Alfa Romeo Giorgio: nová platforma s pohonem zadních kol má své jméno

Italové chystají již čtvrtý záchranný plán od roku 2004. Díky novému přístupu by snahy o návrat tentokráte skutečně mohly vyjít.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Alfa Romeo Giorgio: nová platforma s pohonem zadních kol má své jméno

28.1.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Alfa Romeo Giorgio: nová platforma s pohonem zadních kol má své jméno

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Italové chystají již čtvrtý záchranný plán od roku 2004. Díky novému přístupu by snahy o návrat tentokráte skutečně mohly vyjít.

Italské automobilky nemají v posledních letech zrovna na růžích ustláno, tedy s výjimkou Ferrari a nově také Maserati. Fiat jako celek i jako značka však zoufale hledá možnosti, jak alespoň trochu navýšit kapacitu ve svých nevyužitých továrnách. O osudu Lancie se pak raději ani nebudeme zmiňovat, místo toho svou pozornost zaměříme na Alfu Romeo. Ta totiž očividně šanci na záchranu ještě má, i když hození záchranného kruhu nebude zrovna levné. Zapotřebí jsou totiž modely, jež by uchvátily svět stejným způsobem jako kupé 4C.

Veškeré naděje vedení značky i koncernu jsou přitom momentálně upnuty na nově vyvíjenou platformu, která počítá s pohonem zadních kol. Ta podle nejnovějších informací dostala název Giorgio, což by mohlo odkazovat na jméno Giorgia Giugiara. Slavný italský designér totiž v době svého působení u studia Bertone navrhoval modely jako Alfu Romeo 2600 Sprint či Giulia Sprint GT/GTV.

Tento detail je však prakticky jediným, který automobilka momentálně vypustila do světa. Daná platforma je totiž součástí plánu snažícího se o znovuzrození značky (od roku 2004 je to již čtvrtý). A ten bude kompletně představen až v květnu, kdy Italové budou mít k dispozici výsledky za první letošní čtvrtletí (ty asi mnoho času při počítání nezaberou).

Kromě názvu tak můžeme zmínit jen tolik, že platforma bude flexibilní, aby umožnila i zástavbu pohonu všech kol. O její vývoj se postaral malý tým od Maserati v čele s Philippem Kriefem, přičemž kromě Alfy budou dané komponenty podepírat i vybrané modely Chrysleru a Dodge. Jen italskými vozy by totiž náklady rozhodně zaplaceny nebyly.

Výsledky tohoto kroku bychom přitom měli znát již v roce 2016, kdy by se Alfa Romeo měla navrátit mezi ziskové značky. Tím pádem by netáhla k zemi celý koncern Fiat tak jako loni, kdy z celé automobilové branže skončila nejhůře. Propad o 28 procent totiž symbolizuje jen 64 415 prodaných vozů, nejnižší číslo od roku 1964.

Zmíněný plán ovšem nepočítá jen s tříletým, ale rovnou pětiletým obdobím. Během něj bychom se přitom měli dočkat celé řady novinek, z nichž většina bude postavena právě na platformě Giorgio. Ani v tomto případě nepadlo nic konkrétního, vyjma sedanů a kupátek by ovšem měly dorazit i tři crossovery. Tedy aktuálně velmi žádané zboží, které by značce skutečně mohlo pomoci.


Alfa Romeo Giorgio: nová platforma s pohonem zadních kol má své jméno - 1 - Alfa Romeo Giulia 2014 render 01Alfa Romeo Giorgio: nová platforma s pohonem zadních kol má své jméno - 2 - Alfa Romeo Giulia 2014 render 02Alfa Romeo Giorgio: nová platforma s pohonem zadních kol má své jméno - 3 - Alfa Romeo Giulia 2014 render 03Alfa Romeo Giorgio: nová platforma s pohonem zadních kol má své jméno - 4 - Alfa Romeo Giulia 2014 render 04Alfa Romeo Giorgio: nová platforma s pohonem zadních kol má své jméno - 5 - Alfa Romeo Giulia 2014 render 05Alfa Romeo Giorgio: nová platforma s pohonem zadních kol má své jméno - 6 - Alfa Romeo Giulia 2014 render 06
Budoucnost Alfy Romeo tkví hlavně v nové platformě s pohonem zadních (či všech čtyř) kol. Na ní bude postavena i nová generace modelu Giulia, která by měla být italskou vlajkovou lodí

Zdroj: Auto News

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.