Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Alfa Romeo Giulia GTA: italská M3 nabídne okolo 500 koní, stovku dá pod 4 s
14.8.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Příští rok nedorazí jen standardní Giulia, ale také sportovní derivát osazený přeplňovanou V6, dvouspojkovou převodovkou a samosvorem.
Výroba Alfy Romeo Giulia byla odsunuta již tolikrát, že nám na spočítání nestačí ani prsty na obou rukou. Příští rok bychom se však italského sedanu, který hodlá konkurovat hlavně BMW řady 3, měli konečně dočkat. Automobilka přitom nehodlá hned od počátku pustit do prodeje jen standardní modely, ale také vrcholnou verzi GTA, která by měla do prachu zadupat M3. To je samozřejmě odvážné tvrzení, přeci jen bavorský sedan nasazuje laťku opravdu vysoko. Na druhou stranu, pokud Italové chtějí uspět, s ničím jiným než s přeskočením tohoto mezníku ani počítat nemohou.
Minimálně po stránce technické a výkonové by se přitom mohlo zdát, že Alfa Romeo má ke splnění svého cíle rázně nakročeno. O pohon zadních kol se totiž bude starat třílitrový šestiválec twin-turbo, za nímž stojí Ferrari a který již najdeme pod kapotou Maserati Ghibli. V případě GTA by měl produkovat 480 až 520 koní, tato cifra však ještě čeká na upřesnění. I kdyby však nakonec byla potvrzena slabší verze, Italové stále nabídnou více sil než BMW M3, jehož šestiválec byl naladěn na 431 koní.
Puristy možná zamrzí absence manuálu, dá se však předpokládat, že půjde o menší část potenciálních zákazníků. Většině příchozích by dvouspojkový automat neměl vadit, zvláště když má zařídit akceleraci z klidu na stovku pod 4 s. I v tomto případě by Giulia GTA zvítězila nad německým sedanem, další body má pak přihrát vzhled. Ten bude stavět na kořenech modelu 156 GTA, očekávat tedy můžeme prominentní masku, kola s „telefonním“ designem, agresivní nárazníky a zadní kliky schované ve sloupcích dveří.
Bližší informace budou známy v průběhu příštích měsíců, aktuálně již můžeme zmínit pouze přítomnost samosvorného diferenciálu a cenu pohybující se okolo 1,65 milionu korun. To rozhodně není malé sousto, zvláště když standardní model by měl startovat již od nějakých 700 000 Kč. Poháněn přitom bude hlavně čtyřválcovými motory, očekává se však také příchod ostré dieselové varianty, jejíž šestiválec (rovněž z modelu Ghibli) by měl nabídnout 350 koní.






Chystaná Giulia se již ukázala na neoficiálních ilustracích, sériový vzhled by ovšem měl být trochu jinde. Verze GTA pak sice dostane zadní kliky dveří uschované ve sloupcích, kola však nabídnou klasický „telefonní“ design
Zdroj: Auto Express
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Chystaný přelomový Jaguar, který nahradí všechny dosavadní modely, natočili při testech. Marnost z něj čiší od pohledu
21.2.2025Startování auta s asi nejlepším čtyřválcem bez turba v historii je zážitek samo sobě, tohle v jiném autě nezažijete
19.2.2025BMW zdevastovalo vrcholnou verzi řady 1 tak moc, že dostává nakopáno od VW Golf, je o hodně horší úplně ve všem
18.2.2025
Nové na MotoForum.cz
- Také Iker Lecuona mimo hru včera 21:55
- Augusto Fernandez jako náhradník za Jonathana Reu včera 14:01
- Vítězem Bulega před Toprakem včera 10:00
- Vítězí Manzi s Yamahou, 13. Vostatek včera 09:00
- Superpole vyhrál Bulega včera 08:00
Nejčtenější články
Nejprodávanější auta Evropy za rok 2024 zpochybňují teze o všeobjímající popularitě SUV, o alternativních pohonech ani nemluvě
24.1.2025Neúspěšný německý kancléř nepochopil vůbec nic. Chce ještě víc popírat realitu celoevropskými dotacemi na elektromobily
24.1.2025Policie objevila les plný ukradených Land Roverů, byla v něm víc než polovina loni odcizených aut
24.1.2025Stále víc řidičů elektrických aut přichází na to, že obsloužit s nimi dovolenou je velká osina v zadnici
24.1.2025Téměř nejeté moderní BMW za 250 tisíc Kč není vtip ani omyl. „Jen” je ošklivé, nechtěné, má automat a nejhorší barvu
24.1.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva