Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
„Americkej kýbl” likvidující evropskou smetánku aut za šestinovou cenu se objevil v konfigurátoru, i v plné palbě je to terno
14.2.2025 | Petr Prokopec
Tento stroj právě zaskóroval tím, že na několika ikonických okruzích svým časem zašlapal do země často i mnohonásobně dražší supersporty evropských značek, nyní si můžeme lépe posvítit na to, co a za kolik nabízí. Základní cenu 4,2 milionu lze poslat citelně výš, ani v plné polní ale ZR1 nestojí extrémní peníze.
Chevrolet Corvette je dlouhodobě nejznámějším americkým autem, nejen tím sportovním. Až do šesté generace byl vnímán jako levnější alternativa vrcholných evropských sporťáků, které byly technicky o něco dál. Jenže provedení C7 začalo poměrně výrazně vystrkovat růžky a mnohde dokázalo s Ferrari, Porsche nebo McLareny nejen držet krok, ale mít i navrch. Ovšem až osmá generace začala manažery těchto značek budit ze spaní, neboť s přesunem motoru za záda cestujících mohl Chevrolet vyhnat ještě výš výkony motorů tohoto stroje a zároveň zvýšit jejich využitelnost.
Po základu a ostřejší Z06 tak loni v létě tak americká automobilka představila provedení ZR1, ze kterého konkurenci spadla čelist až na zem. Corvette se totiž dočkala vyššího výkonu, než s jakým jsou spojovány absolutní vrcholy, ať se již pod ně podepsal Zuffenhausen, Maranello či Woking. S 1 079 koňmi ZR1 dokáže divy, neboť při dokoupení paketu ZTK Performance zvládá stovku za 2,3 sekundy, čtvrtmíli za 9,6 sekundy a její maximum leží na hranici 375 km/h. Není tak ani nakonec překvapivé, že stanovuje jeden nový okruhový rekord za druhým. Pro auto, kterému zatvrzelí fandové evropských strojů pohrdavě říkají „americkej kýbl”, je to slušný revanš.
Největší vtip je ale nakonec v tom, že Chevrolet si ani za takovou dynamiku neúčtuje zdaleka takový ranec jako evropská konkurence, jakkoli vyloženě nízko provedení ZR1 rovněž nestartuje. Na americké poměry je totiž částka 173 300 dolarů (cca 4,2 milionu korun) v případě kupé a 183 300 USD (4,4 milionu korun) u kabrioletu poměrně vysoká. Evropská liga je ale ještě o poznání dražší, přičemž Corvette se neblíží ani výkonem, ani dynamikou. A přitom ani takový šestkrát dražší McLaren Senna na okruhu není tak rychlý jako ZR1. Bude tedy zajímavé sledovat, zda Evropy přijde s nějakou odpovědí.
Americká automobilka na každý pád nově spustila konfigurátor ZR1, a tak si potenciální klientela může začít volit svou vysněnou specifikaci. Dá se předpokládat, že většina lidí bude chtít zmiňovaný paket ZTK, zvláště když vychází jen na 1 500 USD (36 300 Kč). Nicméně abyste jej mohli zaškrtnout, je třeba ještě předtím sáhnout po sadě venkovních aerodynamických doplňků z karbonu. Ta vás ovšem již bude stát 8 495 USD (cca 205 tisíc Kč). Nejde nicméně o nejdražší doplněk, tím jsou karbonová kola za 13 995 USD (asi 338 tisíc Kč).
Zajímavá je i možnost převzetí vozu v muzeu Corvette v Kentucky, která stojí stejně jako onen paket ZTK. Za 2 595 USD (asi 63 tisíc Kč) pak Chevrolet nabízí zdvih přední nápravy, což vám pomůže se silničními retardéry či třeba příkřejšími příjezdovými cestami ke garážím. Doplňků je ale nepřeberné množství, načež ceny kupé a kabrioletu mohou vystoupat dokonce k 240 tisícům dolarů (5,8 milionu Kč). Stále je to však 2,5krát méně, než stojí pomalejší Lamborghini Revuelto. A čtvrtina ceny Senny, ať se nám to rýmuje.


















Ani plně nabušená Corvette ZR1 za necelých 6 milionů korun není s ohledem na své schopnosti drahá, v případě vrcholné evropské ligy budete platit výrazně více za citelně horší dynamiku. Foto: Chevrolet
Zdroj: Chevrolet
Bleskovky
Nové Mini má ten nejstupidnější možný volič řazení, ukazuje naprostou nesoudnost těch, kteří dnes vymýšlí auta
před 4 hodinamiBMW M2 vyzvalo na souboj stejně drahý Chevrolet Corvette, nad letištěm je dodnes slyšet řev litující té troufalosti
včeraFaceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
24.4.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Číňané dál berou Evropanům vše, čím prosuli. Nabídnou dokonce nový třílitrový turbodiesel, se kterým tu snad všichni končí
před 2 hodinamiMuž si nevědomky koupil zpátky své vlastní auto, které mu o pár měsíců dřív ukradli, nikdo teď neví, co si s tím počít
před 3 hodinamiNové Mini má ten nejstupidnější možný volič řazení, ukazuje naprostou nesoudnost těch, kteří dnes vymýšlí auta
před 4 hodinamiŠéf Porsche přiznal hořkou prohru, značka může s elektrickými auty úplně skončit na jejich největším světovém trhu
před 5 hodinamiNový čínský soupeř Rolls-Royců a Maybachů ukazuje, že Evropané už nemají nic jisté ani mezi luxusními limuzínami
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva