Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Alfa Romeo Giulia 2014: potíže s designem ji mají připravit o pohon zadních kol
4.11.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Stylizace nového sedanu je prý neskutečně náročná. Proto zřejmě nezbude čas a peníze na novou platformu, místo toho se upraví podvozek Giulietty.
Alfa Romeo Giulia je skutečnou ikonou italského automobilového průmyslu. Díky nízké hmotnosti vůz nevyžadoval objemný motor, což vyústilo jak v působivé jízdní zážitky na silnici, tak i v nízkou spotřebu. K tomu samozřejmě napomohla i aerodynamická karoserie s koeficientem odporu vzduchu, který byl nižší než u tehdejšího Porsche 911. Není proto divu, že vůz v letech 1962 až 1978 okouzlil ve dvou sériích prakticky celý svět.
Od té doby však již uběhlo moře času, v jehož průběhu Alfa Romeo klesla z výšin prakticky na úplné dno. V posledních letech však Italové usilovně pracují na rekonvalescenci, která na sebe momentálně vzala podobu kupé 4C. To ovšem automobilku rozhodně nespasí, proto jsou velké naděje vkládány právě do nové generace modelu Giulia. Podle plánů značky by se jej totiž mělo ročně prodávat okolo 250 000 exemplářů.
Otázkou ovšem je, kdy se novinka skutečně objeví v prodeji. Původně byl totiž ve hře letošek, nyní již Alfa odkládá premiéru na rok příští. Podle šéfdesignéra značky Lorenza Ramaciottiho je přitom její design tou největší výzvou, jaké kdy koncern Fiat Chrysler Group musel čelit. „Je zde spousta očekávání. Takže my musíme přijít s designem, který bude pozoruhodný, ale zároveň odolá zubu času.“
Tato stylizace je navíc ještě náročnější díky zmiňovanému prodejnímu plánu, na jehož základě bude muset být Giulia vozem pro celý svět. Svou vizáží se tak musí zavděčit evropskému, americkému i asijskému publiku, což není zrovna snadný úkol. Zvláště když si uvědomíme, že taková byla původní myšlenka revitalizace - tu však nakonec Alfa Romeo zavrhla s odůvodněním, že jde o velký risk.
Bude tedy zajímavé sledovat, kdy, kde a s jakou vizáží se nová Giulia nakonec objeví. Pd kapotou ale prý máme očekávat věrný odkaz originálu, tedy maloobjemové dieselové a benzinové motory, z nichž jeden již velmi dobře známe. Jedná se totiž o přeplňovaný čtyřválec 1,8 TBi o výkonu 240 koní, který pohání také zadní kola Alfy Romeo 4C.
Neznamená to ovšem, že by se chystaný sedan objevil pouze s downsizovanými pohonnými jednotkami. Zejména v Americe se dá očekávat, že pod přední kapotou skončí také šestiválce Pentastar z produkce Chrysleru. Přičemž jejich výkon by měl překročit 300 koní. Navzdory původním zprávám však prý tato síla nezamíří dozadu.
S ohledem na problematiku designu totiž prý Alfa Romeo nepoužije originální platformu, ale místo toho sáhne po prodloužení podvozku modelu Giulietta. Očekávat tak ve standardu můžeme pohon předních kol, který za příplatek rozšíří systém 4x4. Zadokolka by pak měla dorazit až s novou generací, kterou lze očekávat někdy po roce 2020.
Alfa Romeo Giulia je již druhým rokem předmětem spekulativních ilustrací. Aktuálně přitom není možné říci, zda má některá z nich blízko k realitě. Italové totiž své plány o revitalizaci mění jak na běžícím pásu
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
včera - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
17.1.2025 - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Test Espargara a Nakagamiho v Thajsku včera 19:33
- Vítězem Dakaru 2025 Daniel Sanders 17.1.2025
- Startovní listina NTC 2025 17.1.2025
- Test Agados VZ 27: ideální přívěs pro čtyřkolku 17.1.2025
- Startovni listina Moto E 2025 16.1.2025
Nejnovější články
- Může vzniknout druhý ráj elektromobilů podobný Norsku? Nemají na to ani Němci, natož pak Češi
před 8 hodinami - K mání je zapomenuté dakarské monstrum. Soutěž chtělo ovládnout s karoserií luxusní limuzíny, je dodnes plně funkční
před 10 hodinami - Japonci se začali loučit se svými osmiválcovými motory bez turba, další takové asi už nevzniknou
před 11 hodinami - Porsche jako první pochopilo „pravidla elektrické hry”, proto má skutečně vrátit Macanu spalovací motor
včera - Radikální slovinský supersport pro zahrádkáře ohromuje kombinací praktičnosti, výkonu a designu jako z jiné planety
včera
Živá témata na fóru
- Lampárna (stěžovatelna) 01.18. 22:26 - HondaMan
- Řidiči, co to mají v ruce... 01.18. 16:22 - abgx1
- IT poradna 01.18. 14:49 - pavproch
- WAZE 01.17. 19:56 - abgx1
- Policejní kontroly a měření 01.17. 19:37 - řidičBOB
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 01.17. 13:31 - řidičBOB
- Rychlodotazy 01.17. 11:42 - Jaggie
- Fiat a vše kolem nich 01.17. 00:55 - Jaggie