Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Američané skutečné začali prodávat auto jedoucí 312 km/h jen za 1,39 milionu Kč
16.8.2019 | Petr Prokopec
Jsou chvíle, kdy by člověk chtěl žít v USA a současnost je jednou z nich. Nová Corvette je z hlediska hodnoty za peníze zázrak dekády - u nás se jistě bude prodávat též, ale ne tak levně.
Pokud bychom měli zvolit sportovní novinku tohoto roku a možná i dekády, velmi pravděpodobně vyneseme úplně nejvýše osmou generaci Chevroletu Corvette. V případě tohoto vozu se totiž pojí nemožné se skutečným. Americká automobilka opravdu přesunula motor až za hlavy cestujících a zároveň navýšila počet exotických materiálů. Přidala rovněž i na kvalitě, Corvette C8 tak snadno může soupeřit i s vrcholnou evropskou ligou. Vůči ní však stojí skoro pakatel, Chevrolet totiž hned při premiéře oznámil, že startovat se bude pod 60 tisíci dolary (1,39 milionu Kč).
Bylo samozřejmě otázkou, jak hluboko pod danou hranici budete moci zajít, nicméně i kdyby šlo o jediný dolar, stále by Corvette C8 byla naprosto výjimečným vozem. Nikdo jiný totiž takřka 500 koní zabalených do tak působivé karoserie nenabízí. Ve výsledku bychom tak Chevroletu tleskali i ve chvíli, kdyby novinka byla klidně i o 10 tisíc dolarů (232 tisíc Kč) dražší. Původně se totiž spekulovalo, že díky přesunutí motoru zpředu doprostřed dojde k opravdu razantnímu zdražení a nová Corvette pod 100 tisíci dolary (2,3 mil. Kč) rozhodně startovat nebude.
Nyní ale můžeme všem neoficiálním informacím zatnout tipec. Chevrolet totiž vyrukoval s oficiálním ceníkem, a je to ještě zajímavější počtení, než si kdokoliv myslel. Corvette C8 totiž startuje na úrovni 1LT na 59 995 dolarech (1 395 000 Kč). Pod onu hranici 60 tisíc dolarů se tedy nějak výrazně nešlo, nicméně s tím skutečně nikdo nepočítal. A jak jsme zmínili, stále je to bezkonkurenční cena, za kterou dostáváte 6,2litrový osmiválec LT2 naladěný na 497 koní a 630 Nm točivého momentu či osmistupňový automat.
V rámci samotné výbavy je pak možné počítat s brzdami Brembo, pneumatikami Michelin Pilot Sport, sedadly GT1 čalouněnými kůží či 12palcovým digitálním přístrojovým štítem a multimédii doplněnými osmipalcovou obrazovkou. Úroveň 2LT pak přihazuje třeba head-up displej či bezdrátové dobíjení mobilů, zatímco se stupněm 3LT jsou spojena sedadla GT2 či kvalitnější kůže. Ceny přitom stoupají na 67 295 dolarů (1 564 000 Kč), respektive na 71 945 USD (1 673 000 Kč).
Snad nejzajímavější je ale pohled na příplatkovou výbavu, ve které figuruje paket Z51 Performance. Ten lze spárovat i s úrovní 1LT, přičemž zahrnuje sportovní výfuk, větší brzdy a pneumatiky, zadní spoiler či elektronický diferenciál. Díky onomu výfuku je přitom možné počítat s navýšením výkonu a točivého momentu na 502 koní a 637 Nm, což vede ke zrychlení z klidu na stovku za méně než 3 sekundy. Vůči předchůdci tak jde o zlepšení o sekundu.
Chevrolet si za paket Z51 účtuje pouze 5 tisíc dolarů (116 000 Kč), což znamená, že za 64 995 USD (1 511 000 Kč) dostáváte vrcholnou Corvette C8. Tedy samozřejmě bez oněch pozlátek, jenž nabízí úrovně výbavy 2LT a 3LT, ovšem se vším potřebným k životu, a navíc s vyšším výkonem i lepší akcelerací. Jedinou stinnou stránkou je tak vlastně snížení maximálky z 312 na 296 km/h, za čímž stojí navýšení přítlaku o zhruba dvě stě kilo.
Abychom tedy vše zrekapitulovali, nová Corvette je k mání od 1,4 milionu korun, za které nabízí nejvyšší rychlost 312 km/h, což je něco neuvěřitelného - na takovou dynamiku potřebujete v Evropě o hodně víc peněz a pokud se bude muset jednat o sporťák s motorem uprostřed, pak několikanásobně víc. Jak toto Chevrolet dokázal, zůstává záhadou, je o skoro nesmysl - i s vyššími cenami by auto bylo označeno za levné.


Chevrolet vyrukoval s oficiálním ceníkem...
...který z Corvette C8 dělá zázrak této dekády
Zdroj: Chevrolet
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
včeraElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nejnovější články
Auto ve stylu slavné Škody, na kterém se podílela Lada i Porsche, nikdo nechce. I když takových existuje jen hrstka
včeraMazda svou ikonu nedá, v příští generaci dostane dokonce větší spalovací motor a manuální řazení
včeraDokument poprvé ukazuje nehodu bývalého moderátora Top Gearu, která mu znetvořila obličej, i její následky. Z uvolněných záběrů mrazí
včeraŘešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
včeraNová auta zkrachovalého Fiskeru nechali opuštěná u silnice, teď je rozprodávají v aukci za směšné sumy
včera
Živá témata na fóru
- BMW Divize 04.20. 23:38 - Zajda
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.20. 18:20 - Stepan
- S větrem ve vlasech.... 04.20. 15:24 - pavproch
- Za kolik jezdíte s dieselem? 04.19. 22:39 - Brus
- Vačka palivového čerpadla 04.19. 09:05 - amora321
- Rychlodotazy 04.18. 22:23 - rutak11
- Onboard videa 04.18. 20:57 - řidičBOB
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 04.18. 12:06 - GeneHawkins