Alfa Romeo: sedany a kupátka se zadním pohonem budou, jen ne tak brzy

Na povrch vyplouvají detaily ohledně plánu Alfy Romeo. Šéf Fiatu a Chrysleru Sergio Marchionne tvrdí, že s jejich naplněním to nebude tak snadné.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Alfa Romeo: sedany a kupátka se zadním pohonem budou, jen ne tak brzy

3.12.2013 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek

Alfa Romeo: sedany a kupátka se zadním pohonem budou, jen ne tak brzy

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Na povrch vyplouvají detaily ohledně plánu Alfy Romeo. Šéf Fiatu a Chrysleru Sergio Marchionne tvrdí, že s jejich naplněním to nebude tak snadné.

Plán Fiatu na přestavbu Alfy novými modely pro následující roky ještě nejspíš projde dalšími změnami, jelikož nic nebude tak rychlé, jak se mohlo původně zdát. Vezměte si premiéru značky Alfa Romeo v USA a neustálé odklady a změny. Nebo stále nejasnou Giullii, jakožto nástupce charismatické 159. Podobné to je zřejmě s budoucí podobou celého modelového portfolia - budeme si muset na vše zkrátka ještě počkat o něco déle.

Poslední zprávy hovoří o novém modelu Giulia stojícím na citelně pozměněné platformě uzpůsobené pro pohon zadních nebo všech kol, který byl původně slibován již na první čtvrtletí příštího roku. Jenomže plán postavit tohoto nástupce zajímavé 159 se posouvá nejdříve na začátek roku následujícího.

Do budoucna se dá také počítat s vlajkovou lodí v podobě sedanu, který má vzniknout na stejné platformě. My opravdu toužíme po té správné původní Alfě, která zamířila někam úplně mimo - zcela neznámo kam. Sportovní model 4C je hezkým návratem ke kořenům zábavých vozů, ale to nám tak nějak nestačí.

Zpráva o posunutí uvádění dalších novinek není tedy příliš uspokojivá, Italové zřejmě tápou a nejsou si jistí, co mají dělat dřív. Přitom se od nich má objevit také velké a střední kupé, přičemž to větší by se postavilo proti BMW řady 6 a jeho vrcholný model by mohl stát na platformě příštího Maserati GranTurismo.

Automobilka hovoří také o dalších třech různých SUV či podobných crossoverech. Nejmenší a nejlevnější bude postaven na Jeepu Junior, střední pak na modelu Cherokee nebo nové platformě pro vozy se zadním pohonem a pohonem všech kol. Budoucí král mezi italskými crossovery nakonec má využívat základu v podobě prvního SUV u Maserati - modelu Levante

Ještě jsme se nezmínili o již tradičních hatchbacích, a sice o modelu MiTo a Giulietta Giulietta. MiTo má osud zatím velmi nejasný a Giuliettu rozhodně čeká na facelift, jenž má být představen do roku 2016. Nakonec ještě padne zmínka o otevřené verzi 4C. Ano, prý vážně bude, očekávat ji můžeme společně na příštím autosalonu v Ženevě.

A co ty skici nového modelu 6C pro útok na americký trh? Zatím nevíme, co si o tom myslet, ale zdá se, že bychom se možná mohli dočkat také nějakého rychlejšího vozu na zábavu, který by vyplnil mezeru mezi posledním dílkem 4C a superturismem 8C vyrobeném s použitím techniky z Maserati.


Alfa Romeo: sedany a kupátka se zadním pohonem budou, jen ne tak brzy - 1 - Alfa Romeo 6C 2013 skica 01Alfa Romeo: sedany a kupátka se zadním pohonem budou, jen ne tak brzy - 2 - Alfa Romeo 6C 2013 skica 02Alfa Romeo: sedany a kupátka se zadním pohonem budou, jen ne tak brzy - 3 - Alfa Romeo 6C 2013 skica 03Alfa Romeo: sedany a kupátka se zadním pohonem budou, jen ne tak brzy - 4 - Alfa Romeo 6C 2013 skica 04Alfa Romeo: sedany a kupátka se zadním pohonem budou, jen ne tak brzy - 5 - Alfa Romeo 6C 2013 skica 05
Že by něco mezi 4C a 8C? Zřejmě to tak bude. Jenomže pokud Italové budou nadále zahálet, tak je budoucí 6C melodií příštích 10 let

Zdroj: Auto News

Adam Šrámek

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.