Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Alfa Romeo odhalila motory pro nový sedan, 2,9 V6 turbo pošle na kola 480 koní
17.12.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Novinka v červnu 2015 nedorazí se jménem Giulia, Skutečné jméno vozu neznáme, jeho motory ale už ano.
Alfa Romeo kdysi bývala značkou, která kdysi měla respekt nejen na silnicích, ale rovněž na závodních okruzích. Tyto doby však již dávno vzaly za své a milánská značka je dnes ještě větším stínem své vlastní minulosti, než jakým je nová generace Fordu Mondeo. Italové v čele se Sergio Marchionnem ovšem plánují návrat na výsluní, ke kterému by mělo dojít nejpozději v roce 2018. V ten moment by totiž Alfa Romeo chtěla prodávat 400 000 nových aut ročně, což není zrovna skromný odhad. Zvláště v kontextu s loňskými registracemi, které činily pouhých 74 tisíc.
K dosažení nemalého prodejního výsledku by značce měla pomoci ofenziva osmi nových modelů, z nichž nejzásadnější bude sedan konkurující BMW řady 3 a SUV, které by se pro změnu mělo postavit modelu X3. Obě novinky mají dorazit do showroomů v roce 2016, první z nich ovšem spatříme již 25. června roku příštího. V ten moment totiž Alfa Romeo bude slavit 105. výročí své existence, díky čemuž by sedan měl být s největší pravděpodobností odhalen ve firemním muzeu v Arese poblíž Milána.
Dosud se přitom mělo za to, že novinka ponese název Giulia. Nové informace však naznačují, že projekt s interním označením 952 nakonec dorazí se zcela jiným označením. To aktuálně známé není, o technice však již víme dost. Začít přitom můžeme novou platformou Giorgio, která standardně počítá s pohonem zadních kol. Mimo to ovšem bude k mání také verze osazená systémem 4x4. Toto provedení bude přitom jediné, na které vsadí zmiňované SUV, jež se pyšní interním kódem 949.
Vraťme se ale zpátky k sedanu, který zpočátku dorazí se dvěma benzinovými a jedním dieselovým motorem. „Vonnější“ výpary bude primárně zastupovat 2,9litrový šestiválec, který je odvozen od třílitru, jež pro Maserati vyvinulo Ferrari. Dosahovat by přitom měl výkonu 480 koní. Mimo to ovšem dorazí také dvoulitrový čtyřválec Global Medium Engine s přeplňováním a přímým vstřikováním, který by měl tvořit většinu prodejů. Počítat přitom máme se škálou od 180 do 330 koní.
Zatímco přitom u vrcholné pohonné jednotky se dá očekávat pouze automatická převodovka, čtyřválec již bude možné spřáhnout také s manuálem. Výkon v tomto případě zamíří na zadní či všechna čtyři kola, což lze říci rovněž o 2,2litrovém čtyřválcovém turbodieselu. Ten přitom bude produkovat výkony od 135 do 210 koní.
Mimo to Alfa Romeo pracuje také na nové verzi třílitrového šestiválce od VM Motori, jež by měl dosáhnout 340 koní. K mání však bude pouze pod kapotou zmiňovaného SUV, kde veškerý výkn přenese automat na všechna čtyři kola. Mimo to ovšem s tímto modelem bude možné spojit i stávající verzi agregátu, která produkuje 275 koní.
Dieselový šestiválec by ovšem neměl chybět pod kapotou většího sedanu, který je dalším z oněch osmi nových modelů. Dosáhnout by měl délky 4,9 metru, přičemž konkurovat má BMW řady 5. Šéf Alfy Romeo Harald Wester pak tuto novinku popsal jako „sportovní a prestižní“, což má zjevně spojitost s příbuzenským vztahem s Maserati Ghibli.
To jsme se ale dostali daleko do budoucnosti, pročež se ještě jednou vrátíme k sedanu menšímu. Ten by dále měl být k dispozici také s 1,4litrovým a 1,8litrovým benzinovým turbomotorem, stejně jako s 1,6litrovým dieselem. Výkonově by přitom agregáty měly pokrýt škálu od 110 do 200 koní. To je ale z někdejší Anonima Lombarda Fabbrica Automobili pro dnešek vše...



O technice nové Alfy Romeo toho již víme dostatek, vzhled je však prozatím stále předmětem spekulací
Zdroj: Auto News
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Starý dobrý osmiválec ve srovnání rozstřílel novou Teslu Model 3 Performance. Nechal ji v prachu úplně ve všem
včeraNový Dodge Charger se poprvé ukázal na veřejnosti jako čtyřdvířko, bez „elektrického stigma” sklízí potlesk
29.3.2025Kia říká, že vzhled snad nejošklivějšího nového auta posledních let napravila jedinou úpravou. Za nás tedy opravdu ne
29.3.2025
Nejnovější články
Majitele luxusních elektrických aut drtí drastická ztráta hodnoty, na těchto přišli o miliony za pár let
včeraData servisů potvrzují, že elektromobily „žerou” pneumatiky víc než jakákoli jiná auta, „přeborníkem” je Tesla
včeraChevrolet zkouší zabránit kupčení s jeho nejlepšími sporťáky, zvolil velmi kontroverzní metodu
včeraPolibky smrti: Smutný osud Lancie připomíná, co většina automobilek dokola dělá svým legendám
včeraReakce Ferrari na Trumpova cla jasně potvrzuje, že má problémy s prodejem některých modelů
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva