Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Alfa Romeo Giulia 2016: základní verze odhalily dynamiku i spotřebu
7.3.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ video) Italský sedan by měl zvládnout 6,6sekundový sprint na stovku a dosahovat i 3,8litrové spotřeby. V závěru roku pak ještě zrychlí.
Představení nové základní Alfy Romeo Giulia již máme za sebou. Víme také, že za týden se má rozjet výroba a v půli dubna i prodej. Kromě toho jsme se dočkali potvrzení dalších motorů a pochvalných slov. Nikoliv samozřejmě od nezávislých novinářů, prozatím se k sedanu vyslovili pouze jeho tvůrci. Ani ti ovšem nedali do placu technická data, na jejich příchod tak bylo třeba vyčkat až do dneška.
Vrcholnou verzi Quadrifoglio Verde pro dnešek necháme stranou, přeci jen s jejími parametry jsme již byli seznámeni dříve. Stejně jako s faktem, že čas z Nürburgringu nemusí být úplně skutečný. Místo toho se budeme zabývat pouze základními variantami, kde za benzín kope pouze dvoulitrový přeplňovaný čtyřválec naladěný na 200 koní a 330 Nm. Tento výkon bude na zadní kola přenášet osmistupňový automat, se kterým vůz zvládne stovku za 6,6 sekundy. Nejvyšší rychlost pak činí 230 km/h, zatímco průměrná spotřeba byla vypočítána na 5,9 l/100 km.
V případě dieselů je nabídka o poznání členitější. Na výběr je 2,2litrový čtyřválec produkující 150 koní a 380 Nm nebo 180 koní a 450 Nm točivého momentu. V prvním případě bude možné sáhnout pouze po šestistupňovém manuálu, který by měl zajistit zrychlení z klidu na stovku za rovných 8 sekund při cestě za nejvyšší rychlostí 221 km/h. Spotřeba prozatím stanovena nebyla, stejně jako zatím není jisté, zda tato varianta bude k dispozici s automatickou převodovkou či případně pohonem všech kol.
U silnějšího provedení je prozatím taktéž zaměstnána jen zadní náprava. V kombinaci s manuálem máme počítat se 7,2sekundovým zrychlením, maximálkou 230 km/h a průměrnou spotřebou 4,2 l/100 km. V případě automatu pak u standardního provedení můžeme hovořit o 6,8sekundovém sprintu, nejvyšší rychlost a žíznivost se nemění. Pokud však sáhnete po verzi Eco, klesá spotřeba na 3,8 l/100 km, v rámci sprintu je však třeba počítat s jednou desetinou navíc, tedy s časem 6,9 sekundy.
Od konce roku bude možné objednávat benzinový motor naladěný na 280 koní, dieselový pak ať na 210 koní. V případě druhého zmíněného provedení data o jízdní dynamice prozatím k dispozici nejsou, u benzínu ale máme počítat s 5,5sekundovým sprintem a nejvyšší rychlostí 250 km/h. Bohužel však již není známo, zda těchto hodnot bude dosaženo s automatem či manuálem a zadokolkou nebo čtyřkolkou.
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2016.
Nová Alfa Romeo Giulia již odhalila dynamiku. S benzinovým dvoulitrem je na stovce za 6,6 sekundy, v případě dieselu si má říci o 3,8 až 4,2 l/100 km
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
před 10 hodinami - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024 - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 2. den včera 18:31
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 1. den 21.11.2024
- V Brně 2025 bez MotoE 21.11.2024
- Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem 21.11.2024
- Oficiální startovní listiny na rok 2025 21.11.2024
Nejčtenější články
- První automobilka začala vyvážet levné modely z Indie na vyspělé trhy, výsledkem je kouzelná nabídka
23.10.2024 - Stellantisu teče do bot proudem a náklady řeže, kde může. Na na prodej je teď i jeho testovací areál
23.10.2024 - Designér „spravil” vzhled nového vrcholného Ferrari. Stačilo pár tahů myší a největší kontroverze jsou pryč
23.10.2024 - K mání je dodnes zánovní auto, které vás vrátí do dob, kdy byl Opel králem Evropy, zastavila ho až rez a poruchovost
23.10.2024 - Dobíjecí hybridy měly být tím nejlepším z obou světů, nakonec jsou tím nejhorším, spojují nevýhody obou koncepcí
23.10.2024
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva