Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Alfa Romeo Giulia 2016: základní verze odhalily dynamiku i spotřebu
7.3.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ video) Italský sedan by měl zvládnout 6,6sekundový sprint na stovku a dosahovat i 3,8litrové spotřeby. V závěru roku pak ještě zrychlí.
Představení nové základní Alfy Romeo Giulia již máme za sebou. Víme také, že za týden se má rozjet výroba a v půli dubna i prodej. Kromě toho jsme se dočkali potvrzení dalších motorů a pochvalných slov. Nikoliv samozřejmě od nezávislých novinářů, prozatím se k sedanu vyslovili pouze jeho tvůrci. Ani ti ovšem nedali do placu technická data, na jejich příchod tak bylo třeba vyčkat až do dneška.
Vrcholnou verzi Quadrifoglio Verde pro dnešek necháme stranou, přeci jen s jejími parametry jsme již byli seznámeni dříve. Stejně jako s faktem, že čas z Nürburgringu nemusí být úplně skutečný. Místo toho se budeme zabývat pouze základními variantami, kde za benzín kope pouze dvoulitrový přeplňovaný čtyřválec naladěný na 200 koní a 330 Nm. Tento výkon bude na zadní kola přenášet osmistupňový automat, se kterým vůz zvládne stovku za 6,6 sekundy. Nejvyšší rychlost pak činí 230 km/h, zatímco průměrná spotřeba byla vypočítána na 5,9 l/100 km.
V případě dieselů je nabídka o poznání členitější. Na výběr je 2,2litrový čtyřválec produkující 150 koní a 380 Nm nebo 180 koní a 450 Nm točivého momentu. V prvním případě bude možné sáhnout pouze po šestistupňovém manuálu, který by měl zajistit zrychlení z klidu na stovku za rovných 8 sekund při cestě za nejvyšší rychlostí 221 km/h. Spotřeba prozatím stanovena nebyla, stejně jako zatím není jisté, zda tato varianta bude k dispozici s automatickou převodovkou či případně pohonem všech kol.
U silnějšího provedení je prozatím taktéž zaměstnána jen zadní náprava. V kombinaci s manuálem máme počítat se 7,2sekundovým zrychlením, maximálkou 230 km/h a průměrnou spotřebou 4,2 l/100 km. V případě automatu pak u standardního provedení můžeme hovořit o 6,8sekundovém sprintu, nejvyšší rychlost a žíznivost se nemění. Pokud však sáhnete po verzi Eco, klesá spotřeba na 3,8 l/100 km, v rámci sprintu je však třeba počítat s jednou desetinou navíc, tedy s časem 6,9 sekundy.
Od konce roku bude možné objednávat benzinový motor naladěný na 280 koní, dieselový pak ať na 210 koní. V případě druhého zmíněného provedení data o jízdní dynamice prozatím k dispozici nejsou, u benzínu ale máme počítat s 5,5sekundovým sprintem a nejvyšší rychlostí 250 km/h. Bohužel však již není známo, zda těchto hodnot bude dosaženo s automatem či manuálem a zadokolkou nebo čtyřkolkou.
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2016.






















Nová Alfa Romeo Giulia již odhalila dynamiku. S benzinovým dvoulitrem je na stovce za 6,6 sekundy, v případě dieselu si má říci o 3,8 až 4,2 l/100 km
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Poslechněte si legendární Schumacherovo Ferrari s motorem V10, jak řádí v rukou 80letého miliardáře, tohle chce zpátky šéf F1
před 11 hodinamiChystaný přelomový Jaguar, který nahradí všechny dosavadní modely, natočili při testech. Marnost z něj čiší od pohledu
21.2.2025Startování auta s asi nejlepším čtyřválcem bez turba v historii je zážitek samo sobě, tohle v jiném autě nezažijete
19.2.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Někteří zákazníci elektromobily z hloubi duše nenávidí, říká šéf automobilky, co s tím jako máme dělat?
před 6 hodinamiPutinovu limuzínu si teď v pancéřované prodloužené verzi může koupit každý, k dispozici je i luxusní obrněné SUV
před 7 hodinamiElektromobily stále více kupuje už jen jeden typ zákazníků, mezi obyčejnými lidmi se zájem o ně vytrácí i v Nizozemsku
před 9 hodinamiNěkdo si v lednu 2025 koupil v Evropě úplně novou Alfu Romeo 147. Bledneme závistí, musel zažít neskutečnou cestu časem
před 10 hodinamiPoslechněte si legendární Schumacherovo Ferrari s motorem V10, jak řádí v rukou 80letého miliardáře, tohle chce zpátky šéf F1
před 11 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva