Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Alfa Romeo Giulia se ukázala v základu. Váží 1 374 kg, v prodeji bude za měsíc
1.3.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Návrat italské značky do střední třídy je blíže, než se čekalo. Prozatím však Giulia nabídne pouze 150 či 180 dieselových a 200 benzinových koní.
Základní provedení nové Alfy Romeo Giulia jsme si mohli představit již před pár hodinami. V té chvíli ovšem italská automobilka pustila do světa pouze pár oficiálních fotek a letmé informace. Nyní tu máme kompletní tiskovou zprávu i pár nových snímků, představení tak můžeme zkompletovat. Začneme přitom zmínkou o prodeji, který by měl odstartovat již 15. dubna. Tedy měsíc po zahájení výroby a dost dříve, než se obecně čekalo.
Jak to Italové po tolika odkladech dokázali, nebudeme spekulovat a raději se budeme věnovat samotnému sedanu. Ten bude zpočátku k dostání v šesti provedeních, přičemž vrcholné provedení Quadrifoglio Verde je samozřejmě jedním z nich. Základní varianta pak dostane pod kapotu dvoulitrový benzín či 2,2litrový turbodiesel, kdy v prvním případě je možné počítat s 200 koňmi v 5 000 otáčkách a 330 Nm při 1 750 ot./min. Přenos výkonu pak bude mít standardně na starosti osmistupňový automat.
U vůbec prvního celohliníkového dieselu v historii značky je možné volit mezi 150koňovou a 180koňovou variantou, přičemž k dispozici bude šestistupňový manuál i osmistupňová automatická převodovka. Jízdní dynamiku či spotřebu automobilka prozatím nezmiňuje, nicméně dodává, že u slabšího dieselu je možné počítat se suchou hmotností 1 374 kilogramů. Šestiválcové Quadrifoglio Verde pak díky rozsáhlému využití karbonu ukáže na ručičkách vah hodnotu 1 524 kg.
Zpět ale k základní verzi, jež standardně počítá s pohonem zadních kol, dvojitými lichoběžníky vpředu a zavěšením vzadu, které Italové popisují jako 4,5prvkové. Také v tomto případě automobilka sáhla po exotických materiálech, jež mají udržet hmotnost co nejníže. Hnací hřídel je vyrobena z karbonu, přední a zadní pomocné rámy pro změnu z hliníku. S těžkými komponenty modulární platformy Giorgio se pak počítá zejména uprostřed, kvůli optimálnímu rozložení kilogramů.
Nízká hmotnost se projevila na působivě krátké brzdné dráze. Základ tak zastaví z rychlosti 100 km/h na 38,5 metrech a Quadrifoglio Verde na dvaatřiceti. Nápomocna je tomu i technologie Integrated Brake System (IBS), který kombinuje tradiční posilovač brzd se stabilizačním systémem za účelem redukce vibrací. Dále lze zmínit třeba přednárazový bezpečnostní systém, jehož součástí jsou autonomní brzdy a detekce chodců.
V závislosti na zvolené výbavě je možné počítat s 3,5palcovým či sedmipalcovým displejem zasazeným do přístrojového štítu, jemuž asistuje 8,8palcová centrální obrazovka spojená s multimediálním systémem Connect Nav 3D. Giulia nabízí konektivitu se všemi druhy mobilních telefonů, ovladačem Alfa DNA je pak možné volit specifické jízdní režimy.
Základní výbava zahrnuje zmiňované bezpečnostní systémy, k nimž se přidává také tempomat nebo monitoring jízdních pruhů. Za příplatek pak bude možné sáhnout po paketech Sport a Luxury, z nichž druhý zmíněný zahrnuje kožené čalounění, elektricky stavitelná a vyhřívaná sedadla, dřevěné a chromové dekory či adaptivní čelní světlomety AFS.
Sada Sport počítá s lepším volantem nebo hliníkovými doplňky palubní desky, středové konzole a dveřních panelů. Dodat pak již můžeme jen tolik, že základem jsou 16palcová litá kola, jenž u prostřední úrovně Super nahrazují sedmnáctky. Více se zřejmě dozvíme v příštích týdnech, kdy by Alfa Romeo mohla vyrukovat i s cenami.
Standardní provedení Giulie živě v Ženevě
Alfa Romeo Giulia je prozatím k mání pouze ve třech motorizacích, s diesely je možné spojit kromě manuálu i automat
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024 - Kontroverzní Ferrari, které teď má i Leclerc, je dokonce horší než předchůdce, ač se pyšní slavným označením
18.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- V Brně 2025 bez MotoE včera 17:00
- Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem včera 13:30
- Oficiální startovní listiny na rok 2025 včera 12:00
- Augusto Fernandez bude testovacím pilotem Yamaha MotoGP 20.11.2024
- Testu vévodil Alex Marquez 19.11.2024
Nejnovější články
- Brabus stvořil skutečný pojízdný palác luxusu, cena ale odpovídá jeho noblese a výjimečnosti
včera - Šetření ukázalo, jaký průšvih je výroba baterií elektromobilů v Evropě, hotové pakety ve velkém bez užitku míří do šrotu
včera - Dealera Mercedesu už nebavilo omezovat zákazníky při testovacích jízdách, a tak si pro ně koupil celé letiště
včera - Nezájem o elektromobily je tak velký, že Ford musel zvýšit jejich už tak vysoké slevy. Jde teď o úplně nejlevnější auta
včera - Nevídané, sami odboráři přiznali, že si zaměstnanci VW žijí nad poměry. Navrhují snížení platů, aby firma mohla přežít
včera
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva