Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Alpine A110-50 oficiálně představen, má jen 880 kg
25.5.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
(+ 2 x video) Renault dnes trochu s křížkem po funuse představil koncept nového Alpine A110. Technické parametry dokážou oslnit.
Proslulá sportovní Alpine A110 Berlinette slaví padesátiny a již včera jsme vám na fotografiích detailně představili atraktivní modro-oranžový dárek Renaultu k tomuto výročí. Koncept A110-50 se tak zařadil k vozům odhaleným poněkud dříve, než si usmyslela automobilka, k jeho technickým parametrům jsme však toho měli jen velmi málo a navíc oficiálně nepotvrzené. Dnes je ale den D, termín ohlášené prezentace a k dalším záběrům tak můžeme připojit všechny nejdůležitější podrobnosti.
Hlavním autorem tvarů nového sportovního kupé je Yann Jarsalle, který jej vytvořil pod vedením svých nejbližších nadřízených, což byli Axel Breun ředitel designového oddělení odpovědného za koncepční studie a Laurens van den Acker, viceprezident pro design a člen představenstva.
„Nechtěli jsme vytvořit žádné retro,“ říká van den Acker. „Chtěli jsme auto, které zapadne do dnešní moderní doby a za minulostí se jen poohlédne.“ I proto má A110-50 jen málo společného se slavnou sto desítkou. Je to třeba náznak předních zdvojených světel nebo vzdálená základní silueta. Jinak je ale vzhled novinky někde jinde a navazuje tam, kde skončil elektrický koncept DeZir.
S ním ovšem nemá A110-50 moc společného. Nový koncept je postaven na podvozku závodního Renaultu Mégane Trophy s rozvorem 2 625 mm a rozchodem 1 680 mm vpředu a 1 690 mm vzadu. Rozměry celokarbonové karoserie jsou velmi kompaktní. Alpine měří na délku 4 300 mm, výška činí jen 1 230 mm a šířka až 1 961 mm. Hmotnost auta se i díky použití rámu vytvořeného z ocelových trubek podařilo udržet na dnes takřka neskutečné hodnotě - pouhých 880 kg. Rozložení hmotnosti je 47,8:52,2 ve prospěch zadní nápravy.
S jejich rozpohybováním rozhodně nemá starosti závodní motor V6 řady V4Y s objemem 3 498 cm3, úhlem rozevření válců 60 stupňů a původem od Nissanu. Zde je vyladěn na rovných 400 koní při 7 200 ot./min. a maximálních 422 newtonmetrů při 6 200 ot./min. Přenos výkonu na zadní kola zajišťuje šestistupňová sekvenční převodovka se zdvojenou keramickou spojkou o průměru 184 mm, ovládaná kromě jiného pedálem nebo pádly pod volantem.
Náležitou provozní teplotu převodové skříně zajišťuje chladič umístěný v nasávání pravého zadního blatníku. Levým průduchem proudí vzduch do motorového prostoru, přímé sání agregátu ovšem zajišťuje nasávání na střeše. Nezbytnou součástí je rovněž samosvorný diferenciál, naopak vymoženosti typu ABS nebo ASC zde zcela chybí.
Jedenadvacetipalcová kola obutá do pneumatik značky Michelin homologované na běžné silnice jsou centrální maticí připojená k dvojitým lichoběžníkovým závěsům spojeným se stavitelnými tlumiči Sachs, u kterých lze nastavovat kompresi i odskok. Zpomalení auta zajišťují brzdy AP Racing s ventilovanými kotouči o průměru 356 mm vpředu a 330 mm vzadu, ve spojení s šesti a čtyřpístkovými třmeny.
K Alpine A110-50 nám tedy chybí pouze základní dynamické parametry jako je čas akcelerace na stovku, případně zrychlení na dvojnásobnou rychlost a také maximálka. S těmito údaji se ale Renault jistě rád brzy pochlubí, stejně jako (doufáme) s možným termínem výroby alespoň omezené série. Původní informace hovořily o výrobě blíže nespecifikovaného množství aut nejpozději v roce 2014 a to by určitě nebyla špatná zpráva...
Novodobý nástupce Alpine 110 váží pouze 880 kg a má výkon 400 koní
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
před 5 hodinami - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 1. den včera 22:28
- V Brně 2025 bez MotoE včera 17:00
- Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem včera 13:30
- Oficiální startovní listiny na rok 2025 včera 12:00
- Augusto Fernandez bude testovacím pilotem Yamaha MotoGP 20.11.2024
Nejnovější články
- Bez odborníka do bazarů ani nevkračujte, radí Němci po testu ojetého elektrického VW Golf
před 3 hodinami - Další automobilka odpískala plán prodávat jen elektrická auta, v jejím případě to byl totální nesmysl
před 4 hodinami - Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
před 5 hodinami - Lékař si doma postavil repliku auta snů svého dětství. Ferrari mu ji nechalo zničit a dál mu jde po krku
před 6 hodinami - Finalisté auta roku v USA ukazují, jak jiný svět to je, elektromobily téměř bez výjimky ostrouhaly
před 8 hodinami
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva