Alfa Romeo Giulia odhalila další detaily. Autopilot nedostane, neladil by s její duší

Italové chtějí proti chladnokrevným Němcům vyrukovat s emocemi, výkonnými motory a pohonem zadních kol. Detaily nám prozradí již za týden.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Alfa Romeo Giulia odhalila další detaily. Autopilot nedostane, neladil by s její duší

17.6.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Alfa Romeo Giulia odhalila další detaily. Autopilot nedostane, neladil by s její duší

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Italové chtějí proti chladnokrevným Němcům vyrukovat s emocemi, výkonnými motory a pohonem zadních kol. Detaily nám prozradí již za týden.

O znovuzrození značky Alfa Romeo se mluví již celé roky, zatím jsme se však ničeho hmatatelného nedočkali. Letos by ovšem konečně mělo dojit na činy, neboť italská automobilka u příležitosti svých 105. narozenin odhalí 24. června, tedy za pouhý týden, na výstavě Expo Milano nový sedan střední třídy. Ten jsme dosud titulovali jako model Giulia, do produkce ale dost možná dorazí vůz pod kódovým označením Tipo 949 se zcela jiným jménem.

Samotný název ovšem není až tak důležitý. Spíše jde o veškeré pozadí projektu a naděje do něj vkládané. Pokud totiž uspěje, pak by se Alfa Romeo mohla znovu vrátit na výsluní a realizován by tak mohl být plán Sergia Marchionneho, podle nějž se do roku 2018 dočkáme osmi nových nebo modernizovaných modelů, které pomohou navýšit registrace z loňských 74 000 kusů na 400 tisíc aut.

Kdyby ovšem došlo k naplnění černého scénáře, pak se Italové s jakoukoliv expanzí mohou rozloučit a minulostí se nejspíše stane i samotná značka. Z toho důvodu nebyl vývoj novinky ponechán náhodě, přestože kvůli maximálnímu utajení projektu na něm pracovalo jen pár inženýrů na separované lokaci poblíž Modeny. Tím se tedy vysvětluje, proč jsme první skutečné prototypy zahlédli teprve nedávno.

Jelikož se jednalo o zázemí Maserati, není divu, že šéf trojzubce Harald Wester je jedním z mála zasvěcených do projektu. Z toho důvodu můžeme jeho slova považovat za reálná, i když mnoho nového vlastně o voze neřekl. Jedna věc však stojí za to a týká se autonomního řízení, které nová Giulia rozhodně nedostane. Autopilot totiž podle Alfy nemá požadovanou duši.

Právě útok na emoce je jedním z hlavních kladů novinky, která se tak má odlišovat od německé konkurence, které je „převážně chladná a klinická“. Mimo to se pak vůz opře o platformu Giorgio, která primárně počítá s pohonem zadních kol (systém 4x4 bude za příplatek), zatímco samotný pohyb budou mít na starosti dva nové motory vyráběné v továrně Termoli.

Prvním z nich se stane čtyřválec, který by měl posloužit jako náhrada za stávající 1,75litrový motor TBi pohánějící model 4C. Jeho výkon by přitom ve vrcholné formě měl narůst na 300 koní, ještě dále ovšem zajde šestiválec. Ten by měl nabídnout přes pět stovek koňských sil, a ačkoliv byl vyvinut speciálně pro Alfu Romeo, nejspíše jej použije také zvažované Ferrari Dino.

Zmiňovaná továrna, do které koncern FCA investoval půl miliardy Eur (cca 13,64 mld. Kč), by přitom ročně měla chrlit zhruba 200 000 pohonných jednotek, což značí nemalé ambice. Nicméně kromě sedanu budou tyto agregáty používat i další novinky značky. Alfa navíc počítá s tím, že časem se dané portfolio rozroste na pět zástupců, kdy přibude ještě jeden benzinový čtyřválec a dva diesely.

Změní se také samotná nabídka automobilky, která sice zpočátku bude se sedanem Giulia nabízet i stávající modely MiTo a Giulietta, ty ale posléze nahradí dva zcela nové kompakty, luxusní sedan, dvě SUV a „specialitka“, která bude vykračovat ve stopách zmiňované Alfy 4C. Ve všech případech máme zapomenout na pohon předních kol, důraz bude vždy kladen na zábavu za volantem.

Oproti současnosti bychom se tedy měli dočkat základního odklonu, neboť vozům posledních let podle sebekritického prohlášení značky chybělo „tradiční DNA“. Tím ale dnešní report můžeme ukončit, přičemž jak jsme uvedli výše, mnoho novinek nezaznělo. Změna ovšem přijde za týden, kdy se konečně dozvíme, zda budou veškeré sliby naplněny či nikoliv.


Alfa Romeo Giulia odhalila další detaily. Autopilot nedostane, neladil by s její duší - 1 - Alfa Romeo Giulia dalsi novy render 01Alfa Romeo Giulia odhalila další detaily. Autopilot nedostane, neladil by s její duší - 2 - Alfa Romeo Giulia dalsi novy render 02
Chystaná Alfa Romeo Giulia se ukázala na nových ilustracích. Jsou vcelku konzervativní

Alfa Romeo Giulia odhalila další detaily. Autopilot nedostane, neladil by s její duší - 3 - Alfa Romeo Giulia 2016 spy vlastni karoserie 01Alfa Romeo Giulia odhalila další detaily. Autopilot nedostane, neladil by s její duší - 4 - Alfa Romeo Giulia 2016 spy vlastni karoserie 02Alfa Romeo Giulia odhalila další detaily. Autopilot nedostane, neladil by s její duší - 5 - Alfa Romeo Giulia 2016 spy vlastni karoserie 03Alfa Romeo Giulia odhalila další detaily. Autopilot nedostane, neladil by s její duší - 6 - Alfa Romeo Giulia 2016 spy vlastni karoserie 04Alfa Romeo Giulia odhalila další detaily. Autopilot nedostane, neladil by s její duší - 7 - Alfa Romeo Giulia 2016 spy vlastni karoserie 05
Ilustrace vycházejí ze snímků špionážních fotografů

Zdroj: Autocar

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.