Američané chtějí zpět titul nejrychleji akcelerujícího auta, o který právě přišli

Myslí si, že jim jej sebral někdo jiný, než kdo jim ho skutečně sebral, to je ale nakonec jedno, Dodge jej už zcela jistě nedrží. Zpátky ho ale chce, zřejmě za každou cenu.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Američané chtějí zpět titul nejrychleji akcelerujícího auta, o který právě přišli

14.6.2021 | Petr Prokopec

Američané chtějí zpět titul nejrychleji akcelerujícího auta, o který právě přišli

/

Foto: Dodge

Myslí si, že jim jej sebral někdo jiný, než kdo jim ho skutečně sebral, to je ale nakonec jedno, Dodge jej už zcela jistě nedrží. Zpátky ho ale chce, zřejmě za každou cenu.

Tesla minulý týden spustila prodej faceliftovaného Modelu S ve verzi Plaid, tedy alespoň v USA. Nedodržela prakticky nic z toho, co loni slibovala, přesto se dočkala uznání. Stačilo, aby Elon Musk prohlásil, že vůz je nejrychleji akcelerujícím na celém světě a hned to každý bral jako fakt. Američané patrně neví, že existuje chorvatský Rimac, jehož Nevera představená o pár dnů dříve je rychlejší v případě akcelerace i maximálky a titul zůstává jí.

V reakci na tvrzení Tesly se sice ozval šéf chorvatské značky Mate Rimac, jeho slova však jednoduše nemají takový marketingový dopad, jako je tomu u Muska. Za nejrychlejší tedy zejména fanoušci Tesly zkrátka berou Model S Plaid. A vlastně nikoliv pouze oni, ale i zástupci některých automobilek. Momentálně se totiž ozval Dodge s tím, že si hodlá vzít titul nejlépe akcelerujícího vozu světa zpátky, a to nikoli od Rimacu, ale právě od Tesly.

Další z amerických automobilek přitom ještě donedávna okupovala trůn s modelem Demon, jenž se pyšnil přeplňovaným 6,2litrovým osmiválcem Hemi produkujícím až 852 koní. Tento vůz stovku (respektive 97 km/h) zvládal za 2,3 sekundy, tedy rychleji než třeba takové Bugatti Chiron. Nyní ovšem za elektromobily zaostává, což Dodge hodlá změnit. Automobilka tak již má chystat vůbec nejrychlejší auto své historie, které by stejnou disciplínu mělo zvládnout pod 2 sekundy.

Je pochopitelně otázkou, kdy se takového vozu dočkáme, zda Teslu (a případně Rimac) skutečně pokoří a jaký rekord stanoví. V tomto ohledu zatím existují pouhé spekulace. Jisté je nicméně tolik, že Dodge se zpět na trůn hodlá vyhoupnout již bez spalovacího motoru. Nově zformovaný koncern Stellantis má totiž navzdory jisté skepsi jeho šéfa odvážné elektrické plány a tato značka je její součástí.

Stellantis má aktuálně pracovat hned na šesti elektromobilech, stejně jako na řadě plug-in hybridů. Velké množství z nich má nést logo Jeepu, neboť tato značka před nedávnem uvedla na trh Wrangler 4xe osazený právě kombinací benzinové jednotky a elektromotoru. Zájem nicméně překonal veškerá očekávání, neboť v květnu se prodalo 25 tisíc exemplářů, tedy nejvíce v historii. A hned pětinu registrací měla na kontě právě nová plug-in hybridní varianta.

Wrangler 4xe je tak nově nejprodávanějším hybridem svého druhu ve Státech, jemuž se dokonce povedlo překonat i Toyotu Prius Prime. Jeep tedy větří velký potenciál a hodlá pustit do světa benzin-elektrické modely Grand Cherokee a Grand Wagoneer. Mimo to se v zákulisí šušká o tom, že jedním z oněch šesti elektromobilů je právě novinka této značky. Koncern Stellantis chce totiž takto odpovědět na úspěch elektrického Fordu F-150 Lightning a elektrického Hummeru.

Zjevně nám tedy začínají nové závody ve zbrojení, což bychom měli přivítat s otevřenou náručí. Smutné nicméně je, že nástupce Dodge Demon bude kvůli elektrickému pohonu ještě nedostupnější než dosud. A stejně tak lze počítat se zdražením napříč celým spektrem, neboť elektrický pohon s nezbytnými akumulátory zkrátka není levný.


Američané chtějí zpět titul nejrychleji akcelerujícího auta, o který právě přišli - 1 - Dodge Challenger SRT Demon ilustracni foto 01Američané chtějí zpět titul nejrychleji akcelerujícího auta, o který právě přišli - 2 - Dodge Challenger SRT Demon ilustracni foto 02Američané chtějí zpět titul nejrychleji akcelerujícího auta, o který právě přišli - 3 - Dodge Challenger SRT Demon ilustracni foto 03
Dodge Challenger Demon dostal 852 benzinových koní, s nimiž zvládá stovku za 2,3 sekundy. Tedy pomaleji než Tesla Model S Plaid, což chce značka změnit. Na trůn se nicméně hodlá vrátit s pomocí elektrického pohonu. Foto: Dodge

Zdroj: The Detroit Bureau

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.