Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Alpina říká, že na BMW s předním pohonem nikdy ani nesáhne
23.8.2019 | Petr Miler
Bývaly časy, kdy se BMW autům s pohonem předních kol vysmívalo ve svých reklamách, dnes je samo dělá. Alespoň Alpina si od nich udržuje odstup, principielní odpor to ale není.
BMW bylo po léta odpůrcem aut s pohonem předních kol, stejně jako odmítalo třeba přeplňované motory. Dnes nenabízí jediný atmosféricky plněný agregát a ve svém portfoliu má řadu modelů s pohonem předních kol. Mezi ty nedávno přibyla i nová řada 1, k nevoli všech nadšenců. Zatímco u Tourerů řady 2 či SUV řad X1 a X2 lze takové řešení přehlédnout, neboť od MPV a SUV beztak nečekáte mnoho řidičského vzrušení, jednička byla po léta synonymem kompaktního hatchbacku pro nadšené piloty. A tohle se z ní s přepřáhnutím na tu nejtuctovější koncepci, se kterou navíc BMW nemá zdaleka tolik zkušeností jako konkurence, nutně vytrácí.
Alpina, která by ráda byla vnímána jako samostatná automobilka, ale je to spíše specifický úpravce BMW, se už po dekády věnuje modifikacím bavoráků všeho druhu, řadě 1 se ale dosud vyhýbala. A s příchodem nové generace vozu na tom nehodlá nic měnit, neboť podle šéfa a syna zakladatele firmy Andrease Bovensiepena Alpina na bavorák s pohonem předních kol nikdy ani nesáhne.
To zní jako kategorický odpor odmítající BMW s předním pohonem jako taková, realita je ale trochu jiná. Bovensiepenův postoj je spíše racionální, neboť předokolky s modro-bílým logem ve znaku jsou příliš specifický produkt, který se navíc pohybuje v příliš nízkých patrech trhu.
Jeho firma se dnes snaží pracovat s komponenty, které může použít v maximu různých modelů, proto ve většině Alpin najdeme osmiválcové motory. Vedle nich používá ještě po jednom dieselovém a jednom benzinovým šestiválci a také automat ZF. S tím si vystačí pro celé dnešní portfolio, pokud by ovšem měla pracovat s předokolkami, nebude z toho moci použít nic. Motory jsou nanejvýš čtyřválcové, převodovky jsou od Aisinu a modifikace na cokoli jiného by byla příliš nákladná.
Peníze jsou ostatně dalším faktorem, neboť zatímco dražší modely, jako jsou Alpiny na základech řad 3, 5 a 7 nebo některého z větších SUV, dávají cenový prostor k pokrytí nákladů na dodatečný vývoj, u nižších řad je situace komplikovanější. Podle Bovensiepena jsou jejich kupci stále relativně cenově senzitivní a z něčeho, jako je Alpina B1, by se snadno mohla stát prodělečná záležitost.
Nic takového tedy v dohledné budoucnosti nečekejme, s oním „nikdy” bychom ale byli opatrní. BMW také říkávalo, že nikdy neudělá model divize M a s turbem a dnes už to vypadá, že nikdy nenabídne model bez něj. Pokud by mnichovská automobilka do budoucna dále přepřahala na pohon předních kol, Alpině nezbude, než se přizpůsobit, bude-li chtít dále existovat.
Nové BMW řady 1 je předokolka a Alpina se ji nikdy nemíní dotknout, stejně jako ostatních bavoráků s touto koncepcí
Zdroj: Motor Authority
Bleskovky
- Žhavý kandidát na letošní Darwinovu cenu vjel s BMW X5 na přejezdu přímo pod vlak. Z jednoho auta má dvě, zázrakem přežil bez zranění
před hodinou - Někteří žasnou, že Bugatti dodělalo majitelce do auta držák na nápoje, přitom je to hloupost jako ze Simply Clever Škody
včera - Designér zbavil kamufláže přelomový nový Jaguar. Nemusí vypadat zle, jeho fiasko je ale asi nevyhnutelné
19.12.2024
Nejčtenější články
- Nevídané, sami odboráři přiznali, že si zaměstnanci VW žijí nad poměry. Navrhují snížení platů, aby firma mohla přežít
21.11.2024 - Nezájem o elektromobily je tak velký, že Ford musel zvýšit jejich už tak vysoké slevy. Jde teď o úplně nejlevnější auta
21.11.2024 - Dealera Mercedesu už nebavilo omezovat zákazníky při testovacích jízdách, a tak si pro ně koupil celé letiště
21.11.2024 - Brabus stvořil skutečný pojízdný palác luxusu, cena ale odpovídá jeho noblese a výjimečnosti
21.11.2024 - Prodeje elektrických aut v Evropě se dál propadají, navzdory tomu, že celý trh míří k růstu
22.11.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva