Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Alfa Romeo Giulia dostane novou verzi motoru 1,8 TBi, nabídne až 300 koní
1.5.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Maloobjemový agregát budou dopovat dvě turbodmychadla. Při pohledu na zrychlení na stovku za 6 sekund ale „čicháme“ nadváhu či dlouhé převody.
Pokud v posledních měsících a vlastně i letech přišla řeč na Alfu Romeo, pak jsme vám mohli víceméně předložit jen sliby Sergia Marchionneho, že bude lépe. To se sice s příchodem kupé 4C vyplnilo, jedna vlaštovka ovšem hejno nedělá. A ani dvě, pokud poukážete na existenci Spideru. Nicméně s příchodem nového sedanu, který by měl být odhalen 24. června u příležitosti oslav 105. výročí existence značky, již můžeme o světlých zítřcích hovořit. Zvláště při pohledu na technické parametry.
Dosud jsme přitom věděli tolik, že italský sedan bude k mání se čtyřválcovými i šestiválcovými benzinovými i dieselovými motory. Ty vrcholné, na nichž zapracovalo Ferrari, by se přitom měly pyšnit výkonem přesahujícím 500 koní. Tento výkon navíc - s ohledem na použitou platformu Giorgio - zamíří na zadní, případně na všechna čtyři kola, což naše nadšení jen zvyšuje. I když se tedy již dopředu dá předpokládat, že manuál u toho asistovat nebude.
Ručně řazenou převodovku pak nejspíše nenajdeme ani na druhé straně nabídky. Momentálně totiž na světlo světa pronikla fakta, jež se týkají motoru 1,8 TBi. Ten má svůj základ v pohonné jednotce v úvodu zmíněného kupé, pročež i v případě chystaného sedanu bude spřažen s dvouspojkovým automatem TCT. Výkon 240 koní ovšem nabídne jeho slabší verze, která počítá s jedním turbodmychadlem.
Jak asi s ohledem na předchozí větu očekáváte, výkonnější provedení přeplňované jedna-osmičky dostane do vínku turba dvě. Jedno malé bude zapojeno do hry v nízkých otáčkách, druhé větší pak ke slovu přijde v těch středních a vyšších. Kromě toho lze počítat s variabilním časováním sacích a výfukových ventilů či s plněním emisních norem Euro 6. Více než to je ale zajímavý výkon a jízdní dynamika.
Kolem horké kaše již dlouho chodit nebudeme a rovnou zmíníme, že pohonná jednotka nabídne 300 koní v 5 600 otáčkách a 400 Nm při 3 800 ot./min. To jsou na daný objem parametry vskutku působivé, což lze na první pohled říci také o sprintu na stovku za šest sekund. Nicméně Alfa Romeo 4C na danou disciplínu potřebuje jen 4,5 sekundy, a to si vystačí s oním 240koňovým stádem.
Pravda, malé kupé neváží ani tunu, přesto je daný rozdíl mezi oběma vozy s ohledem na uváděné výkony propastný. Dá se proto předpokládat, že sedan dostane do vínku buď hůře zpřevodovaný automat, nebo podstatně vyšší hmotnost. Či případně obojí, což by byla ta nejhorší varianta, neboť při snaze o dynamickou jízdu by obsah nádrže zmizel rychleji než pára nad hrncem.
V takové chvíli bychom se samozřejmě o budoucnost Alfy mohli obávat i nadále, neboť vůz, který „žere jak protržený“ si i při působivém vzhledu a výkonu koupí jen málokdo. Takovému černému scénáři ale nebudeme předbíhat a raději si počkáme na samotné představení a následný test. Nyní tak jen dodáme, že nejvyšší rychlost verze s 300 koňmi bude omezena na 245 km/h.





Novinka Alfy Romeo se má ukázat v červnu. Zda se tak ovšem stane a jestli vzhled bude odpovídat neoficiálním ilustracím, to je nyní ve hvězdách
Zdroj: VidiAuto
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nové Mini má ten nejstupidnější možný volič řazení, ukazuje naprostou nesoudnost těch, kteří dnes vymýšlí auta
včeraFaceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
24.4.2025Už to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
22.4.2025
Nejnovější články
EU chce nařídit nesmyslné kontroly u STK každý rok pro starší auta, to asi aby vám znepříjemnila jejich používání
včeraUž tak sympatické malé Suzuki se dočkalo ještě sympatičtější verze pro dobrodruhy, je to takové Porsche 911 Dakar pro chudé
včeraBugatti poprvé ukázalo svůj nový motor 8,3 V16 zevnitř, dostal nevídaný systém časování ventilů
včeraJedno z aut snů obyčejných Čechů z 90. let jde pořád koupit zánovní po 1. majiteli, v podstatě za babku
včeraDalší velká evropská automobilová fabrika náhle končí, po 80 letech. Podle firmy je „nekonkurenceschopná”, nejmíň 500 lidí dostane padáka
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva