen stěží věřit tomu, že již během tří let dorazí tak levný elektromobil. A větší auto za 25 tisíc Eur je ta samá utopie. Tuto pochybnost jsme podrobně vyjádřili před pár dny, pozoruhodné ale je, že se nyní k věci podobně pro Der Spiegel vyjádřil i Wayne Griffiths. Šéf koncernových automobilek Seat a Cupra totiž uvedl, že jím spravované značky chystají jen větší, 4,03 metru dlouhou Cupru Raval, která by též měla podle VW startovat pod 25 tisíci eury. Něco takového ale Griffiths nevidí jako reálné, cena se naopak podle něj může vyšplhat až na 30 000 Eur (skoro 745 tisíc Kč). Slovo „dostupný“ tak na vůz znovu nebude pasovat ani omylem.
Griffiths nicméně věří, že i přesto se Raval, který byl dříve znám jako koncept UrbanRebel, uchytí. Proto prý Cupra nehodlá přistoupit ke kompromisům ani v rámci exteriéru, ani uvnitř či v případě výkonu. A protože je situována jako lepší mainstream, který dostal do vínku atraktivnější vzhled, skutečně by i mohla uspět. S něčím takovým ovšem nelze počítat u „obyčejných“ značek jako třeba Škoda, vůz o velikosti Fabie za více než 620 tisíc korun je naprostým nesmyslem.
Zvláště když je třeba počítat s dalšími Griffithsovými slovy, jenž doslova tnou do živého. Šéf Cupry totiž uvedl, že „auto již nadále není symbolem vašeho společenského statutu“. Tím opravdu jen trefil hřebíček na hlavičku, neboť značné části trhu je již jedno, jakou značku či pohonné ústrojí vlastní. Klíčové pro ně je, aby se dostali z jednoho místa na druhé, přitom pobrali všechno a všechny potřebné, a přitom je pořízení i provoz nesvlékly z kůže. To ale není případ elektromobilů.
I proto se ostatně Seat, který je v podstatě ekvivalentem Škody, do bateriového pohonu nežene. „Spousta našich modelů startuje okolo 20 tisíc Eur, často jsou dokonce i levnější. Za takovou částku ovšem není možné nabídnout elektromobil,“ zazdil šéf Cupry definitivně tvrzení jeho kolegů. Doufejme, že mu jeho slova nesrazí vaz, neboť upřímnost se zjevně u koncernu VW nenosí, alespoň ne v souvislosti s elektrickým pohonem.



Cupra Raval, auto dříve známé jako koncept UrbanRebel, má dorazit v příštím roce. Malý čtyřmetrový elektromobil ale nakonec nebude tak levný, jak zástupci koncernu VW slibovali, nevěří tomu ani šéf Seatu a právě Cupry. Foto: Cupra
Zdroj: Der Spiegel
Bleskovky
Nové BMW M5 kombi dostalo ostudně nakopáno od 6 let starého soka druhé bavorské značky, svůj výkon zabilo absurdní hmotností
včeraNejnadějnější nováček letošní Formule 1 přelstil italské zákony, svůj víc jak 600koňový Mercedes může řídit okamžitě
13.4.2025Mercedes potichu změnil své ikonické logo, náhrada je smutným symbolem lacinosti, která stíhá celý obor
12.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- Další těžké zranění Jorge Martina včera 14:00
- Yamaha Tour 2025: otestujte motocykly značky Yamaha včera 12:32
- Maverick Vinales potrestán 13.4.2025
- Další trumf pro Marca Marqueze 13.4.2025
- Vítězem Moto2 Aron Canet, 10. Filip Salač 13.4.2025
Nejnovější články
EU chce zakázat používání karbonových vláken, protože Cirkus Brusel nikdy nepřestává hrát
před 37 minutamiOvečkin může Gretzkymu sebrat všechno. Po rekordu za počet gólů může získat i vzácný Rolls-Royce, který za tento počin dostal
včeraProdejní data ukazují, jak rychle se Číňané rozpínají v Evropě i po světě, to jen EU zase unikla podstata
včeraMercedes končí s dalšími dvěma modely, v době úspor musí pryč z nabídky vše, co není dostatečně „progresivní”
včeraNové BMW M5 kombi dostalo ostudně nakopáno od 6 let starého soka druhé bavorské značky, svůj výkon zabilo absurdní hmotností
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva