Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Alfa Romeo MiTo Racer je závodník jen na oko, pod kapotou má i dvouválec
25.2.2015 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
Nové MiTo Racer není takovým závodníkem, jakým se na první pohled zdá být. Jeho technika se oproti standardu nezměnila ani trochu.
Italská Alfa několik posledních let - zatím nutno říci, že neúspěšně - hledá svojí pozici na trhu a my jen netrpělivě čekáme, kdy se bude možné svézt v nějakém zajímavějším autě. Zatím to ale vypadá pouze na přípravy, ostatně v posledních měsících jsme zatím slyšeli jen o plánech a strategiích, které bez novinek nepůjde realizovat. Pomineme-li nejnovější sportovní nářadí 4C Spider pro velmi specifickou klientelu, nic zajímavějšího až na Giuliettu QV v současnosti značka svým fanouškům pořádně nenabízí.
O to větší poprask bychom čekali od nového MiTa v edici Racer, které minimálně názvem evokuje něco rychlého a rajcovního. Bohužel, předem vás musíme zklamat, protože odkaz na závodní Alfy z minulosti je zde spíše kupou povyku pro nic. V případě, že vás totiž neuspokojují saténově-chromové dekory na klikách a v okolí světlometů, neobvykle lakované kryty zrcátek, bronzová sedmnáctipalcová kola či šachovnicová vlajka na střeše, pak novinka chystaná na ženevský autosalon mnoho adrenalinu nepřináší.
Nafouknuté podběhy kol, sportovní zadní nárazník doplněný o střešní spoiler a jinou koncovku výfuku spolu se sedmi novými laky totiž tep zrychlit nedokáže jakmile se podíváme pod kapotu. Neformální soustava motorů totiž čítá jednotky z klasického MiTa, které startují 85koňovou verzí 1,3litrového dieselu JTDM, pokračují 0,9litrovým přeplňovaným dvouválcem TwinAir a přes 140koňový benzinový 1,4 MultiAir vedou až k turbodieselové šestnáctistovce se 120 koňmi. Trošku na okraji zájmu pak leží varianta 1,4 Turbo GPL o stejném výkonu, která je schopná jízdy na LPG.
V interiéru se údajně „dospělejší“ klientela může těšit na šedá textilem potažená sedadla ozdobená hnědým prošíváním, koženými segmenty stejné barvy a vyšívanými opěrkami hlavy. Mezi další -již méně významné - změny patří přístrojová deska v provedení Street s multimediálním systémem Uconnect (obdařeným pětipalcovou obrazovkou) a značkové velurové koberečky. Pokud vás tenhle vůz přeci jen zaujal, pak věřte, že do prodeje se dostane v dubnu letošního roku za dosud nespecifikované ceny. S ohledem na to, že jde ale o speciální edici, rozhodně bude dražší než klasická MiTa.
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2015.
Alfa Romeo MiTo Racer má zaujmout především vyspělejší klientelu. Běžné verze přitom od počátku cílí na mladé
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024 - Kontroverzní Ferrari, které teď má i Leclerc, je dokonce horší než předchůdce, ač se pyšní slavným označením
18.11.2024
Nejnovější články
- Brabus stvořil skutečný pojízdný palác luxusu, cena ale odpovídá jeho noblese a výjimečnosti
před 8 hodinami - Šetření ukázalo, jaký průšvih je výroba baterií elektromobilů v Evropě, hotové pakety ve velkém bez užitku míří do šrotu
před 9 hodinami - Dealera Mercedesu už nebavilo omezovat zákazníky při testovacích jízdách, a tak si pro ně koupil celé letiště
před 11 hodinami - Nezájem o elektromobily je tak velký, že Ford musel zvýšit jejich už tak vysoké slevy. Jde teď o úplně nejlevnější auta
včera - Nevídané, sami odboráři přiznali, že si zaměstnanci VW žijí nad poměry. Navrhují snížení platů, aby firma mohla přežít
včera
Živá témata na fóru
- Politický koutek 11.21. 21:21 - Brus
- Policejní kontroly a měření 11.21. 18:24 - řidičBOB
- Rychlodotazy 11.21. 16:10 - audis
- Co se stalo, děje a chystá na Autoforum.cz 11.21. 09:19 - jerry
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.20. 23:40 - AIvar
- Onboard videa 11.20. 22:57 - řidičBOB
- BMW Divize 11.20. 10:33 - pavproch
- Detektory policejních radarů 11.19. 20:36 - mafel