„Americkej kýbl” likvidující evropskou smetánku aut za šestinovou cenu se objevil v konfigurátoru, i v plné palbě je to terno

Tento stroj právě zaskóroval tím, že na několika ikonických okruzích svým časem zašlapal do země často i mnohonásobně dražší supersporty evropských značek, nyní si můžeme lépe posvítit na to, co a za kolik nabízí. Základní cenu 4,2 milionu lze poslat citelně výš, ani v plné polní ale ZR1 nestojí extrémní peníze.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

„Americkej kýbl” likvidující evropskou smetánku aut za šestinovou cenu se objevil v konfigurátoru, i v plné palbě je to terno

14.2.2025 | Petr Prokopec

„Americkej kýbl” likvidující evropskou smetánku aut za šestinovou cenu se objevil v konfigurátoru, i v plné palbě je to terno

/

Foto: Chevrolet

Tento stroj právě zaskóroval tím, že na několika ikonických okruzích svým časem zašlapal do země často i mnohonásobně dražší supersporty evropských značek, nyní si můžeme lépe posvítit na to, co a za kolik nabízí. Základní cenu 4,2 milionu lze poslat citelně výš, ani v plné polní ale ZR1 nestojí extrémní peníze.

Chevrolet Corvette je dlouhodobě nejznámějším americkým autem, nejen tím sportovním. Až do šesté generace byl vnímán jako levnější alternativa vrcholných evropských sporťáků, které byly technicky o něco dál. Jenže provedení C7 začalo poměrně výrazně vystrkovat růžky a mnohde dokázalo s Ferrari, Porsche nebo McLareny nejen držet krok, ale mít i navrch. Ovšem až osmá generace začala manažery těchto značek budit ze spaní, neboť s přesunem motoru za záda cestujících mohl Chevrolet vyhnat ještě výš výkony motorů tohoto stroje a zároveň zvýšit jejich využitelnost.

Po základu a ostřejší Z06 tak loni v létě tak americká automobilka představila provedení ZR1, ze kterého konkurenci spadla čelist až na zem. Corvette se totiž dočkala vyššího výkonu, než s jakým jsou spojovány absolutní vrcholy, ať se již pod ně podepsal Zuffenhausen, Maranello či Woking. S 1 079 koňmi ZR1 dokáže divy, neboť při dokoupení paketu ZTK Performance zvládá stovku za 2,3 sekundy, čtvrtmíli za 9,6 sekundy a její maximum leží na hranici 375 km/h. Není tak ani nakonec překvapivé, že stanovuje jeden nový okruhový rekord za druhým. Pro auto, kterému zatvrzelí fandové evropských strojů pohrdavě říkají „americkej kýbl”, je to slušný revanš.

Největší vtip je ale nakonec v tom, že Chevrolet si ani za takovou dynamiku neúčtuje zdaleka takový ranec jako evropská konkurence, jakkoli vyloženě nízko provedení ZR1 rovněž nestartuje. Na americké poměry je totiž částka 173 300 dolarů (cca 4,2 milionu korun) v případě kupé a 183 300 USD (4,4 milionu korun) u kabrioletu poměrně vysoká. Evropská liga je ale ještě o poznání dražší, přičemž Corvette se neblíží ani výkonem, ani dynamikou. A přitom ani takový šestkrát dražší McLaren Senna na okruhu není tak rychlý jako ZR1. Bude tedy zajímavé sledovat, zda Evropy přijde s nějakou odpovědí.

Americká automobilka na každý pád nově spustila konfigurátor ZR1, a tak si potenciální klientela může začít volit svou vysněnou specifikaci. Dá se předpokládat, že většina lidí bude chtít zmiňovaný paket ZTK, zvláště když vychází jen na 1 500 USD (36 300 Kč). Nicméně abyste jej mohli zaškrtnout, je třeba ještě předtím sáhnout po sadě venkovních aerodynamických doplňků z karbonu. Ta vás ovšem již bude stát 8 495 USD (cca 205 tisíc Kč). Nejde nicméně o nejdražší doplněk, tím jsou karbonová kola za 13 995 USD (asi 338 tisíc Kč).

Zajímavá je i možnost převzetí vozu v muzeu Corvette v Kentucky, která stojí stejně jako onen paket ZTK. Za 2 595 USD (asi 63 tisíc Kč) pak Chevrolet nabízí zdvih přední nápravy, což vám pomůže se silničními retardéry či třeba příkřejšími příjezdovými cestami ke garážím. Doplňků je ale nepřeberné množství, načež ceny kupé a kabrioletu mohou vystoupat dokonce k 240 tisícům dolarů (5,8 milionu Kč). Stále je to však 2,5krát méně, než stojí pomalejší Lamborghini Revuelto. A čtvrtina ceny Senny, ať se nám to rýmuje.


„Americkej kýbl” likvidující evropskou smetánku aut za šestinovou cenu se objevil v konfigurátoru, i v plné palbě je to terno - 1 - Chevrolet Corvette ZR1 2025 konfigurator 01„Americkej kýbl” likvidující evropskou smetánku aut za šestinovou cenu se objevil v konfigurátoru, i v plné palbě je to terno - 2 - Chevrolet Corvette ZR1 2025 konfigurator 02„Americkej kýbl” likvidující evropskou smetánku aut za šestinovou cenu se objevil v konfigurátoru, i v plné palbě je to terno - 3 - Chevrolet Corvette ZR1 2025 konfigurator 03„Americkej kýbl” likvidující evropskou smetánku aut za šestinovou cenu se objevil v konfigurátoru, i v plné palbě je to terno - 4 - Chevrolet Corvette ZR1 2025 konfigurator 04„Americkej kýbl” likvidující evropskou smetánku aut za šestinovou cenu se objevil v konfigurátoru, i v plné palbě je to terno - 5 - Chevrolet Corvette ZR1 2025 konfigurator 05„Americkej kýbl” likvidující evropskou smetánku aut za šestinovou cenu se objevil v konfigurátoru, i v plné palbě je to terno - 6 - Chevrolet Corvette ZR1 2025 konfigurator 06„Americkej kýbl” likvidující evropskou smetánku aut za šestinovou cenu se objevil v konfigurátoru, i v plné palbě je to terno - 7 - Chevrolet Corvette ZR1 2025 konfigurator 07„Americkej kýbl” likvidující evropskou smetánku aut za šestinovou cenu se objevil v konfigurátoru, i v plné palbě je to terno - 8 - Chevrolet Corvette ZR1 2025 konfigurator 08„Americkej kýbl” likvidující evropskou smetánku aut za šestinovou cenu se objevil v konfigurátoru, i v plné palbě je to terno - 9 - Chevrolet Corvette ZR1 2025 konfigurator 09„Americkej kýbl” likvidující evropskou smetánku aut za šestinovou cenu se objevil v konfigurátoru, i v plné palbě je to terno - 10 - Chevrolet Corvette ZR1 2025 konfigurator 10„Americkej kýbl” likvidující evropskou smetánku aut za šestinovou cenu se objevil v konfigurátoru, i v plné palbě je to terno - 11 - Chevrolet Corvette ZR1 2025 konfigurator 11„Americkej kýbl” likvidující evropskou smetánku aut za šestinovou cenu se objevil v konfigurátoru, i v plné palbě je to terno - 12 - Chevrolet Corvette ZR1 2025 konfigurator 12„Americkej kýbl” likvidující evropskou smetánku aut za šestinovou cenu se objevil v konfigurátoru, i v plné palbě je to terno - 13 - Chevrolet Corvette ZR1 2025 konfigurator 13„Americkej kýbl” likvidující evropskou smetánku aut za šestinovou cenu se objevil v konfigurátoru, i v plné palbě je to terno - 14 - Chevrolet Corvette ZR1 2025 konfigurator 14„Americkej kýbl” likvidující evropskou smetánku aut za šestinovou cenu se objevil v konfigurátoru, i v plné palbě je to terno - 15 - Chevrolet Corvette ZR1 2025 konfigurator 15„Americkej kýbl” likvidující evropskou smetánku aut za šestinovou cenu se objevil v konfigurátoru, i v plné palbě je to terno - 16 - Chevrolet Corvette ZR1 2025 konfigurator 16„Americkej kýbl” likvidující evropskou smetánku aut za šestinovou cenu se objevil v konfigurátoru, i v plné palbě je to terno - 17 - Chevrolet Corvette ZR1 2025 konfigurator 17„Americkej kýbl” likvidující evropskou smetánku aut za šestinovou cenu se objevil v konfigurátoru, i v plné palbě je to terno - 18 - Chevrolet Corvette ZR1 2025 konfigurator 18
Ani plně nabušená Corvette ZR1 za necelých 6 milionů korun není s ohledem na své schopnosti drahá, v případě vrcholné evropské ligy budete platit výrazně více za citelně horší dynamiku. Foto: Chevrolet

Zdroj: Chevrolet

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.