Alpina B3 ohromně posílila, překoná i tovární BMW M3. Říká si GT a hlavně jako kombík je k sežrání

Kdysi nezávislý výrobce aut z německého Buchloe dnes už míří pod křídla mnichovské značky, a tak snad ani nepřekvapí, že už je jí dovoleno nabídnout víc než továrním BMW. Nová B3 GT má čím okouzli.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Alpina B3 ohromně posílila, překoná i tovární BMW M3. Říká si GT a hlavně jako kombík je k sežrání

7.6.2024 | Petr Prokopec

Alpina B3 ohromně posílila, překoná i tovární BMW M3. Říká si GT a hlavně jako kombík je k sežrání

/

Foto: Alpina

Kdysi nezávislý výrobce aut z německého Buchloe dnes už míří pod křídla mnichovské značky, a tak snad ani nepřekvapí, že už je jí dovoleno nabídnout víc než továrním BMW. Nová B3 GT má čím okouzli.

BMW se minulý týden pochlubilo faceliftem řady 3. Kromě standardních verzí prošly modernizací i sedan a kombík M3, kdy druhý zmíněný je k dispozici pouze v provedení Competition xDrive. Počítat tedy může s výkonem navýšeným na 530 koní, který míří na všechna čtyři kola, ovšem výlučně skrze osmistupňový automat. V případě sedanu je výběr přeci jen o něco širší, zvolit lze i základ osazený manuálem, stejně jako provedení Competition s hnanou zadní nápravou. U prvního vozu je však výkon omezen na 480 koní, u druhého na 510.

Automobilka se aktuálně rozhodla do stejné řeky vkročit podruhé, na světě jsou totiž lehce přepracované modely Alpina B3 GT, B3 GT Touring a B4 GT Gran Coupe. Jejich výkon je jen o chlup nižší než u M3 Competition xDrive, točivým momentem jsou ovšem příslušná čistokrevná BMW zastíněna. Člověk by se mohl ptát, proč Mnichov nechá Alpinu lézt si do zelí, slavná značka ale dnes patří přímo BMW a její pozice se zjevně mění. Dříve byly hranice mezi M3 a B3 (stejně jako mezi M4 a B4) mnohem zřetelnější a Alpiny musely být vždy citelně slabší, dnes už to zjevně neplatí.

Ve verzích od Alpiny navíc dávají tato auta větší smysl. Dříve byla M3 pojata dost řidičsky, od té doby se ale v Mnichově rozhodli, že hmotnost není až tak důležitou veličinou. V důsledku toho třeba M3 Touring Competition xDrive nyní s řidičem a všemi náplněmi váží zběsilých 1 940 kg, a to ani nedošlo na elektrifikaci. Sedan na tom není o mnoho lépe, v nejlehčí formě totiž váží 1 780 a v nejtěžší 1 855 kg. Tohle na okruh neláká, na Autobahn ano. Tam ale budou víc doma komfortněji naladěné Alpiny.

Přejděme ale podrobněji k novinkám. Začneme u motorového prostoru, kde svou práci odvádí třílitrový šestiválec S58, tedy identická jednotka, jakou používá M3. U Alpiny produkuje 529 koní, tedy jen o jednoho koně méně než u BMW, ovšem o 35 koní víc než dosud. Točivý moment 730 Nm pak sice zůstal zachován, oproti M3 (550 Nm u manuálu, 650 Nm u automatu) mají ovšem vozy z Buchloe stále obrovský náskok.

Ve finále se tak Alpina stala rychlejším vozem, neboť stovku sice B3 GT zvládne stejně jako M3 Competition xDrive za 3,4 sekundy, maximum sedanu ovšem činí 308 km/h. Tak vysoko se BMW nedostane ani s příplatkovým paketem M Driver's Package, přičemž zaostává i za B3 GT Touring a B4 GT, u nichž je maximem 305 km/h. Tato dynamika je pak spojena s pohlednějšími čelními ledvinkami, které doplnila modernizovaná světla a kovaná 20palcová kola.

Alpina pak ještě lehce upravila podvozek, neboť obě verze B3 se dočkaly většího zadního stabilizátoru a zrevidovaných tlumičů, zatímco u B4 došlo na novou kalibraci řízení, elektronického diferenciálu a zesílení předního zavěšení. Nové tlumiče pak dorazily i v tomto případě. Ve finále tu tak máme mnohem zajímavější auta, a tak obavy o osud někdejšího nezávislého výrobce zřejmě nejsou na místě. Pokud si takové Alpiny snáz najdou klientelu, BMW nebude mít důvod je ve své nabídce upozaďovat, právě naopak.


Alpina B3 ohromně posílila, překoná i tovární BMW M3. Říká si GT a hlavně jako kombík je k sežrání - 1 - BMW Alpina B3 GT a B4 GT 2024 prvni sada 01Alpina B3 ohromně posílila, překoná i tovární BMW M3. Říká si GT a hlavně jako kombík je k sežrání - 2 - BMW Alpina B3 GT a B4 GT 2024 prvni sada 02Alpina B3 ohromně posílila, překoná i tovární BMW M3. Říká si GT a hlavně jako kombík je k sežrání - 3 - BMW Alpina B3 GT a B4 GT 2024 prvni sada 03Alpina B3 ohromně posílila, překoná i tovární BMW M3. Říká si GT a hlavně jako kombík je k sežrání - 4 - BMW Alpina B3 GT a B4 GT 2024 prvni sada 04Alpina B3 ohromně posílila, překoná i tovární BMW M3. Říká si GT a hlavně jako kombík je k sežrání - 5 - BMW Alpina B3 GT a B4 GT 2024 prvni sada 05Alpina B3 ohromně posílila, překoná i tovární BMW M3. Říká si GT a hlavně jako kombík je k sežrání - 6 - BMW Alpina B3 GT a B4 GT 2024 prvni sada 06Alpina B3 ohromně posílila, překoná i tovární BMW M3. Říká si GT a hlavně jako kombík je k sežrání - 7 - BMW Alpina B3 GT a B4 GT 2024 prvni sada 07Alpina B3 ohromně posílila, překoná i tovární BMW M3. Říká si GT a hlavně jako kombík je k sežrání - 8 - BMW Alpina B3 GT a B4 GT 2024 prvni sada 08Alpina B3 ohromně posílila, překoná i tovární BMW M3. Říká si GT a hlavně jako kombík je k sežrání - 9 - BMW Alpina B3 GT a B4 GT 2024 prvni sada 09Alpina B3 ohromně posílila, překoná i tovární BMW M3. Říká si GT a hlavně jako kombík je k sežrání - 10 - BMW Alpina B3 GT a B4 GT 2024 prvni sada 10Alpina B3 ohromně posílila, překoná i tovární BMW M3. Říká si GT a hlavně jako kombík je k sežrání - 11 - BMW Alpina B3 GT a B4 GT 2024 prvni sada 11Alpina B3 ohromně posílila, překoná i tovární BMW M3. Říká si GT a hlavně jako kombík je k sežrání - 12 - BMW Alpina B3 GT a B4 GT 2024 prvni sada 12Alpina B3 ohromně posílila, překoná i tovární BMW M3. Říká si GT a hlavně jako kombík je k sežrání - 13 - BMW Alpina B3 GT a B4 GT 2024 prvni sada 13Alpina B3 ohromně posílila, překoná i tovární BMW M3. Říká si GT a hlavně jako kombík je k sežrání - 14 - BMW Alpina B3 GT a B4 GT 2024 prvni sada 14Alpina B3 ohromně posílila, překoná i tovární BMW M3. Říká si GT a hlavně jako kombík je k sežrání - 15 - BMW Alpina B3 GT a B4 GT 2024 prvni sada 15Alpina B3 ohromně posílila, překoná i tovární BMW M3. Říká si GT a hlavně jako kombík je k sežrání - 16 - BMW Alpina B3 GT a B4 GT 2024 prvni sada 16Alpina B3 ohromně posílila, překoná i tovární BMW M3. Říká si GT a hlavně jako kombík je k sežrání - 17 - BMW Alpina B3 GT a B4 GT 2024 prvni sada 17Alpina B3 ohromně posílila, překoná i tovární BMW M3. Říká si GT a hlavně jako kombík je k sežrání - 18 - BMW Alpina B3 GT a B4 GT 2024 prvni sada 18Alpina B3 ohromně posílila, překoná i tovární BMW M3. Říká si GT a hlavně jako kombík je k sežrání - 19 - BMW Alpina B3 GT a B4 GT 2024 prvni sada 19Alpina B3 ohromně posílila, překoná i tovární BMW M3. Říká si GT a hlavně jako kombík je k sežrání - 20 - BMW Alpina B3 GT a B4 GT 2024 prvni sada 20Alpina B3 ohromně posílila, překoná i tovární BMW M3. Říká si GT a hlavně jako kombík je k sežrání - 21 - BMW Alpina B3 GT a B4 GT 2024 prvni sada 21Alpina B3 ohromně posílila, překoná i tovární BMW M3. Říká si GT a hlavně jako kombík je k sežrání - 22 - BMW Alpina B3 GT a B4 GT 2024 prvni sada 22Alpina B3 ohromně posílila, překoná i tovární BMW M3. Říká si GT a hlavně jako kombík je k sežrání - 23 - BMW Alpina B3 GT a B4 GT 2024 prvni sada 23Alpina B3 ohromně posílila, překoná i tovární BMW M3. Říká si GT a hlavně jako kombík je k sežrání - 24 - BMW Alpina B3 GT a B4 GT 2024 prvni sada 24Alpina B3 ohromně posílila, překoná i tovární BMW M3. Říká si GT a hlavně jako kombík je k sežrání - 25 - BMW Alpina B3 GT a B4 GT 2024 prvni sada 25Alpina B3 ohromně posílila, překoná i tovární BMW M3. Říká si GT a hlavně jako kombík je k sežrání - 26 - BMW Alpina B3 GT a B4 GT 2024 prvni sada 26Alpina B3 ohromně posílila, překoná i tovární BMW M3. Říká si GT a hlavně jako kombík je k sežrání - 27 - BMW Alpina B3 GT a B4 GT 2024 prvni sada 27Alpina B3 ohromně posílila, překoná i tovární BMW M3. Říká si GT a hlavně jako kombík je k sežrání - 28 - BMW Alpina B3 GT a B4 GT 2024 prvni sada 28Alpina B3 ohromně posílila, překoná i tovární BMW M3. Říká si GT a hlavně jako kombík je k sežrání - 29 - BMW Alpina B3 GT a B4 GT 2024 prvni sada 29Alpina B3 ohromně posílila, překoná i tovární BMW M3. Říká si GT a hlavně jako kombík je k sežrání - 30 - BMW Alpina B3 GT a B4 GT 2024 prvni sada 30Alpina B3 ohromně posílila, překoná i tovární BMW M3. Říká si GT a hlavně jako kombík je k sežrání - 31 - BMW Alpina B3 GT a B4 GT 2024 prvni sada 31Alpina B3 ohromně posílila, překoná i tovární BMW M3. Říká si GT a hlavně jako kombík je k sežrání - 32 - BMW Alpina B3 GT a B4 GT 2024 prvni sada 32Alpina B3 ohromně posílila, překoná i tovární BMW M3. Říká si GT a hlavně jako kombík je k sežrání - 33 - BMW Alpina B3 GT a B4 GT 2024 prvni sada 33Alpina B3 ohromně posílila, překoná i tovární BMW M3. Říká si GT a hlavně jako kombík je k sežrání - 34 - BMW Alpina B3 GT a B4 GT 2024 prvni sada 33aAlpina B3 ohromně posílila, překoná i tovární BMW M3. Říká si GT a hlavně jako kombík je k sežrání - 35 - BMW Alpina B3 GT a B4 GT 2024 prvni sada 34Alpina B3 ohromně posílila, překoná i tovární BMW M3. Říká si GT a hlavně jako kombík je k sežrání - 36 - BMW Alpina B3 GT a B4 GT 2024 prvni sada 35Alpina B3 ohromně posílila, překoná i tovární BMW M3. Říká si GT a hlavně jako kombík je k sežrání - 37 - BMW Alpina B3 GT a B4 GT 2024 prvni sada 36
B3 GT, B3 GT Touring a B4 GT Gran Coupe dostaly do vínku o 35 koní navíc, nově jsou tak rychlejší než BMW M3. Jelikož Alpina nyní spadá pod mnichovskou automobilku, překvapí to méně, než by tomu bylo ještě před pár měsíci. Foto: Alpina

Zdroj: Alpina

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.