Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Alpina představila poslední nové auto ve své nezávislé éře. A je tím nejsilnějším v její historii, jede až 330 km/h
před 6 hodinami | Petr Prokopec
Pokud chcete „přelétnout Evropu po zemi”, tedy prohnat se napříč kontinentem nebývalou rychlostí a v mimořádném luxusu, těžko budete hledat mnoho lepších strojů než novou Alpinu B8 GT. Je to lákavé auto, současně jde ale o derniéru svého druhu.
Na založení značky Alpina došlo 1. ledna 1965. Před pár dny tedy německá firma uznávaná jako nezávislá automobilka oslavila šedesáté výročí. Další jubileum ale již nepřijde, neboť v roce 2022 došlo na její převzetí ze strany BMW. To ovšem plnou kontrolu nad společností z Buchloe převezme až na přelomu letošního a příštího roku. Uzavře se tak jedna éra, která automobilovým nadšencům přinesla řadu úžasných aut. Jejich labutí písní se stane B8 GT, jinak také přepracované BMW 8 Gran Coupe.
Pro Alpinu jde o nejvýkonnější vůz, jaký kdy postavila, neboť 4,4litrový osmiválec v jejím případě produkuje až 643 koní. Překonává tak i tovární M8, která se rovněž loučí se světem. Model BMW ve verzi Competition má navíc na kontě „jen“ 750 Nm točivého momentu, zatímco B8 GT disponuje o 100 Nm vyšším „krouťákem“. Díky tomu čtyřdveřové kupé zvládá sprint na stovku za 3,3 sekundy. Překvapivě tak ovšem dorovnává pouze standardní M8 s 600 koňmi. V rámci maximálky ale ukáže záda všem BMW, neboť zvládá až 330 km/h.
Firma založená Burkhardem Bovensiepenem, jemuž B8 GT skládá poctu, se pochopitelně nepodívala pouze na motor, ale také na podvozek. Ten má vyhovovat jak kratšímu řádění na okruhu, kdy vhod přichází elektronický diferenciál zadních kol disponující novým softwarem, tak dlouhým výletům napříč Evropou. I proto došlo na zvýraznění rozdílů mezi režimy Comfort, Sport a Sport+. Majitelé si přitom budou moci pokaždé užívat působivější zvukový doprovod, za kterým stojí nový středový tlumič výfuku.
Po stránce vizuální lze zmínit nástavce předního nárazníku, stejně jako zadní difuzor či 21kovaná kola v klasickém vícepaprskovém designu. Jejich středové krytky přitom nejsou z levného plastu, nýbrž z hliníku. Alpina tak evidentně svou rozlučku s nezávislostí pojala se vší vážností, což je patrné také v interiéru, kde název modelu najdete vyražený na pádlech řazení osmistupňové převodovky ZF. Ten se může objevit i na dveřových lištách, u nichž však lze zvolit i další odkaz na Bovensiepena.
V případě čalounění Alpina standardně nabízí kůži Merino, majitelé ale právě v interiéru budou moci značně povolit uzdu fantazii. Počítat ale musí s tím, že následně zaplatí víc než výchozích 225 tisíc Eur (cca 5,7 milionu Kč). B8 GT přitom bude k mání jen v 99 exemplářích, dvacet z nich ale bude ještě výjimečnějších kvůli dvoubarevnému laku. Klientela si bude moci vybrat, zda černě lakovanou kapotu motoru, střechu a víko zavazadelníku spárují s „alpiní“ zelenou nebo modrou.
Aby toho nebylo málo, Alpina k vozu přihazuje jak dvě zakázkové víkendové tašky, tak hodinky firmy Carl F. Bucherer. Vše jen podtrhuje očekávání, že B8 GT je vážně absolutním finále firmy. Dá se tedy předpokládat, že celá produkce bude i navzdory vysoké ceně rozebrána relativně rychle.
B8 GT je s největší pravděpodobností velkým finále dosud nezávislé automobilky z Buchloe. Jakkoli do konce roku ještě nějaký čas zbývá a dorazit mohou ještě nové specifické verze existujících modelů. Foto: Alpina
Zdroj: Alpina
Bleskovky
- Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
před 8 hodinami - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
včera - Řidič jednoho z nejrychlejších SUV si pohrál s policií při pronásledování, za noční bouře jí zmizel jako přízrak
15.1.2025
Nejnovější články
- Poslední malá spalovací Porsche zažila těsně před svým koncem ohromné prodejní vzepětí. Není z toho jasné, o co lidé stojí?
před 3 hodinami - Britové chtěli udělat z nepotřebných telekomunikačních boxů u silnic dobíjecí stanice pro všechny. Zůstali u jednoho, který rozeberou
před 4 hodinami - CR vybral nejhorší auto roku 2024 a tentokrát to měl snadné. Vozu se marně pokouší zbavit i jeho zdejší kupci
před 6 hodinami - Alpina představila poslední nové auto ve své nezávislé éře. A je tím nejsilnějším v její historii, jede až 330 km/h
před 7 hodinami - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
před 8 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva