Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
AMG bude dvakrát větší, uvede poloostré modely AMG Sport i další verze GT
27.11.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
V Affalterbachu se připravují na opravdu velkou expanzi, v jejímž důsledku dostaneme více verzí AMG GT i celou řadu modelů AMG Sport.
Sportovní divizi z Affalterbachu se v posledních letech opravdu daří, přičemž veleben byl hlavně její první samostatný počin, tedy Mercedes-Benz SLS AMG. Nyní zde ovšem máme jeho nástupce, se kterým přicházejí výrazné změny také v plánech do budoucna. Dočkat se totiž máme nejen několika dalších variant tohoto sportovního kupé, ale také řady dynamických paketů, jež ozdobí běžnější modely stejným způsobem, jako je tomu zejména v případě BMW a jeho M Performance.
Začněme ovšem nejdříve rozšířením nabídky Mercedesu-AMG GT. O té se rozpovídal šéf divize Tobias Moers, který v Affalterbachu začínal před dvaceti lety jako inženýr. Poněkud překvapivě přitom nepopřel příchod roadsteru, ačkoliv AMG dříve takový model vehementně popíralo. Důvodem byl především fakt, že by daná verze lezla do zelí modelu SL. Jako negativum pak byl zmíněn i pokles zájmu o vozy bez pevné střechy, obojí však zjevně bylo upozaděno.
Aktuálně není jisté, kdy by kabriolet mohl dorazit. Stejně jako nemůžeme přesně odhadnout, kdy se dočkáme provedení Black Series. Jeho příchod ovšem Moers potvrdil, i když dodal, že čekat jej máme „spíše později než dříve“. Přednost totiž dostane ještě jakýsi mezistupeň mezi absolutním vrcholem a standardní nabídkou, která je aktuálně tvořena verzemi GT o výkonu 462 koní a modelem GT S, který dostal do vínku koní 510.
O takovém vozu jsme přitom hovořili zhruba před měsícem, přičemž naznačeno bylo, že očekávat můžeme více koní, méně kilogramů a tvrdší podvozek. Zatím je ovšem otázkou, jaký dostane takový model název, neboť Moers prohlásil, že „GT3 patří jiné automobilce“. Na mysli přitom měl Porsche, které je aktuálně pro Mercedes-AMG GT hlavní konkurencí a zároveň i nastavenou laťkou, kterou je třeba překonat.
Řeč je ovšem pouze o běžných silnicích, na závodní okruhy se zřejmě nový sporťák z Affalterbachu nepodívá, alespoň ne prozatím či s oficiální podporou. Moers totiž naznačil, že sice celou řadu šampionátů, zatím si však není jist, zda by okruhový speciál byl dostatečně konkurenceschopný. To ovšem neznamená, že se jej nedočkáme - své v tomto směru může udělat celá řada samostatných závodních týmů.
Vraťme se ale zpátky do Affalterbachu, kde se očividně již rozloučili s atmosférickým 6,2litrovým osmiválcem, který poháněl zmiňované SLS AMG. Podle Moerse jej totiž „nikdo nebude postrádat“. V tomto směru je ale třeba číst mezi řádky, neboť šéf sportovní divize zároveň uvedl, že „jde o skvělý motor“. Dá se tedy předpokládat, že ač sám jeho odchodu lituje, oficiálně musí držet basu s novou přeplňovanou jednotkou s nižší papírovou spotřebou.
S tímto prokouknutím se přitom můžeme přesunout směrem k novým sportovním paketům, které se představí v lednu na autosalonu v Detroitu. Moers přitom uvedl, že očekávat máme příchod dvou takových modelů, kdy jedním z nich nejspíše bude Mercedes C 450 AMG Sport. Ten vychází z verze C 400, výkon jeho třílitrového šestiválce však měl narůst na přibližně 367 koní.
Mimo vyšší výkon přitom u takového modelu, či respektive modelů, máme očekávat unikátní vzhled zvenčí i uvnitř, specificky naladěný podvozek a hlučnější výfuk. Šéf divize z Affalterbachu sice dále nespecifikoval, který vůz třícípé hvězdy bude druhou vlaštovkou, postupně se však paket AMG Sport představí ve všech dosud existujících i budoucích modelových řadách.
Souběžně s tím samozřejmě můžeme očekávat i nárůst registrací. Zatímco přitom loni značka prodala rekordních 32 000 exemplářů, letos má tato kvóta výrazně překročit čtyřicet tisíc kusů. Plánem je pak prodej 64 000 nových vozů, k čemuž by mělo dojít v roce 2017. Jsme zvědavi, zda se tak skutečně stane a hlavně jak na danou expanzi odpoví Audi, BMW, Jaguar a další.


Skalpovaný Mercedes-AMG GT se již ukázal na neoficiálních ilustracíh. Zatím však není jisté, kdy by mohl dorazit
Mercedes C 450 AMG Sport pak známe ze špionážních fotek, přičemž oficiální představení je naplánováno na lednový Detroit
Zdroj: Car and Driver
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Faceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
24.4.2025Už to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
22.4.2025Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
20.4.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
Někdo nacpal do rodinného VW motor z policejního Passatu. Stvořil skrytou zbraň se stovkou za 4,8 s, teď ji prodává
26.3.2025Nová verze Audi A5 vás chce připravit o víc peněz, litry v zavazadelníku i iluze o německých prémiových autech
26.3.2025Kvůli clům na auta z Číny budeme propouštět a zastavovat výrobu, říká šéf Seatu. I to způsobují nepromyšlené kroky EU
26.3.2025Toyota zastavila stavbu továrny na baterky kvůli nezájmu o elektrická auta, už tak skromné plány znovu snížila
27.3.2025Porsche za cenu Octavie od Xiaomi je z jedné vody načisto nejbezpečnější čínské auto historie, je to další špatná zpráva pro Evropu
27.3.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva