Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Alpha One 2012: až osmisetkoňový sporťák realitou
28.7.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Každý nemusel věřit tomu, že parta bývalých techniků Brabham Racing posune projekt vlastního supersportu byť jen o krok dál. Ale právě to se stalo.
Dosud méně známá tuningová společnost Alpha-N Performance z Německa před pár měsíci slíbila, že postaví a světu představí vlastní supersport s motorem uprostřed a výkonem až 800 koní. Kapacity a prostředky této firmy asi nejsou natolik široké, aby mohla na koleně zkonstruovat vlastní auto od první do poslední součástky, což aktuální fotky skutečně potvrzují, přesto však jejich model nazvaný Alpha One nevypadá marně.
Z prvních záběrů a především linie střechy zobrazeného automobilů by asi i cvičená opice časem vydedukovala, že Alpha-N se rozhodla vzít za základ Porsche. Poněkud zajímavější ale je, že se jím nestala tak trochu profláknutá devětsetjedenáctka, ale menší Cayman.
Vlastně až když se člověk na ten vůz podívá, napadne jej, proč s podobně koncipovaným vozem nepřišlo více firem. O nejmenším kupé v nabídce Porsche se tiše a nezřídka i nahlas špitá, že má díky motoru posunutému více vpřed ještě vycizelovanější chování než 911 a jen záměrně slabšími motory jej Zuffenhausen drží zkrátka. Navíc je menší a lehčí.
Pro Alphu-N se tohle doslovně stalo alfou a omegou. Původní karoserii nahradily panely vyrobené z uhlíkových kompozitů, které v přední části docela nestydatě kopírují čumák připravovaného hybridu Porsche 918 Spyder. Profil ukazuje, že z původního auta zde zůstaly spíše jen linie dveří a střechy, jinak je ale vše nové. I bez bližších technických detailů je zřejmé, že One je oproti Caymanu delší, nižší a pomocí masivně vytažených blatníků také výrazně širší.
Autoři vozu mají patrně v plánu vypustit svůj výtvor buď s několika motory, anebo masivně upravovaným jedním základem. Výkon se má podle jejich údajů pohybovat od 300 až do 800 koní, při hmotnosti 1 080 až 1 280 kg. Pokud se ve výsledku od udávaných čísel příliš neodchýlí, bude to znamenat jedno - na silnici bude mít s Alphou-One problém nejen 918 Spyder, ale s 625 koňmi na tunu můžou Němci vyzvat kterýkoli supersport.


Cayman pod jménem One by měl nabídnout parádních 625 koní tunu, což je hodnota téměř na úrovni Bugatti Veyron Super Sport
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
včeraElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nejnovější články
Řešení zavírání přední kapoty propadáku Dodge je tak absurdní, že na něj potřebujete návod, jinak si poničíte auto
před 2 hodinamiPrvní elektrické Porsche ztrácí hodnotu tak moc, že láme další psychologickou cenovou hranici, majitele připravilo o miliony za pár let
před 4 hodinamiLotus po sázce na špatného koně dál upadá. Musí znovu propouštět, obchodní válka mu zasazuje další rány
před 5 hodinamiRychlost a míra úpadku nizozemského automobilového parku ukazuje, co za současného vývoje stihne celou EU
před 7 hodinamiVW se dál snaží odrazit ode dna a získat zpět ztracené zákazníky, začal prodávat inovovaný hybridní Passat jen za 650 tisíc
před 8 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva