Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Americký Ford Mondeo se dočkal druhého faceliftu, tady ho asi nic dobrého nepotká
21.3.2018 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Kdysi bestseller své třídy, dnes jeden z největších průšvihů v nabídce Fordu je zejména v Evropě mimo hru. V USA ještě zkouší zabojovat druhým faceliftem.
Evropské prodeje Fordu z posledních let zdaleka nedosahují hodnot, na které se firma mohla v 90. letech spoléhat. Zejména na jejich počátku ovládala takřka 12 procent trhu, o čemž si nyní může nechat pouze zdát. Loni to bylo necelých 7 procent, letos na tom Ford bude obdobně. To pro automobilku není zrovna dobrá vizitka, nicméně s ohledem na její kroky připomínající přešlapování slona v porcelánu se vlastně nic jiného ani nedalo čekat.
Nedá se nejspíše počítat s tím, že by značka po vzoru General Motors evropské trhy úplně opustila. Nicméně její budoucnost na tomto kontinentu se nerýsuje zrovna růžově a bude třeba opravdu velkých snah, aby Ford znovu získal alespoň zlomek své někdejší slávy. V tomto ohledu se ale modrý ovál snaží spíše ve své domovině, kde dnes odhalil modernizovaný model Fusion, který je u nás nabízen pod názvem Mondeo.
Znamená to tedy, že s faceliftem lze počítat také v Evropě? To je otázka, na kterou nyní neznáme odpověď. Zatím to ale nevypadá příliš nadějně - ostatně pro Fusion se jedná již o druhou modernizaci, Ford však nepřenesl přes oceán ani tu první. Registrace z letošního ledna jsou ale nejhorší za poslední čtyři roky a značka vůz buď omladí ve snaze o navýšení prodejů nebo začne postupně vypouštět z nabídky.
Modernizace americké verze bude naživo odhalena za pár dnů v New Yorku, online se ale Ford novými prvky již stihl pochlubit. Víme tedy, že zvenčí byla lehce modifikována příď a záď, a to za pomoci nové čelní masky a mlhovek, respektive díky jinému víku zavazadelníku a zadním lampám. To je ale v rámci zevnějšku prakticky vše.
Výrazněji se Fusion proměnil uvnitř, což má spojitost se zeštíhlením nabídky. Již základní výbava S tak zahrnuje paket bezpečnostních a asistenčních systémů Co-Pilot360, jehož součástí je autonomní brzdění s detekcí chodců, monitoring jízdních pruhů a vozů ve slepém úhlu, zpětná kamera či automatické světlomety a stěrače. Opomenout pak nesmíme ještě varování před nárazem do překážek za vozem.
V případě úrovně SE lze očekávat duální automatickou klimatizaci či multimédia SYNC3 spárovaná s 8palcovým displejem a WiFi podporující až deset zařízení. Zajímavé přitom je, že Ford vypustil ze svého portfolia dvoulitrový čtyřválec a aktuálně pro tuto úroveň i všechny vyšší nabízí již jen jedna-pětku EcoBoost, případně pak model Fusion Hybrid s dvoulitrem, elektromotorem a převodovkou CVT.
Hybridní i benzinovou jednotku lze spřáhnout také s výbavou SEL, která se pyšní vyhřívanými sedadly, z nichž to řidičovo lze elektricky ovládat v 10 směrech. Dále pak dorazil kůží obšitý volant, specifické doplňky a čalounění či plnohodnotné čelní LEDky. Tato úroveň přitom nahrazuje předchozí provedení SE Luxury Package, stejně jako Ford poslal k vodě i úroveň Platinum.
Přesunout se tedy můžeme k vrcholné verzi Titanium, jež disponuje třeba 19palcovými koly, klimatizovanými sedadly nebo adaptivním tempomatem. Na tomto stupni lze sáhnout i po Fordu Fusion Energi, což je obchodní označení pro plug-in hybrid, který dostal novou lithium-iontovou baterii o kapacitě 9 kWh, jež má vystačit na 40 km jízdy čistě na elektřinu. Teoreticky.
Tím ovšem nekončíme, Fusion si totiž ponechal ještě trochu prestiže a je k mání rovněž s šestiválcem, ovšem pouze na úrovni V6 Sport. V té chvíli lze počítat s prakticky všemi výše zmíněnými prvky, jimž bude společnost dělat 2,7litrová jednotka EcoBoost naladěná na 329 koní a 514 Nm. Standardem je přitom šestistupnový automat a pohon všech kol.
Modernizace tím končí, ve výsledku tedy nejde o nic, co by Ford do Evropy nemohl přinést. Nicméně jak jsme zmínili, aktuálně není jisté, zda se tak stane. Modrý ovál totiž místo zeštíhlování nabídky přistupuje spíše k snižování svých produkčních kapacit. Aktuálně je totiž na prodej jeho továrna na převodovky ve francouzském Blanquefort.
Je zajímavé, že zrovna tento podnik je výdělečným, a tak by to mělo zůstat minimálně do konce příštího roku. Přesto se ale Ford rozhodl, že zde pracujících 900 lidí pošle na úřad práce. Jak jsme tedy řekli, značka opravdu často připomíná slona přešlapujícího v porcelánu, a to přesto, že jí i po prodeji zůstanou továrny v Německu, Španělsku, Slovensku, Rumunsku a Velké Británii.
Druhý facelift Fordu Fusion, částečně zaskakující za zrušenou zcela novou generaci, se ukázal na prvních fotkách. Debutovat pak vůz bude za pár dnů v New Yorku
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
včera - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
17.1.2025 - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Test Espargara a Nakagamiho v Thajsku včera 19:33
- Vítězem Dakaru 2025 Daniel Sanders 17.1.2025
- Startovní listina NTC 2025 17.1.2025
- Test Agados VZ 27: ideální přívěs pro čtyřkolku 17.1.2025
- Startovni listina Moto E 2025 16.1.2025
Nejčtenější články
- Kia říká, že bizarní vzhled její poslední novinky lidé po spatření berou na milost, snad tomu ani sama nevěří
19.12.2024 - Majitel VW přes 7 měsíců čeká na opravu svého ID.4. Mezitím na něj prší svolávací akce, nakonec přišel zákaz prodeje
19.12.2024 - Poslední BMW 3 s šestiválcem bez turba a manuálem je k mání jako dodnes nové auto, je to Top Gun bizarních specifikací
19.12.2024 - Prodeje nových aut v Evropě spadly do červených čísel, prodeje elektromobilů se meziročně propadají skoro o 10 procent
20.12.2024 - Mercedes chce zaplavit německé dálnice auty, která nepojedou víc jak 95 km/h, je to další odtržení Němců od reality
20.12.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva