Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Alfa Romeo Giulia QV na nových fotkách a poprvé v praxi. Jak si vede proti M3?
10.5.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Italský stroj má za sebou první testy. Vůči mnichovskému sedanu zjevně obstojí, i když bez chyb rozhodně není.
Nová Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio Verde již hezkých pár týdnů není pouhým snem šéfa koncernu FCA Sergia Marchionneho. Italové dokonce již mají k dispozici i oficiální italský ceník (teď už je venku i jiná očekávání směrem k českým cenám nedává), ve kterém „Zelený čtyřlístek“ trůní na absolutním vrcholu s částkou 79 000 Eur (cca 2 135 000 Kč). Tím o chloupek převyšuje BMW M3, které bude jedním z hlavních soupeřů.
Mnichovský sedan pohání přeplňovaný třílitrový šestiválec, který zadní kola zásobuje 431 koňmi. Stovku zvládne za 4,1 sekundy, rychlost vrcholí obligátní německou dvěstěpadesátkou. Ve srovnání s tím má Giulia QV 2,9litrovou jednotku, 510 koní, stovku má za 3,9 s a nejvyšší rychlostí 305 km/h.
Papírově se tedy zdá, že italský sedan má navrch. První zkušenosti našich zahraničních kolegů dokonce naznačují, že Giulia QV na okruhu disponuje působivou neutralitou, na níž se podílí její zadní diferenciál. V kombinaci s rychlým řízením je tak vůz na hranici možností čitelnější, ovladatelnější a dokáže odpustit více chyb než BMW M3.
Vůči mnichovské konkurenci ovšem Quadrifoglio Verde zaostává v přesnosti a rychlosti řazení osmistupňového automatu. Motor prý navzdory relativně rychlým reakcím a naléhavosti přísunu výkonu od středních otáček výše nepůsobí jako by měl přes 500 koní. A měně pozitivním zjištěním dle našich kolegů je pak i zvukový doprovod, který sice M3 překonává, ovšem musí se sklonit nejen před soundtrackem osmiválce Mercedesu C 63 AMG, ale dokonce i šestiválce Jaguaru XE S.
Giulia jako taková si prý nedokáže příliš dobře poradit s horším povrchem. QV bylo možné zatím vyzkoušet pouze na dokonale hladkém okruhu, takže není jasné, jak si v tomto směru stojí, nahrává to ale spekulacím, že ani ono na tom s filtrováním špatných silnic nebude nejlépe. Tak či onak italská novinka zaostává v dílenském zpracování kabiny, což je oblast, na kterou bylo poukazováno v souladu s mýty o Alfě Romeo ještě před premiérou. Kladně hodnocena není ani palubní elektronika, na druhou stranu je tu ale dobrá pozice za volantem odpovídající zaměření vozu. A dokonce i dost místa pro všechny, jen ne velmi vysoké pasažéry.
Finální rozhodnutí, který showroom navštívit jako první, je samozřejmě na každém z vás. My pak jen pro úplnost dodáme, že Giulia QV váží 1 524 kilogramů. Tato hmotnost je rozložena mezi nápravy v poměru 50:50, přičemž o relativně nízkou cifru se zasloužily zejména dveře a blatníky z hliníku nebo kapota a střecha z karbonu.
Z hliníkových slitin jsou také pomocné rámy, přední zavěšení tvoří dvojité lichoběžníky, vzadu je multilink a stavitelné tlumiče ZF Sachs ve všech rozích. Řízení má necelé dvě otáčky od dorazu k dorazu a jeho naladění mají na svědomí technici od Ferrari - není však až tak nepříjemně ostré.
Řidič má dále k dispozici volič jízdních režimů DNA, který nabídne nejen s běžné módy Dynamic, Neutral a Advanced Efficiency, ale také specifické nastavení Race, jež vypíná stabilizaci. Příď pak zdobí aktivní karbonový splitter, který po aktivaci tlačí při nejvyšší rychlosti nápravu k zemi dodatečnými 100 kilogramy.
Více si řekneme ve chvíli, kdy Giulia QV dorazí na český trh. Aktuálně si přitom nejsme jisti, zda tuzemské zastoupení bude stejně sebevědomé jako Alfa Romeo ve své domovině, nebo zda připraví nižší sumou mnohokrát zmiňovanému BMW M3 ještě náročnější chvilky.



























































Alfa Romeo Giulia QV se ukázala na nové sadě fotek, které mapují i její řádění na firemním okruhu Balocco
Zdroje: Alfa Romeo, Autocar Autobild
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Kia vrátila Rusko do svých prodejních plánů, s válkou a sankcemi zjevně nepočítá už letos
15.4.2025Nové BMW M5 kombi dostalo ostudně nakopáno od 6 let starého soka druhé bavorské značky, svůj výkon zabilo absurdní hmotností
14.4.2025Nejnadějnější nováček letošní Formule 1 přelstil italské zákony, svůj víc jak 600koňový Mercedes může řídit okamžitě
13.4.2025
Nejnovější články
Porsche skutečně vytáhlo na nejnáročnější okruh světa 911 s manuálem. A je rychlejší než doteď s automatem
před 40 minutamiTechnik na okruhu postavil starou dieselovou ošklivku proti BMW M3 jen na jiných moderních pneu. A začaly se dít věci
včeraJaponské automobilky ukázaly, jak udrží při životě spalovací motory i v době, kdy se všechno spiklo proti nim
včeraPokud chce Kia s tímhle autem skutečně porazit Teslu Model 3 v její vlastní hře, může Elon Musk zůstat v klidu
včeraJedna z největších silničních brutalit moderní historie aut je k mání dodnes nejetá, papírová spotřeba až 22 l „na sto” říká vše
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva