Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Alfa Romeo Giorgio: nová platforma s pohonem zadních kol má své jméno
28.1.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Italové chystají již čtvrtý záchranný plán od roku 2004. Díky novému přístupu by snahy o návrat tentokráte skutečně mohly vyjít.
Italské automobilky nemají v posledních letech zrovna na růžích ustláno, tedy s výjimkou Ferrari a nově také Maserati. Fiat jako celek i jako značka však zoufale hledá možnosti, jak alespoň trochu navýšit kapacitu ve svých nevyužitých továrnách. O osudu Lancie se pak raději ani nebudeme zmiňovat, místo toho svou pozornost zaměříme na Alfu Romeo. Ta totiž očividně šanci na záchranu ještě má, i když hození záchranného kruhu nebude zrovna levné. Zapotřebí jsou totiž modely, jež by uchvátily svět stejným způsobem jako kupé 4C.
Veškeré naděje vedení značky i koncernu jsou přitom momentálně upnuty na nově vyvíjenou platformu, která počítá s pohonem zadních kol. Ta podle nejnovějších informací dostala název Giorgio, což by mohlo odkazovat na jméno Giorgia Giugiara. Slavný italský designér totiž v době svého působení u studia Bertone navrhoval modely jako Alfu Romeo 2600 Sprint či Giulia Sprint GT/GTV.
Tento detail je však prakticky jediným, který automobilka momentálně vypustila do světa. Daná platforma je totiž součástí plánu snažícího se o znovuzrození značky (od roku 2004 je to již čtvrtý). A ten bude kompletně představen až v květnu, kdy Italové budou mít k dispozici výsledky za první letošní čtvrtletí (ty asi mnoho času při počítání nezaberou).
Kromě názvu tak můžeme zmínit jen tolik, že platforma bude flexibilní, aby umožnila i zástavbu pohonu všech kol. O její vývoj se postaral malý tým od Maserati v čele s Philippem Kriefem, přičemž kromě Alfy budou dané komponenty podepírat i vybrané modely Chrysleru a Dodge. Jen italskými vozy by totiž náklady rozhodně zaplaceny nebyly.
Výsledky tohoto kroku bychom přitom měli znát již v roce 2016, kdy by se Alfa Romeo měla navrátit mezi ziskové značky. Tím pádem by netáhla k zemi celý koncern Fiat tak jako loni, kdy z celé automobilové branže skončila nejhůře. Propad o 28 procent totiž symbolizuje jen 64 415 prodaných vozů, nejnižší číslo od roku 1964.
Zmíněný plán ovšem nepočítá jen s tříletým, ale rovnou pětiletým obdobím. Během něj bychom se přitom měli dočkat celé řady novinek, z nichž většina bude postavena právě na platformě Giorgio. Ani v tomto případě nepadlo nic konkrétního, vyjma sedanů a kupátek by ovšem měly dorazit i tři crossovery. Tedy aktuálně velmi žádané zboží, které by značce skutečně mohlo pomoci.






Budoucnost Alfy Romeo tkví hlavně v nové platformě s pohonem zadních (či všech čtyř) kol. Na ní bude postavena i nová generace modelu Giulia, která by měla být italskou vlajkovou lodí
Zdroj: Auto News
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Chystaný přelomový Jaguar, který nahradí všechny dosavadní modely, natočili při testech. Marnost z něj čiší od pohledu
včeraStartování auta s asi nejlepším čtyřválcem bez turba v historii je zážitek samo sobě, tohle v jiném autě nezažijete
19.2.2025BMW zdevastovalo vrcholnou verzi řady 1 tak moc, že dostává nakopáno od VW Golf, je o hodně horší úplně ve všem
18.2.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
Genius noci v Lamborghini zkusil s autem projet skrz výsuvné patníky. A dělal to tak dlouho, dokud neměl auto na kaši
22.1.2025Prodeje Fordu v Evropě se propadly na historicky nejnižší hodnoty, bezvýznamnými se zdají už i z pohledu Škody
22.1.2025Firma předělávající Porsche 911 na elektrický pohon zkrachovala, nic jiného se ani nedalo čekat
22.1.2025Data z celé Evropy potvrzují loňský propad prodejů všech aut do zásuvky, skoro 9 z 10 nových vozů má znovu spalovací motor
22.1.2025VW své továrny v Německu stejně zavře a odbory to zjevně ví, zájem Číňanů o ně předem vítají
22.1.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva