Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
AMG chystá hybridizaci svých modelů, využije technologii z Formule 1
3.3.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Sportovní divize třícípé hvězdy si je vědoma stále přísnějších emisních limitů. S hybridy ovšem nepřijde ihned, nýbrž až na sklonku dekády.
Třícípá hvězda nás na ženevském autosalonu nadmíru potěšila prohlášením, dle kterého se nehodlá vzdát dvanáctiválcových motorů. A to i navzdory faktu, že v průměru produkují 279 gramů emisí CO2 na kilometr, tedy více než dvojnásobek povoleného limitu. Ten je samozřejmě platný na celou značku, respektive koncern Daimler, z čehož ovšem vyplývá, že Mercedes musí přijít také s protikladem. Ten představuje elektrifikace a hybridizace jeho portfolia, která se nevyhne ani sportovní divizi z Affalterbachu.
Šéf AMG Tobias Moers přitom uvedl, že do celého projektu jsou zapojení „chlapíci z Formule 1“. Je tedy zjevné, proč je třícípá hvězda tak velkým zastáncem hybridních pohonných jednotek. Technologii královské motoristické disciplíny zjevně hodlá přenést na veřejné silnice, i když s jednou malou výjimkou - namísto šestiválců u toho nadále budou osmiválce. Moers pak sice připouští, že příchod elektromotorů a baterií navýší hmotnost, zároveň by ale hybridní modely AMG měly být výrazně rychlejší než dosud.
„Jako inženýra mě to vzrušuje. Protože vím, že nám to pomůže navýšit výkon. Díky tomu budeme lepší v přímém zrychlení. Nicméně stále musíte mít na paměti rovnováhu, jenž se týká celkové dynamiky vozu,“ uvedl Moers, dle kterého si vozy AMG musí i nadále zachovat jisté okruhové schopnosti. Hmotnost je sice dle něj problémem, nicméně stále přísnější emisní limity jednoduše nutí automobilky z celého světa, aby hledaly nová technologická řešení.
„Nesmíme před budoucností zavírat oči, a tak pracujeme na elektrifikaci i hybridizaci. Je to ovšem nelehký úkol, neboť máme hned tři různé konfigurace, tzv. východo-západní (kupříkladu A 45), GT (motor vpředu, převodovka vzadu) a C 63 (vše vpředu). Všechno jsou to různé platformy,“ dodal šéf AMG. Nepřímo přitom naznačil, že hybridní techniky se nakonec nemusí dočkat všechny modely divize, ale pouze některé.
Dále Moers uvedl, že možné je rovněž sloučení všech platforem do jedné, což by snížilo náklady na vývoj i výrobu. „Něčeho jsme již dosáhli v posledních pár měsících. Není to ovšem klasický výzkum, ale spíše sesazení týmu lidí do jedné místnosti s dodavateli, ujištění se, čeho jsou schopni, jakého výkonu jsme schopni dosáhnout a ověření, nakolik nám v daném projektu mohou pomoci lidé z Formule 1.“
Znamená to tedy, že se dočkáme tlačítka ve stylu KERS, po jehož stisknutí by se krátkodobě navýšil výkon a tím rychlost, kupříkladu na závodních okruzích s dlouhými rovinkami? Možné to samozřejmě je, nicméně detaily hned tak známy nebudou. „Je to sice rychle se pohybující projekt, nicméně jej není třeba právě teď, za rok nebo za dva. Ale v roce 2020? To bude jistota,“ dodává Moers.
„Když máte k dispozici hardware, který můžete použít ve vašich vozech při posunutí vývoje, je to vzrušující. Není to ovšem nic, o čem bychom nyní mohli mluvit v detailech,“ uzavírá téma Moers. Tím přitom otevírá prostor pro celou řadu spekulací, které ale prozatím necháme spát. Jak totiž naznačil šéf AMG, budeme k nim mít dostatek času.
AMG chystá hybridizaci svých motorů, přičemž využije technologie F1
Zdroj: Motoring
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
před 21 minutami - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- V Brně 2025 bez MotoE včera 17:00
- Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem včera 13:30
- Oficiální startovní listiny na rok 2025 včera 12:00
- Augusto Fernandez bude testovacím pilotem Yamaha MotoGP 20.11.2024
- Testu vévodil Alex Marquez 19.11.2024
Nejnovější články
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
před 21 minutami - Lékař si doma postavil repliku auta snů svého dětství. Ferrari mu ji nechalo zničit a dál mu jde po krku
před hodinou - Finalisté auta roku v USA ukazují, jak jiný svět to je, elektromobily téměř bez výjimky ostrouhaly
před 2 hodinami - Jednání VW s odbory nikam nevedou. Tisíce zaměstnanců demonstrují, stávka je na spadnutí, akcie firmy klesly na 13leté minimum
před 4 hodinami - Jaguar ukázal víc ze svého přelomového modelu a přerodu vůbec, něco tak ujetého svět ještě neviděl
před 5 hodinami
Živá témata na fóru
- Pneu koutek 11.22. 14:09 - Zajda
- Onboard videa 11.22. 14:01 - řidičBOB
- S větrem ve vlasech.... 11.22. 13:40 - pavproch
- Mercedes - auto pro masy 11.22. 12:47 - mattonecz
- Co se stalo, děje a chystá na Autoforum.cz 11.22. 10:55 - denis
- Fiat a vše kolem nich 11.22. 10:34 - pavproch
- Toyota obecně 11.22. 10:20 - Stepan
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.22. 09:48 - GeneHawkins