Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Alfa Romeo Giulietta 2016: facelift oficiálně, změn je vážně poskrovnu
25.2.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ video) Italský hatchback dostal nový nárazník či čelní masku. Uvnitř nabízí zrevidované čalounění, pod kapotou se ale nepohnul šroubek.
Zakrátko tomu bude přesně šest let od chvíle, co se Alfa Romeo Giulietta představila na ženevském autosalonu. Dle současných automobilových trendů bychom se tedy pro letošek měli dočkat nové generace, Italové však v posledních letech slibovali spíše konec tohoto modelu. Své rozhodnutí si ale nakonec rozmysleli, možná i proto, že poté by vlastně neměli co prodávat. Nakonec tedy přišel na světlo světa avizovaný facelift, který by měl Giuliettu udržet ve formě po příštích pár let.
Na modernizaci jsme si mohli pořádně posvítit již včera, kdy byla inovovaná Giulietta odhalena neoficiálně. Dnes tu máme oficiální představení, nicméně předchozí informace tisková zpráva příliš nerozšiřuje. Stále tu máme jen pár modifikací, které nemění ani vzhled vozu, ani jeho mechaniku. Za největší rozdíl vůči dřívějšku se tak dá považovat přejmenování vrcholného modelu Qudrifoglio Verde neboli QV na Veloce.
Ostřejšímu hatchbacku se ovšem budeme věnovat až za chvíli, nejprve zmíníme obecné změny. Ty se vpředu soustředí na výměnu nárazníku, se kterým dorazila modifikovaná čelní maska s odlišným výpletem. Dále lze zmínit jiný design litých kol, font označení modelu pak připomíná větší Giulii. Tím jsme se ale dostali na konec venkovních změn, zamířit tedy můžeme do interiéru.
Uvnitř kabiny se dá mluvit o zrevidovaném čalounění a dekorech, vylepšen byl také multimediální systém Uconnect. V jeho rámci je možné počítat s technologií Live Services, která umožňuje snadnější připojení k Facebooku, Twitteru, Deezeru, TuneIn, Reuters nebo TomTomu. K ničemu dalšímu se však Italové neodhodlali, přes zimu tak skutečně spíše spali než pracovali.
V motorovém prostoru se zjevně nepohnul ani šroubek, i když v aktuálním výčtu nevidíme základní jedna-čtyřku naladěnou na 105 koní. Je proto možné, že tento motor byl vypuštěn, nově se tedy v případě benzinových agregátů bude začínat na 120 koních. Mimo to je motor 1,4 TB MultiAir naladěn také na 150 či 170 koní. Vyšší výkon přitom může přenášet i automat.
Po stránce dieselové však již nedošlo k jediné změně, 1,6litrový čtyřválec JTD tak posílá na přední kola 120 koní, dvoulitr poté 150 nebo 175. Na vrchol nabídky se pak postaví avizovaná Giulietta Veloce, která dostala do vínku sportovnější nárazníky, zrevidované boční prahy nebo lesklé černé kryty zpětných zrcátek. Uvnitř pak nabídne sportovní sedadla či falešný karbon.
V případě pohonného ústrojí této varianty můžeme mluvit o 1,75litrovém přeplňovaném čtyřválci, který opětovně produkuje 240 koní a 300 Nm točivého momentu (respektive 340 Nm při využití funkce Overboost). Znovu je přitom u toho šestistupňový dvouspojkový automat, očekávat tedy rozhodně nemůžeme odlišnou jízdní dynamiku. Snad jen jinou cenu.
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2016.
Facelift Alfy Romeo Giulietta patří do ranku neviditelných. Nový je čelní nárazník či maska, pod kapotou zůstává vše při starém
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024 - Kontroverzní Ferrari, které teď má i Leclerc, je dokonce horší než předchůdce, ač se pyšní slavným označením
18.11.2024
Nejnovější články
- Brabus stvořil skutečný pojízdný palác luxusu, cena ale odpovídá jeho noblese a výjimečnosti
včera - Šetření ukázalo, jaký průšvih je výroba baterií elektromobilů v Evropě, hotové pakety ve velkém bez užitku míří do šrotu
včera - Dealera Mercedesu už nebavilo omezovat zákazníky při testovacích jízdách, a tak si pro ně koupil celé letiště
včera - Nezájem o elektromobily je tak velký, že Ford musel zvýšit jejich už tak vysoké slevy. Jde teď o úplně nejlevnější auta
včera - Nevídané, sami odboráři přiznali, že si zaměstnanci VW žijí nad poměry. Navrhují snížení platů, aby firma mohla přežít
včera
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva