Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Alfa Romeo opět plánuje příval novinek, mezi nimi i SUV a rivala pro BMW 5
25.3.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
V příštích třech letech se máme dočkat minimálně 6 nových modelů. Značce přitom do konce dekády mají pomoci zvednout produkci na 500 000 aut ročně.
Není tomu ani čtyřiadvacet hodin, co jsme vám představili nové informace týkající se Alfy Romeo Giulia, a již zde máme další novinky spojené s italskou automobilkou. Pro tu by se následující roky měly nést ve znamení znovuzrození a vzestupu, neboť šéf koncernu Fiat Sergio Marchionne doufá, že loňské prodeje čítající zhruba 100 000 nových vozů značka do konce dekády zpětinásobí. Asi by nás přitom nemělo překvapit, že pro realizaci těchto cílů již existuje plán.
Se svými záměry Marchionne hodlá svět seznámit 6. května, přičemž jeho prohlášení nebude směřovat pouze k fanouškům Alfy Romeo, ale rovněž k příznivcům Chrysleru, Jeepu, Fiatu a Abarthu. My ovšem zůstaneme u italské automobilky, jež má v emblému kříž a hada požírajícího muže. V jejím případě se totiž o zvažované budoucnosti ví nejvíce - i když v tomto směru často narážíme na slepé uličky.
Hned ta první se týká prvního modelu, který mají Italové v plánu. Ještě před sedanem a kombíkem Giulia by se totiž měl objevit zcela nový Spider, který Alfa Romeo vyvíjí společně s Mazdou. Ten se ale podle dohody bude vyrábět v Japonsku, což je v rozporu s Marchionneho prohlášením, že žádná Alfa nebude montována mimo Itálii. Je tak dost možné, že tento vůz nakonec dostane logo Abarthu.
Tím by se plánovaná expanze sedmi modelů smrskla na šest zástupců, přičemž v takové chvíli by Giulia skutečně byla první novinkou. Zvláště, když její premiéra by měla být přesunuta z roku 2017 na ten příští. Tato možnost se přitom jeví jako velmi pravděpodobná, neboť Italové mají hotovou platformu zvanou Giorgio a potřebují již také konečně začít něco prodávat.
Rok 2016 by pak měl být zasvěcen příchodu nového SUV, i v jeho případě však panuje řada nejasností. Zatímco totiž německá média spekulují, že bude založeno na Jeepu Cherokee a použije i jeho motory, ta britská naznačují, že by vůz měl stát právě na platformě Giorgio. Oproti sedanu Giulia se však bude jednat o verzi se zastavěným pohonem všech kol.
Nemá to ovšem být jediné SUV značky, druhé by mělo dorazit v roce 2018. Ještě před ním bychom se ovšem měli dočkat sedanu Alfetta, který si to namíří proti BMW řady 5. I ten přitom bude založen na platformě Giorgio. To ale již není případ nástupce modelu Giulietta, který by se v následujících letech mohl rovněž objevit.
Dost možné ovšem je, že italská automobilka svůj hatchback soupeřící v segmentu C pošle do důchodu stejně jako menší MiTo. To má ostatně budoucnost spočítanou, neboť díky mizivým prodejům již Alfa Romeo s nástupcem nepočítá. U většího sourozence si ale natolik radikálním řešením nejsme jisti.
Uvidíme tedy, jaké plány nám Marchionne na počátku května představí. Tak trochu se ovšem bojíme, že budou stejné jako ty dosavadní - tedy spousta řečí, ale skutek se jaksi ne a ne dostavit. Koneckonců, takové SUV nám Italové slibovali již v roce 2010, přičemž dorazit mělo o čtyřiadvacet měsíců později. Nyní ale máme rok 2014 a realitu vidíte sami...
Koncepční Alfa Romeo Kamal se představila již před 10 lety. V roce 2010 pak Italové přislíbili výrobu, o 48 měsíců později však Alfa stále vyrábí jen dva hatchbacky a kupé 4C
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
22.11.2024 - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024 - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nejnovější články
- Přes 200 tisíc korejských elektromobilů musí do servisů. Trápí je pořád stejný problém, rýsuje se z toho velká patálie
před 4 hodinami - Zkusil jsem jezdit na „bezemisní” naftu HVO. Není to hloupá ekologická náhrada, auto se s ní líp chová a víc vydrží, snadno s ní i ušetříte
před 6 hodinami - Nový vrchol sportovních silničních Porsche je tak brutální extrém, že mu sebrali i zadní okno
před 7 hodinami - Expertka vysvětlila, proč automobilky musí vracet tlačítka do kabin. „Dotyková mánie” je prý u konce, dochází na „přetlačítkování”
před 8 hodinami - Při měření rychlosti v Česku jde o peníze, ne o bezpečnost, účinná ochrana ale existuje
před 9 hodinami
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva