Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Alfa Romeo Stelvio dorazí nejprve ve vrcholné verzi, půjde po krku Porsche
2.6.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
První SUV italské značky má debutovat v Los Angeles. Designem i technikou odkáže na Alfu Romeo Giulia, v terénu excelovat nehodlá.
V poslední době neuplynul snad ani den, abychom nezmínili novou Alfu Romeo Giulia. Ta se konečně s nemalým zpožděním dostala do prodeje, přičemž kupříkladu na domácím trhu Italové nastavili ceny s opravdu nemalým sebevědomím. Ty české budou výrazně nižší, i když očekávat nejspíše lze také odlišnou výbavu. Nová Giulia by tak mohla mít umetenou cestu k úspěchu, jistým problémem se ovšem zdá být kvalita, která zatím více než co jiného naplňuje špatnou pověst značky.
Automobilka již naznačila, že v rámci modelového roku 2017 by mohlo dojít k několika změnám, které by na kritiku reagovaly. Ohlasy na sedan se pak dotýkají také vývoje prvního firemního SUV, s jehož premiérou se počítá na konec roku. Alfa Romeo Stelvio by měla debutovat na autosalonu v Los Angeles, což odráží fakt, že americký trh je aktuálně pro značku nadmíru důležitý.
Podle nových zpráv se zdá, že Italové u novinky postavené na modulární platformě Giorgio zopakují stejný postup jako u Giulie. Nejprve bude odhalena varianta osazená 2,9litrovým šestiválcem, který pod kapotou sedanu dává k dobru 510 koní. V případě SUV však dojde k jeho poladění, přičemž nejvyšší výkon by měl lehce poklesnout ve prospěch silnějších nižších a středních otáček, za čím pochopitelně stojí poněkud jiný charakter vozu.
Navzdory tomu byl ovšem vývoj zaměřen na silniční jízdní dynamiku a zrychlení v přímce. Terénní schopnosti chce Alfa Romeo ponechat na dalších členech koncernu FCA, zejména pak na Jeepu. Stelvio by se tak mělo zaměřit hlavně na Porsche Macan a Jaguar F-Pace, které podle Italů v daném segmentu nastavují laťku.
Ze zmiňovaného důvodu nejspíše vrcholný model dostane pouze pohon zadních kol, který by měl udržet na uzdě hmotnost. V případě ostatních variant, u kterých se počítá s 2,2litrovým turbodieselem nebo dvoulitrovým benzinovým čtyřválcem, ovšem bude možné pořídit také systém 4x4. Některé z těchto modelů pak dostanou i manuál.
Verze osazená šestiválcem by však měla mít ve standardu pouze osmistupňový automat a zatím je otázkou, zda dostane označení Quadrifoglio Verde. Nakolik se ovšem tyto informace potvrdí, to je zatím ve hvězdách. Dodat tedy můžeme, že běžné benzinové modely dostanou výkony 200, 250 a 280 koní, ty dieselové pak 150, 180 a 210 koní.
Očekávat lze rovněž příchod plug-in hybridů, které automobilka slíbila investorům. S rokem 2018 jsou spojeny modely osazené 48voltovým elektrickým okruhem. Na vývoj projektu Stelvio dohlíží Roberto Fedeli, který měl v letech 2007 až 2014 pod palcem veškeré projekty Ferrari od modelu 458 Italia přes kupé F12 až po hybridní LaFerrari.
Závěrem lze pak jen zmínit, že první SUV značky dostane vizáž, která bude úzce korespondovat se zmiňovanou Alfou Romeo Giulia. Italové totiž touží po unifikovaném vzhledu, který dostane celé nové portfolio. Ve všech případech přitom má být v centru řidič, což je odkaz na 105 let staré firemní DNA. Za volantem tedy máme čekat pořádnou porci zábavy.
Alfa Romeo Stelvio se ukázala na neoficiálních ilustracích...
...přičemž špionážní fotky i nové informace naznačují, že realita nejspíše výrazně jinde nebude
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
22.11.2024 - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024 - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- WorldSSP 2025: Stále je 5 volných míst včera 10:58
- Zajímavá čísla WorldSBK 2024 23.11.2024
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 2. den 22.11.2024
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 1. den 21.11.2024
- V Brně 2025 bez MotoE 21.11.2024
Nejnovější články
- Expertka vysvětlila, proč automobilky musí vracet tlačítka do kabin. „Dotyková mánie” je prý u konce, dochází na „přetlačítkování”
před 2 hodinami - Levně k mání je sen odpůrců moderny. Dodnes nejeté auto má obří motor bez výkonu, volant bez airbagu a elektrická okna jako vrchol komfortu
před 3 hodinami - Mercedes pracuje na konci kotoučových brzd, jak je známe, nové řešení by vydrželo až 15 let a 300 tisíc km
před 5 hodinami - Obyčejná Honda předělaná na drsný muscle car Dodge se začíná prodávat, většina zájemců ale ostrouhá
před 6 hodinami - Bosch propustí dalších 5,5 tisíce lidí, i mimo Německo. Jen v posledních měsících potvrdil vyhazovy pro víc jak 12 tisíc zaměstnanců
před 8 hodinami
Živá témata na fóru
- Lampárna (stěžovatelna) 11.25. 13:55 - řidičBOB
- Policejní kontroly a měření 11.25. 13:52 - řidičBOB
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.25. 13:51 - řidičBOB
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 11.25. 11:40 - řidičBOB
- Rychlodotazy 11.25. 11:30 - audis
- Detektory policejních radarů 11.25. 10:13 - řidičBOB
- Prodám Peugeot 307 SW 1,6 16V LPG 11.25. 04:23 - irischamplin
- Onboard videa 11.24. 10:52 - brnenska.odchytova