Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Alfa Romeo představila úžasnou novinku, zazdila ji příšernými fotkami z Photoshopu
3.3.2020 | Petr Prokopec
Cosi o italském šlendriánu napadne člověka při pohledu na fotky, které doprovází odhalení nejnovější Alfy Romeo. Před pár lety by takové rendery asi nikoho nedráždily, dnes jsou pěstí na oko.
O kvalitách vozů značky Alfa Romeo si každý může myslet, co chce. Jednu věc nicméně zpochybnit nelze, a tou je přitažlivost jejich designu. V posledních letech to platí především o sedanu Giulia, který by zejména německou konkurenci vzhledově zastínil i ve chvíli, když by jeho karoserie byla pokrytá blátem od podlahy až po střechu. Nyní se navíc Italové rozhodli všemu nasadit korunu a vyrukovali s novou limitovanou sérií GTA, jejíž součástí je také provedení GTAm. Přitom se ovšem dopustili nemalého faux pax, které na jejich novinku zbytečně vrhá negativní světlo ještě dříve, než ji začali prodávat.
Jde o první tři snímky v níže přiložené fotogalerii. Giulia GTAm na nich řádí na okruhu, což samozřejmě není nic špatného, pro závodní tratě ostatně tato verze byla zrozena. Ovšem problémem je, že nic z toho, co na snímcích vidíte, není reálné. Podobné vějičky se dnes nejen v automobilovém průmyslu používají běžně, ovšem kvalita, s jakou Italové přišli, se nevidí ani v několik let starých počítačových hrách. Kdyby si tedy Alfa Romeo podobné „opíjení rohlíkem“ odpustila, rozhodně by udělala lépe.
Zvláště proto, že hlavně ono provedení GTAm nikterak nepotřebuje uměle navyšovat přitažlivost. Stačí jen pohlédnout na mohutné zadní křídlo či 20palcová litá kola s centrální maticí, a rázem se většině lidí rozklepou kolena. Novinka toho přitom nabízí daleko více, neboť Alfa Romeo neponechala nedotčený jak exteriér, tak interiér, motorový prostor či podvozek. Využita přitom byla v hojné míře karbonová vlákna, což nakonec u této varianty vedlo ke 100kilové dietě a finální hmotnosti 1 520 kilogramů.
Zvnějšku vůz těží že spolupráce se závodním týmem Sauber F1, jenž ovlivnil nejen tvar zadních křídel, ale také předního aktivního spoileru. S pomocí modifikovaných prahů tak výrazně narostl přítlak, povšimnout si ale můžeme rovněž vystouplých zadních lemů. Za tím stojí rozšíření rozchodu kol, sada nových pružin, tlumičů a objímek pak sedan poslala o 50 milimetrů blíže k zemi. Již ve statickém stavu tak GTAm působí velmi agresivně, o to smutnější jsou ony nepovedené digitální hrátky.
Tuto sérii snímků ale již pusťme z hlavy, místo toho zamíříme pod kapotu. Přeplňovaný 2,9litrový šestiválec s kořeny u Ferrari se dočkal navýšení výkonu z 510 na 540 koní. Ty jsou navíc slyšitelné patřičně do dálky, neboť o působivý soundtrack se nově starý výfukový systém Akrapovič. Stovku Giulia GTAm zvládne při využití systému Launch Control již za 3,6 sekundy.
Přesunout se můžeme do kabiny, kde největší novinkou je integrace ochranné klece. Ta se nastěhovala na místo zadních sedadel, ovšem jen u oné extrémnější varianty GTAm. Giulia GTA je oproti tomu nadále čtyřmístná, přičemž byla více uzpůsobena každodennímu provozu. Na zádi proto chybí výrazné křídlo a lehce odlišný je i čelní spoiler, zatímco uvnitř je dále možné počítat jen se standardními pásy a nikoliv šestibodovými od firmy Sabelt.
Lze už jen dodat, že Alfa Romeo vyrobí celkově jen 500 exemplářů, přičemž je otázkou, kolik lidí sáhne po provedení GTA a kolik po extrémnější variantě GTAm. Nicméně kromě vozu mohou majitelé počítat také s kompletním závodním outfitem, neboť součástí balíčku je rovněž závodní helma Bell a kombinéza, rukavice a boty od Alpinestars. Dále nechybí potah od Goodwoolu, třešinkou na dortu je pak kurz sportovní jízdy v Alfa Romeo Driving Academy.
Alfa Romeo Giulia GTAm se ukázala na opravdu tragických vizualizacích...
...na reálných, maximálně upravených fotkách vypadá lépe
Kromě extrémní verze bude k mání i civilnější provedení GTA
Zdroj: Alfa Romeo
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
22.11.2024 - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024 - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 2. den 22.11.2024
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 1. den 21.11.2024
- V Brně 2025 bez MotoE 21.11.2024
- Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem 21.11.2024
- Oficiální startovní listiny na rok 2025 21.11.2024
Nejčtenější články
- Prodeje ojetých aut v Česku padly na desetiletá minima. Ceny klesají, diesely přes léta vybíjení posilují svou nadvládu
24.10.2024 - Poslední Schumacherovo Ferrari jde do aukce, prožil si s ním poslední záchvěv svých nejlepších chvil
24.10.2024 - Německý profesor strhal studii podporující návrat šrotovného. „Vědecký odpad,” říká, pro elektrická auta ohýbá, co se dá
25.10.2024 - Bentley po zrušení přechodu jen na elektromobily zkouší jinou cestu, i se spalovacími motory eliminuje 93 procent emisí
25.10.2024 - VW se překonal a vytáhl dvě stylové novinky znovuzrozené značky, jejich technika je ale pořád stejně marná
25.10.2024
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva