Alpina D3 BiTurbo: nejrychlejší diesel světa v detailech, u nás stojí pod 1,5 milionu Kč

(+ video) Modifikovaný, leč „sériový“ sedan dorazil na český trh se zajímavou cenou i rekordními výkony. Kombi lze navíc vybavit pohonem 4x4.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Alpina D3 BiTurbo: nejrychlejší diesel světa v detailech, u nás stojí pod 1,5 milionu Kč

12.10.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Alpina D3 BiTurbo: nejrychlejší diesel světa v detailech, u nás stojí pod 1,5 milionu Kč

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

(+ video) Modifikovaný, leč „sériový“ sedan dorazil na český trh se zajímavou cenou i rekordními výkony. Kombi lze navíc vybavit pohonem 4x4.

S novým sedanem a kombíkem Alpina D3 Bi-Turbo alias přepracovaným BMW 335d jsme se naposledy setkali u příležitosti premiéry na autosalonu ve Frankfurtu, kde nám ale oficiálně uznaná samostatná automobilka sdělila jen část technických parametrů. Nyní však již máme k dispozici veškerá data včetně českých cen, nových fotek i videa, na kterém se za volant posadí závodní pilotka Daniela Schmid. Oba modely si tak můžeme představit do posledního šroubku.

Začneme výkonem a jízdními parametry, které z D3 Bi-Turbo dělají nejrychlejší dieselem poháněný sériový automobil na světě. Otázkou však je, který model konkrétně Alpina myslí. Sedan s pohonem zadních kol totiž sprint na stovku zvládne za 4,6 sekundy a skončí na hodnotě 278 km/h, zatímco obdobně vybavené kombi zastaví odpor vzduchu o dva kilometry níže (čas na stovku má identický). U kombíku s pohonem všech kol xDrive pak maximálka končí na 274 km/h, akcelerace ovšem zabere jen 4,5 sekundy.

Třílitrový turbodiesel přitom ve všech případech produkuje 350 koní a 700 Nm točivého momentu, jejichž přenos má na starosti osmistupňový automat. Průměrná normovaná spotřeba pak byla vyčíslena na 5,3 l/100 km u sedanu a 5,4 l, respektive 5,6 litru na 100 kilometru u kombíku. Při 57litrové palivové nádrž by tak Alpina D3 Bi-Turbo měla nabízet dojezd přes tisíc kilometrů. Toho ale stoprocentně nedosáhnete, když si k oné světové dynamice byť jen přičichnete.

Působivá je standardní výbava, ve které nechybí sportovní podvozek, řízení a přední sedadla, 19palcová kola (kombi s pohonem všech kol má dvacítky) v klasickém mnohapaprskovém designu, čelní a zadní spoiler či dokonce výfuk Akrapovič. Ceny přitom startují na sumě 1 485 550 Kč za sedan, zatímco kombi s pohonem zadních kol je k mání za 1 532 750 Kč. Se Systémem xDrive pak praktičtější model začíná na částce 1 624 460.

K dispozici je samozřejmě také příplatková výbava, ve které se objevuje i sada 19palcových „zimních kol“. Ty pak doprovázejí pneumatiky Michelin Pilot Alpin PA3 (letním obutím je v případě dvacítek Michelin Pilot Super Sport, u devatenáctek pak Michelin Pilot PS2). Dokoupit můžete rovněž samosvorný diferenciál, zatímco interiér lze vyšperkovat karbonem, hliníkem, dřevem nebo čalouněním kůží Lavalina.


Alpina D3 BiTurbo: nejrychlejší diesel světa v detailech, u nás stojí pod 1,5 milionu Kč - 1 - BMW Alpina D3 Bi-Turbo 2013 nova sada 01Alpina D3 BiTurbo: nejrychlejší diesel světa v detailech, u nás stojí pod 1,5 milionu Kč - 2 - BMW Alpina D3 Bi-Turbo 2013 nova sada 02Alpina D3 BiTurbo: nejrychlejší diesel světa v detailech, u nás stojí pod 1,5 milionu Kč - 3 - BMW Alpina D3 Bi-Turbo 2013 nova sada 03Alpina D3 BiTurbo: nejrychlejší diesel světa v detailech, u nás stojí pod 1,5 milionu Kč - 4 - BMW Alpina D3 Bi-Turbo 2013 nova sada 04Alpina D3 BiTurbo: nejrychlejší diesel světa v detailech, u nás stojí pod 1,5 milionu Kč - 5 - BMW Alpina D3 Bi-Turbo 2013 nova sada 05Alpina D3 BiTurbo: nejrychlejší diesel světa v detailech, u nás stojí pod 1,5 milionu Kč - 6 - BMW Alpina D3 Bi-Turbo 2013 nova sada 06Alpina D3 BiTurbo: nejrychlejší diesel světa v detailech, u nás stojí pod 1,5 milionu Kč - 7 - BMW Alpina D3 Bi-Turbo 2013 nova sada 07
BMW Alpina D3 Bi-Turbo je k mání jako sedan nebo kombi, které lze zvolit jako zadokolku nebo se systémem xDrive

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.