Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
AMG chystá hybridizaci svých modelů, využije technologii z Formule 1
3.3.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Sportovní divize třícípé hvězdy si je vědoma stále přísnějších emisních limitů. S hybridy ovšem nepřijde ihned, nýbrž až na sklonku dekády.
Třícípá hvězda nás na ženevském autosalonu nadmíru potěšila prohlášením, dle kterého se nehodlá vzdát dvanáctiválcových motorů. A to i navzdory faktu, že v průměru produkují 279 gramů emisí CO2 na kilometr, tedy více než dvojnásobek povoleného limitu. Ten je samozřejmě platný na celou značku, respektive koncern Daimler, z čehož ovšem vyplývá, že Mercedes musí přijít také s protikladem. Ten představuje elektrifikace a hybridizace jeho portfolia, která se nevyhne ani sportovní divizi z Affalterbachu.
Šéf AMG Tobias Moers přitom uvedl, že do celého projektu jsou zapojení „chlapíci z Formule 1“. Je tedy zjevné, proč je třícípá hvězda tak velkým zastáncem hybridních pohonných jednotek. Technologii královské motoristické disciplíny zjevně hodlá přenést na veřejné silnice, i když s jednou malou výjimkou - namísto šestiválců u toho nadále budou osmiválce. Moers pak sice připouští, že příchod elektromotorů a baterií navýší hmotnost, zároveň by ale hybridní modely AMG měly být výrazně rychlejší než dosud.
„Jako inženýra mě to vzrušuje. Protože vím, že nám to pomůže navýšit výkon. Díky tomu budeme lepší v přímém zrychlení. Nicméně stále musíte mít na paměti rovnováhu, jenž se týká celkové dynamiky vozu,“ uvedl Moers, dle kterého si vozy AMG musí i nadále zachovat jisté okruhové schopnosti. Hmotnost je sice dle něj problémem, nicméně stále přísnější emisní limity jednoduše nutí automobilky z celého světa, aby hledaly nová technologická řešení.
„Nesmíme před budoucností zavírat oči, a tak pracujeme na elektrifikaci i hybridizaci. Je to ovšem nelehký úkol, neboť máme hned tři různé konfigurace, tzv. východo-západní (kupříkladu A 45), GT (motor vpředu, převodovka vzadu) a C 63 (vše vpředu). Všechno jsou to různé platformy,“ dodal šéf AMG. Nepřímo přitom naznačil, že hybridní techniky se nakonec nemusí dočkat všechny modely divize, ale pouze některé.
Dále Moers uvedl, že možné je rovněž sloučení všech platforem do jedné, což by snížilo náklady na vývoj i výrobu. „Něčeho jsme již dosáhli v posledních pár měsících. Není to ovšem klasický výzkum, ale spíše sesazení týmu lidí do jedné místnosti s dodavateli, ujištění se, čeho jsou schopni, jakého výkonu jsme schopni dosáhnout a ověření, nakolik nám v daném projektu mohou pomoci lidé z Formule 1.“
Znamená to tedy, že se dočkáme tlačítka ve stylu KERS, po jehož stisknutí by se krátkodobě navýšil výkon a tím rychlost, kupříkladu na závodních okruzích s dlouhými rovinkami? Možné to samozřejmě je, nicméně detaily hned tak známy nebudou. „Je to sice rychle se pohybující projekt, nicméně jej není třeba právě teď, za rok nebo za dva. Ale v roce 2020? To bude jistota,“ dodává Moers.
„Když máte k dispozici hardware, který můžete použít ve vašich vozech při posunutí vývoje, je to vzrušující. Není to ovšem nic, o čem bychom nyní mohli mluvit v detailech,“ uzavírá téma Moers. Tím přitom otevírá prostor pro celou řadu spekulací, které ale prozatím necháme spát. Jak totiž naznačil šéf AMG, budeme k nim mít dostatek času.






AMG chystá hybridizaci svých motorů, přičemž využije technologie F1
Zdroj: Motoring
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
BMW M2 vyzvalo na souboj stejně drahý Chevrolet Corvette, nad letištěm je dodnes slyšet řev litující té troufalosti
před 8 hodinamiFaceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
24.4.2025Už to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
22.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- Indian Challenger Elite a Pursuit Elite 2025: exkluzivní cestování 12:50
- Vítězem v Jerezu Alex Marquez, Marc Marquez po crashi 12. včera 14:44
- Vítězem Moto2 Gonzalez před Baltusem a Agiusem, 10. Salač včera 12:56
- Prvním dnešním vítězem v Jerezu se stal Rueda včera 11:37
- Brian Uriarte a Carter Thompson vyhráli RBRC v Jerezu včera 10:35
Nejčtenější články
Většina automobilek spílá Trumpovi za nová cla na auta, jedna ale nazývá věci pravými jmény: Může za to EU
28.3.2025Volvo žádá majitele tisíců dobíjecích aut, aby je okamžitě přestali nabíjet. Hoří, tedy pardon, stíhají je „termální události”
28.3.2025Někdo najel s nezničitelným Mercedesem 1,4 milionu km a prodává ho dál, pro současný Mercedes je to hořká pilulka
28.3.2025Japonci znovu staví legendární americké muscle cary z levné Hondy Civic, teď dokonce i v její nejúspornější verzi
28.3.2025Peugeot nedokáže rozprodat ani 14 elektrických 308 na celém kontinentu, auto nechce prakticky nikdo
28.3.2025
Živá témata na fóru
- Táhneme na Brusel 04.28. 13:35 - Zajda
- VZKAZY 04.28. 12:11 - Brus
- Jednostopé okénko 04.28. 09:28 - abgx1
- Onboard videa 04.27. 15:24 - brnenska.odchytova
- Cyklistické vlákno 04.27. 15:20 - pavproch
- Fiat a vše kolem nich 04.26. 22:46 - petr_riha
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.26. 22:41 - petr_riha
- S větrem ve vlasech.... 04.25. 14:50 - pavproch