Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Alfa Romeo Stelvio v detailech: QV chce rekord Ringu, s čím přijde základ?
17.11.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Italská novinka se zatím ukázala jen ve vrcholném provedení QV. O tom teď víme více, stejně tak vám můžeme říci něco nového i o běžnějších verzích.
Premiéra Alfy Romeo Stelvio byla horkou novinkou včerejšího dne. Jelikož jde ovšem o možná nejdůležitější model v celé moderní historii italské automobilky, budeme se k němu pravidelně vracet. Firma nám toho prozatím mnoho neodhalila - na světě jsou totiž jen tři varianty osazené dvěma motory. Vždy jde přitom o benzinové agregáty, mimo ně lze ovšem - především v Evropě - očekávat také dieselové verze.
O těch ale dnes řeč nebude, místo toho se vrátíme ke třem včerejším debutantům. K dispozici máme několik doplňujících informací. Začneme u základních variant Stelvio a Stelvio Ti, jejichž vzhled je stále zahalen rouškou tajemství. To ale neplatí o přeplňované dvoulitrové pohonné jednotce, jež v obou případech produkuje 280 koní a 415 Nm točivého momentu.
Tento motor dostal elektro-hydraulické variabilní ovládání ventilů MultiAir, jeho vstřikovací soustava pracuje s tlakem až 2 900 psi. K tomu je vybaven vodou chlazeným mezichladičem a dvouvětvovými výfukovými svody před turbodmychadlem turbodmychadel. To vše přispívá k plošší křivce točivého momentu.
Standardně jsou oba modely osazeny osmistupňovou automatickou převodovkou a pohonem všech kol. Základní Stelvio je osazeno 18palcovými litými koly (za příplatek budou k mání devatenáctky a dvacítky), sedadly v kůži, zadními parkovacími senzory, zpětnou kamerou, elektricky ovládaným víkem zavazadelníku, volantem se zploštělou spodní částí či startovacím tlačítkem.
Provedení Stelvio Ti (Turismo internazionale, jak jinak) už sériově má 19palcová kola, dřevěné dekory a 8,8palcový displej multimediálního systému, jenž nahrazuje standardní 6,5palcový. Kromě toho si zákazníci budou moci připlatit za pakety Sport či Lusso, které mají dále umocnit charakter tohoto SUV. Jednotlivé položky ovšem zatím známy nejsou.
Přesunout se můžeme k vrcholnému provedení Stelvio QV poháněnému 2,9litrovým celohliníkovým šestiválcem twin-turbo s přímým vstřikováním paliva. Tento motor produkuje 510 koní a 600 Nm, o jejichž přenos na všechna čtyři kola se rovněž stará automat. Sprint na stovku (resp. 96 km/h) zabere 3,9 sekundy, nejvyšší rychlost pak činí 284 km/h.
O spotřebě se značka nerozepisuje, dodává ovšem, že pohonná jednotka může kvůli jejímu snížení deaktivovat část válců. Vrcholné výkony pak podává v jízdním režimu Race, který lze navolit otočným ovladačem DNA Pro. Tento mód přitom základní modely nemají, vybírat lze z režimů Dynamic, Natural a Advanced Efficiency.
Standardně je Quadrifoglio Verde vybaveno sportovním podvozkem i většími brzdami, kůží obšitým volantem a palubní deskou, karbonovými dekory nebo sedadly stavitelnými ve 12 směrech. Za příplatek lze pak sáhnout po závodních skořepinách Sparco, karbon-keramických kotoučích nebo mechanickém samosvorném zadním diferenciálu.
Právě touto doplňkovou výbavou osazené Stelvio QV má dominovat na Nordschleife, kde chce Alfa Romeo ukázat záda i Porsche Cayenne Turbo S. To slavný okruh zvládlo za 7 minut a 59,74 sekundy, Italové ovšem chtějí dosáhnout nejhůře mety 7:59. I když uspějí, již příští rok mohou čekat odpověď od zcela nového německého SUV.
O bezpečnost se u všech tří odhalených modelů Alfy Romeo Stelvio bude starat plejáda airbagů společně s radarem řízeným tempomatem, autonomními brzdami či monitoringem jízdních pruhů. Brzdy pak mají nabízet rychlejší odezvu díky elektrickému asistenčnímu programu namísto běžného hydraulického systému.

Alfa Romeo touží po dalším úspěchu na Ringu, to je teď zcela nepochybné
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Faceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
24.4.2025Už to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
22.4.2025Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
20.4.2025
Nejnovější články
EU chce nařídit nesmyslné kontroly u STK každý rok pro starší auta, to asi aby vám znepříjemnila jejich používání
před 5 hodinamiVW možná pochopil, spalovací motory vrátí i v Evropě autům, která je už vůbec neměla dostat
před 6 hodinamiČíňané odhalili další novinku s jejich unikátním plochým osmiválcem, kráčí opačným směrem než evropská konkurence
před 8 hodinamiV další zemi EU můžete o dovolené jezdit na dálnici až 150 km/h, je to obrovský dějinný paradox
před 9 hodinamiPrvní nové AUDI vypadá naživo ještě hůř, ušili ho horkou jehlou nejspíš z propadáku Porsche
před 11 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva