Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Alfa Romeo Giulietta Sprint a MiTo Junior 2015: pařížské novinky žijí z historie
2.10.2014 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
(+ živé foto) Historií inspirovaná Giulietta Sprint nabídne unikátní sedačky a detaily, MiTo Junior má zase být dostupnější mladým, oholené ale není.
Stánek automobilky Alfa Romeo na pařížském autosalonu bude hostit dvě novinky v nabídce značky. Nejsou to bohužel nové modely, ale přesto stojí za to si jich všimnout. Červeným strojem na snímcích je model Giulietta ve speciální edici Sprint, která názvem odkazuje na šedesátileté výročí ikonické Giulietty Sprint z roku 1954.
Zvenčí novou Giuliettu Sprint poznáte podle antracitových detailů přední masky, rámečků mlhovek, krytů zrcátek a upraveného zadního nárazníku, který se pokouší o cosi na způsob difuzoru. V rozích najdeme větší koncovky výfuku a nová jsou také kola, která dostala název Sprint a klasický design s pěti kruhy připomíná víry. Mají průměr 17", o palec větší kola budou za příplatek.
Palubní deska má černé obložení uprostřed, zbytek dostal karbonovou texturu. Sedačky jsou oděny do kombinace látky a alcantary, mají červené prošívání a v opěrkách hlavy i v opěradlech jsou loga Sprint a Alfa Romeo. Volant je také prošíván červenou nití, je ale kožený. Ve standardu jsou parkovací senzory, dvouzónová klimatizace nebo informačně-zábavní systém Uconnect s hlasovým ovládáním.
Pod kapotu Giulietty Sprint bude standardně nová stopadesátikoňová čtrnáctistovka MultiAir, která zvládne stovku za 8,2 vteřiny a až 210 km/h, to vše s teoretickou spotřebou 5,6 litru benzínu na 100 km. K mání bude i silnější 170koňový motor s robotizovaným manuálem TCT, 1,4 s nádrží na LPG nebo tři diesely JTDm o výkonu od 105 do 175 koní.



Druhou novinkou bude Alfa Romeo MiTo Junior. Název věští zaměření na nejmladší zákazníky; tato verze bude základem, takže by měla být dostupnější, nečekejte ale zcela oholený vůz ve stylu Fabie Junior. Název i zde pochází z historie, konkrétně od Giulie 1300 Junior z roku 1966.
Zvenčí dostane základní MiTo bílá sedmnáctipalcová kola, rychlé pruhy na celý vůz a také nálepku Junior na třetí dveře. Kryty zrcátek jsou barevně sladěné s koly, jsou tedy také bílé, a kliky dveří jsou v provedení „saténový chrom”, stejně jako rámečky zadních svítilen. Uvnitř také najdeme bílou barvu - látková sedadla mají takovéto prošívání, stejně jako kožený volant nebo manžety řadicí páky a ruční brzdy.
V rámci základní výbavy dostanou „junioři” dvouzónovou klimatizaci, přední mlhovky, zatmavená okna nebo volant s ovládáním rádia. Standardem také bude informačně-zábavní systém Uconnect s možností připojení něčeho přes Bluetooth či konektory Jack nebo USB. Příplatková výbava nabídne například audiosystém Bose se subwooferem.
Pod kapotu si bude možno vybrat cokoliv ze standardní nabídky MiTa - od 105hp dvouválce se kterým vůz zrychlí na stovku za „pouhých 11,4 vteřiny”, jak říká tisková zpráva, až po čtrnáctistovku se 140 koni a převodovkou TCT. K mání také bude diesel 1,3 JTDm s výkonem 85 koňských sil. Ceny zatím známé nejsou; má-li MiTo Junior stát na dolním konci nabídky, očekávejme je pod 367 tisíci korunami.
Tip: Projděte si všechny novinky pařížského autosalonu 2014, máme pro vás i galerii živých fotografií přímo z Paříže.
Obě menší pařižské novinky Alfy naživo
Alfa Romeo Giulietta Sprint se nechává inspirovat přesně 60 let starým stejnojmenným modelem
Model MiTo Junior má naopak být dostupnější mladým, přesto je ale plný výbavy
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Drzí zloději ukradli osm nových sporťáků přímo z továrny, automobilka si toho ani nevšimla
před 3 hodinamiJízda s vzácným posledním Ferrari s motorem V12 a manuální převodovkou je italská extáze se vším všudy, selhání vozu nevyjímaje
včeraPo letech objevená reklama Hondy s Ayrtonem Sennou pro její domácí trh je bizarní připomínkou jedné slavné éry
24.3.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Peugeot si zadělal na propadák. Do nabídky vrátí model GTi, jenže v provedení, o které nikdo nestojí
před hodinouDrzí zloději ukradli osm nových sporťáků přímo z továrny, automobilka si toho ani nevšimla
před 2 hodinamiVolný pád Stellantisu pokračuje. Další nepovedený restart slavné značky znamená propad prodejů až o 73 procent
před 3 hodinamiČeský svaz autoprůmyslu si dovolil kritizovat vnucování nechtěných aut, připomíná to Kocábovu diverzi v živém vysílání v létě 1989
před 5 hodinamiFrancouzský rodinný ideál skončil po 4 letech pro nezájem, dnes jako levná ojetina překvapí svou spolehlivostí, hlavně jako diesel
včera
Živá témata na fóru
- Přívěs. vozík Vezeko Vario B08.2 (2013) 03.26. 11:26 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 03.26. 09:59 - HondaMan
- Další zajímavá autovidea 03.26. 09:55 - Vrooom
- Lampárna (stěžovatelna) 03.26. 09:49 - M.Z.
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 03.25. 20:13 - Brus
- Policejní kontroly a měření 03.25. 15:16 - stst2
- databáze radarů v ČR (a jeden konkrétní v Krchlebích) 03.24. 20:57 - stst2
- Toyota obecně 03.24. 20:12 - abgx1