Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Alfa Romeo upřesnila své plány, po sedanu přijde SUV a dalších 6 modelů
13.1.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Sdílení modulárních prvků srazilo náklady na „pouhých“ 137 miliard Kč. Nejprve dorazí sedan, pak SUV.
Pokud přijde řeč na automobilku Alfa Romeo, pak se prakticky již nějaký ten rok v řadě setkáváme jen se sliby a plány šéfa americko-italského koncernu Sergia Marchionneho. Skutek však utek', alespoň v případě mainstreamových modelů. Jistě, máme tu kupé 4C, ke kterému se po detroitské premiéře přidává také Spider, obě tyto novinky jsou však spíše jen okrajovou záležitostí, než aby způsobily, že showroomy značky budou praskat ve švech. To ale na druhou stranu ani není vlastnost, která by jim byla vlastní. Místo toho mají udržet značku „naživu“ do té doby, než dorazí modely, které by již masy přilákat mohly.
Do chystané plejády osmi modelů značka investovala pět miliard euro, což podle aktuálního kurzu odpovídá 137 miliardám korun. To na první pohled vypadá jako nemalá suma, ve skutečnosti však příliš vysoká není. Všeobecně se totiž má za to, že vývoj zcela nového vozu od základu schramstne minimálně jednu miliardu euro (28,4 mld. Kč). Alfa Romeo však dokázala ušetřit nemalé peníze díky tomu, že kompletně celou osmičku postaví na jedinou platformu.
Zvolenými modulárními komponenty je platforma Giorgio, o které již nějaký ten pátek víme, že bude podepírat chystaný sedan, který bude odhalen letos v létě. Až donedávna se přitom mělo za to, že jeho název bude Giulia, Italové však aktuálně smýšlejí poněkud jinak. Nic konkrétního ovšem zmíněno nebylo, tedy stran informací o motorovém prostoru, kde se objeví nejen čtyřválce, ale také šestiválec založený na třílitru, který pro sesterské Maserati vyvinulo Ferrari.
Kromě toho chystá automobilka také nový turbodiesel V6, který by měl produkovat až 340 koní. Ten by se pro změnu měl poprvé objevit pod kapotou vůbec prvního SUV značky, jež má dorazit v závěru příštího roku. Ani v jeho případě není znám název, pouze interní označení 949. Jisté je ovšem tolik, že zmiňovaná platforma bude podepírat i tento model, přičemž hostit má pohon zadních i všech čtyř kol a manuální či automatickou převodovku.
To je zásadní odklon vůči dříve zmiňovaným informacím, které naznačovaly, že Alfa Romeo použije základy Jeepu Cherokee. Ten je postaven na platformě sdílené třeba s modelem Giulietta, u kterého se v budoucnu dočkáme rovněž zásadní změny. Nová generace totiž rovněž použije platformu Giorgio, pročež z pohonu předních kol přepřáhne na poháněnou zadní nápravu resp. pohon všech kol.
Nová Giulietta by navíc měla dorazit hned ve dvou verzích. První přijde se čtyřmi dveřmi a postaví se třeba takovému Mercedesu CLA, zatímco druhá by měla nabídnout větší zavazadlový prostor a konkurovat spíše Audi A3 Sportback než třícípé hvězdě ve verzi Shooting Brake. Aktuálně je však velmi sporné, kdy které provedení můžeme očekávat v prodeji.
Alfa Romeo v tomto směru pouze naznačila, že všech sedm novinek s výjimkou zmíněného sedanu máme očekávat v letech 2016 až 2018. Italové tedy očividně budou mít napilno, což je ale zcela pochopitelné při pohledu na plán prodejů. Podle Marchionneho by totiž registrace měly narůst z loňských 74 000 kusů na 400 000 exemplářů právě v onom roce 2018.
Kromě již představené čtveřice by k danému úkolu mělo napomoci také velké SUV, velký sedan, kombi odvozené od menšího sedanu a také jedna „specialitka“, která nejspíše bude konkurovat BMW řady 6. Daný model by přitom měl být výstavní skříní značky, čímž Alfa Romeo odkazuje na minulost, zejména pak na úspěchy v šampionátu Formule 1.
Šéf značky Harald Wester totiž uvedl, že kdysi automobilka fungovala na základě strategie „vyhraj v neděli, prodej v pondělí“. V 80. letech minulého století však Alfa Romeo ztratila svou osobnost a s výjimkou osobitého stylu jen přeprodávala modely, za kterými stály ostatní výrobci. A díky tomu ztrácela na reputaci, až se dopracovala ke stávající takřka tragické bilanci.
Je proto logické, že osmička nových modelů má co napravovat. A to nikoliv jen v rámci image, ale také v případě prodejů. Za posledních deset let se totiž automobilka nedopracovala k zisku. Je tedy nad slunce jasné, že pokud nový plán selže, pak se s Alfou Romeo můžeme rozloučit stejně jako třeba s Lancií.
Prakticky minulostí je ostatně hatchback MiTo, s jehož vzkříšením se rozhodně nepočítá, za což může právě ona platforma Giorgio. Ta totiž nebyla designována pro malé vozy, pouze pro kompaktní či velké. Kromě modelů italské značky bychom jí navíc v budoucnu mohli zaznamenat i u modelů Dodge a Chrysleru.
První novinkou Alfy Romeo bude sedan s kódovým označením 952...
...druhou pak menší SUV aktuálně označované jako projekt 949
Zdroj: Auto News
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024 - Kontroverzní Ferrari, které teď má i Leclerc, je dokonce horší než předchůdce, ač se pyšní slavným označením
18.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- V Brně 2025 bez MotoE včera 17:00
- Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem včera 13:30
- Oficiální startovní listiny na rok 2025 včera 12:00
- Augusto Fernandez bude testovacím pilotem Yamaha MotoGP 20.11.2024
- Testu vévodil Alex Marquez 19.11.2024
Nejčtenější články
- Designér „spravil” vzhled nového vrcholného Ferrari. Stačilo pár tahů myší a největší kontroverze jsou pryč
23.10.2024 - K mání je dodnes zánovní auto, které vás vrátí do dob, kdy byl Opel králem Evropy, zastavila ho až rez a poruchovost
23.10.2024 - Dobíjecí hybridy měly být tím nejlepším z obou světů, nakonec jsou tím nejhorším, spojují nevýhody obou koncepcí
23.10.2024 - Pokus VW o elektrické MPV a dodávku v jednom nechce skoro nikdo, prodaná auta s minimálním nájezdem ztratila na ceně až 600 tisíc
24.10.2024 - Šéf Fordu už půl roku jezdí čínským autem a říká, že je fantastické. „Nechci se ho vzdát,” praví
24.10.2024
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva