Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Alpina XD3 2015: facelift přinesl nový vzhled, naftový motor je pořád silák
4.3.2015 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
(+ živé foto, videa) Alpina ukázala v Ženevě omlazené SUV XD3, vycházející z BMW X3. Změny hledejte na náraznících, naftový šestiválec má stále 350 koní.
Firma Alpina, více než tuner vozů BMW, na ženevském autosalonu nemůže chybět. Jedním ze strojů, které na jejím stánku mohou návštěvníci vidět, je faceliftovaný model XD3, první SUV, které Alpina staví. Facelift byl jen velmi mírný, v podstatě tu je lehce upravená příď a záď; základ je pochopitelně v náraznících běžné X3 od BMW.
Na svém místě zůstaly klasické nálepky na předním spoileru a po stranách, stejně jako dvacetipalcová kola, která Alpina montuje na všechno, co vyrábí. Podle konfigurátoru ale na XD3 nedostanete klasickou barvu Alpina Blau, ale k mání je samozřejmě několik jiných včetně více odstínů černých, šedých a stříbrných barev. V interiéru můžete mít kombinaci látky a kůže nebo kompletní kůži Nevada.
Pod kapotou zůstalo vše při starém, řadový třílitrový šestiválec pořád spaluje naftu a pořád díky dvěma turbodmychadlům žene všechna kola silou 350 koní a 700 Nm, což i přes váhu 1,9 tuny znamená zrychlení na stovku za 4,9 vteřiny a maximálku 251 km/h. Mezi motorem a koly najdeme stále stejný osmikvalt 8HP70 od ZF.
Stroj to tedy není ani zdaleka pomalý a také byste dost pravděpodobně byli jediní, kdo Alpinou ve vaší ulici jezdí. Není to bez důvodu, tyto stroje totiž nejsou ani zdaleka zadarmo. Za základní XD3 chce Alpina 69 100 eur, tedy téměř 1,9 milionu korun. Taková částka by stačila nejen na Audi SQ5 TDI, ale i na Porsche Macan S Diesel, a to s velkou rezervou.
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2015, máme pro vás i galerii živých fotografií přímo z Ženevy.
Příliš změn na Alpině XD3 skutečně neproběhlo
Kdybyste někdy přemýšleli, jak se dostat ke šroubům či ventilkům kol Alpiny, tak takhle...
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
22.11.2024 - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024 - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- WorldSSP 2025: Stále je 5 volných míst včera 10:58
- Zajímavá čísla WorldSBK 2024 23.11.2024
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 2. den 22.11.2024
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 1. den 21.11.2024
- V Brně 2025 bez MotoE 21.11.2024
Nejnovější články
- Při měření rychlosti v Česku jde o peníze, ne o bezpečnost, účinná ochrana ale existuje
před 9 hodinami - VW je nepoučitelný. Přes totální fiasko svých elektrických aut se chce zachránit s pomocí nových elektromobilů
před 10 hodinami - Němci chtějí znovu rozjet dotace na elektromobily. Tentokrát ale jen pro mladé lidi a mladé rodiny s dětmi
včera - Lotus po odpískání přechodu na elektrická auta odhalil podobu nových spalovacích pohonů, půjde na to jako nikdo jiný
včera - GM znovu propouští, padáka dostalo 1 000 zaměstnanců. Prý chce mít v týmu jen ty správné lidi
včera
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva