Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Alpine A110 2016: hmotnost kolem tuny a dvoulitrové turbo s výkonem 280 koní
17.4.2013 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Pomůže již brzy prodávaná Alfa Romeo 4C zvýšit přitažlivost nového sportovního vozu z Dieppe? Někteří od Renaultu v to očividně doufají.
A nejedná se jen tak o ledaskoho. Na uvedené se tak trochu spoléhá samotný provozní ředitel automobilky Renault Carlos Tavares. V rozhovoru pro britský Autocar řekl, že Alpina, další vůz postavený na stejné platformě od partnerského Caterhamu a Alfa, by mohly vytvořit novou podtřídu řidičsky přitažlivých sporťáků zastoupenou silnými jmény, které můžou oslovit tradicionalisty i mladší klientelu.
Podle provozního šéfa Renaultu bude klíčovým prvkem vozu design. Tavares je přesvědčen, že může rozhodnout o úspěchu Alpine až ze sedmdesáti procent. Výsledné tvary by přitom měly rovnovážně kombinovat retro i modernu.
Pokud jde o techniku, ústa Francouzů jsou oficiálně němá, před nedávným startem závodního prototypu Alpine A450 na okruhu v britském Silverstonu však Tavares naznačil, že dvoumístné kupé bude vážit kolem 1 000 kg a dostane pohonnou jednotku o výkonu přibližně 280 koní. Další zdroje prozradily ještě o něco více. Platforma auta bude údajně tvořena ocelovým prostorovým rámem doplněným komponenty z hliníku a kompozitních materiálů.
Zmiňovaný výkon dodá turbodmychadlem přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec uložený napříč před zadní nápravou, zatímco Caterham bude u své varianty spoléhat na agregáty japonského koncernu Toyota. Inženýři prý aktuálně zvažují typ převodovky a systém řazení, a pokud bychom mohli do toho mluvit, po prvních zkušenostech s dvouspojkovou skříní EDC bychom se u dalšího sporťáku rozhodně přimlouvali za klasický manuál.
Co nedá momentálně některým zaměstnancům Renaultu a Alpine spát, je rovněž jméno vozu. Vezmeme-li v úvahu posloupnost posledních modelů, po A110, A310 a A610 by mohla teoreticky následovat řada A910, potíž je pouze v tom, že před stodesítkou zde byly A106 a A108 a kromě toho logika v označování modelů kteréhokoli výrobce není absolutní nebo neměnná. „Času na diskusi máme dost,“ připomíná Tavares a dodává, „produkční auto nebude dříve než za tři roky, ačkoli rok předtím pravděpodobně představíme koncept. Zatím budeme hledat způsoby, jak propagovat značku.“
My se tedy pro tuto chvíli držíme označení původního A110, na který chce novinka ideově navázat, je ale jasné, že právě takhle se jmenovat nejspíše nebude.
První novodobá produkční Alpine by měla stát kolem 1,5 milionu
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
včera - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
17.1.2025 - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nejnovější články
- Může vzniknout druhý ráj elektromobilů podobný Norsku? Nemají na to ani Němci, natož pak Češi
před 8 hodinami - K mání je zapomenuté dakarské monstrum. Soutěž chtělo ovládnout s karoserií luxusní limuzíny, je dodnes plně funkční
před 10 hodinami - Japonci se začali loučit se svými osmiválcovými motory bez turba, další takové asi už nevzniknou
před 11 hodinami - Porsche jako první pochopilo „pravidla elektrické hry”, proto má skutečně vrátit Macanu spalovací motor
včera - Radikální slovinský supersport pro zahrádkáře ohromuje kombinací praktičnosti, výkonu a designu jako z jiné planety
včera
Živá témata na fóru
- Lampárna (stěžovatelna) 01.18. 22:26 - HondaMan
- Řidiči, co to mají v ruce... 01.18. 16:22 - abgx1
- IT poradna 01.18. 14:49 - pavproch
- WAZE 01.17. 19:56 - abgx1
- Policejní kontroly a měření 01.17. 19:37 - řidičBOB
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 01.17. 13:31 - řidičBOB
- Rychlodotazy 01.17. 11:42 - Jaggie
- Fiat a vše kolem nich 01.17. 00:55 - Jaggie