Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Alfa Romeo MiTo GTA: nejrychlejší supermini
5.3.2009 | David Siegl | Přidat příspěvek
Po mnoha dohadech a nepřesných informacích Alfa Romeo konečně oficiálně představila koncept modelu MiTo GTA. A podíváme-li se na některá čísla popisující její schopnosti, zjistíme, že ve své třídě nebude mít konkurenci. Které ze supermini se může pochlubit zrychlení 0-100 km/h za 5 sekund?
Zdá se mi to, nebo někdo mluvil o krizi? Opravdu? Tak jak je možné, že auta představovaná že se v Ženevě představilo tolik „našlapaných” modelů? Za všechny jmenujme Renault Clio RS 200, Audi TT RS, Mazdu3 MPS či Aston Martin One-77. Korunu tomu všemu ale nasadila Alfa Romeo se svým MiTem GTA. Ne, že by bylo nejvýkonnější, ale zdá se mi ze všech nejabsurdnější. Posuďte sami.
Už jen samotný pohled zvenku naznačuje jak vážně to u Alfy se sportovní úpravou vzali. Přední spoiler, prahové nástavce a velká kola jsou ještě docela normální, ovšem zadní difuzor z uhlíkových vláken, ze kterého trčí dvě obrovské koncovky výfuku, je opravdu extrém. A z karbonu je i střecha a kryty vnějších zpětných zrcátek. Inspirace u BMW M3 je nasnadě.
Extrémy pokračují i pod povrchem. Pohon zajistí přeplňovaná jednotka o objemu 1,8 litru s přímým vstřikováním paliva a dvojité časování sacích ventilů. Její maximální výkon je 240 koní (169 kW) a není pak divu, že s ním MiTo GTA „udělá stovku” za pouhých 5 s a maximální rychlost dosahuje 250 km/h.
A ve zkratce GTA znamená Alleggerito, odlehčený, a úspory hmotnosti v případě MiTa nezajistily jen už zmíněné díly z karbonu, ale také použití hliníku na vybrané díly podvozku a brzdové soustavy. Spolu s nižší hmotností mají za úkol vylepšit jízdní vlastnosti i další úpravy. Aerodynamicky optimalizovaný podvozek snižuje odpor vzduchu, o 20 mm nižší světlá výška zvyšuje stabilitu a aktivní tlumiče snižují náklony v zatáčkách.
Celé to zní docela fantasticky, ale vrtá mi hlavou otázka, kolik bude Alfa za takto vyšlechtěné MiTo chtít. Mám obavu, že není až tak exkluzivní značkou aby lidé při placení za její výrobky nepřemýšleli nad cenou.
Video ze slavností premiéry v Ženevě

Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Mercedes dal potichu sbohem svému dosavadnímu ikonickému logu, změna je smutným symbolem lacinosti, která stíhá celý obor
dnesDlouholetý šéfdesignér Škody teď pracuje pro Číňany. Tohle jsou první auta, která pro ně udělal
včeraV Monaku můžete absolvovat autoškolu v Porsche 911. A není to jen rozmar nebo promo, provozovatel jej pořídil z rozumných důvodů
8.4.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
EU je tu vážně pro lidi. Je ochotna zrušit cla na čínská auta, stačí, když Číňané slíbí, že je tu nebudou prodávat moc levně
před 5 hodinamiDivoká novinka z Maranella nemusí být Ferrari, ale tento svérázný klenot s velmi podobnou cenou
před 6 hodinamiPrvní elektrická Octavia byla nesmysl a ta příští bude zas. Škoda to tehdy věděla, v mezičase na to zapomněla
před 8 hodinamiGM začíná propouštět ze své zbrusu nové fabriky na elektromobily, s investicí 50 miliard Kč ji otevřel teprve před čtyřmi roky
před 9 hodinamiMercedes dal svému pilotovi Formule 1 nové auto, až do roku 2028 s ním ale nesmí jezdit
před 11 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva