Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Alfa Romeo 4C: venku jsou nové detaily o technice a výbavě, jsou už konečné?
28.8.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Italská kráska nakonec slibuje 241 koní a jiné rozměry. Známe také podrobnosti o přetížení, nabídce barev, litých kol nebo čalounění interiéru.
Malé italské kupé je pomalu jako Columbova žena. Tedy s tím rozdílem, že zatímco choť televizního detektiva nikdy nikdo neviděl, Alfa Romeo 4C se již ukázala na celé řadě fotografií, videí a dokonce nejednom autosalonu. Navíc již byla spuštěna výroba, v showroomech však sporťáček ještě nepotkáte. Počítá se totiž s tím, že první várka vozů nazvaná „Launch Edition“ bude k mání až někdy na počátku příštího roku. K dealerům ale již dorazily snad finální brožury, na jejichž základě mohou kupé začít nabízet.
Ačkoliv tak pro mnohé budou následné informace nošením dříví do lesa, tu cestu s nimi ujít musíme. Upřesňují totiž třeba i rozměry, o kterých jsme si dávno mysleli, že jsou dávno dané. Realita však ukazuje, že nikoliv. „Nová“ délka tak činí 3 989 mm, šířka 1 864 mm (2 090 mm se zpětnými zrcátky), výška 1 183 mm a rozvor 2 380 mm. Ohlášená suchá hmotnost 895 zůstává nezměněna, stejně jako 1,8litrový objem přeplňovaného čtyřválce.
Upřesnění ovšem přichází v rámci výkonu, který narost o jednoho koníka na 241 koní. Točivý moment 350 Nm se ale již nepohnul ani o píď, stejná tak zůstává i akcelerace z klidu na stovku za 4,5 sekundy nebo dříve upřesněná nejvyšší rychlost 258 km/h. Nově ale můžeme dodat údaje o deceleraci, kdy ze stovky plně zastavíte na 36 metrech. Při tom na vás působí maximální síla 1,25 g, v zatáčkách lze pak dosáhnout přetížení 1,1 g.
V případě praktických informací víme o zavazadlovém prostoru, který nabídne nepříliš enormních 110 litrů, do palivové nádrže se pak litrů vejde 40. Udávaná spotřeba ve městě má přitom činit 9,8 l/100 km, zatímco mimo město má Alfa Romeo 4C jezdit za pět litrů. Průměr byl pak vypočítán na 6,8 l/100 km, což má odpovídat 157 gramům emisí CO2 na kilometr. V rámci norem není problémem splnění Euro 6.
Co se týče samotné výbavy, pak v rámci litých kol je možné vybírat ze čtyř designů ve velikostech od 17 do 19 palců. Brzdové třmeny lze nechat nalakovat šedou, červenou, žlutou nebo černou, v tmavém odstínu pak mohou být vyvedena i zpětná zrcátka. Koncovka výfuku se naopak může lesknout, záď lze ozdobit malým spoilerem a boky či přední kapotu několika grafickými motivy.
Na výběr je pak šest barev karoserie, zatímco pro interiér je možné volit prakticky jen mezi černou a červenou. V těchto odstínech pak mohou být vyvedena i sportovní sedadla, kdy volit můžete mezi standardní látkou, kůží nebo kombinací kůže a mikrovlákna. Z dalších prvků lze zmínit třeba hasicí přístroj, chybět nebudou ani zvýhodněné pakety.
Nyní tak snad o Alfě Romeo 4C víme opravdu vše, až na zmiňované datum prodeje a případnou českou cenu. Doufáme ale, že nejpozději letos italská automobilka obě „křivdy“ napraví. Přeci jen, věčný hon za chimérou se časem může omrzet.




Soudě podle jazyka unikly na internet části brožury německých či rakouských prodejců
Zdroj: AutoEdizione
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
včeraElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nejnovější články
Nový dvourotorový Wankel je hotový, říká šéf Mazdy, k návratu rotačních sporťáků brání poslední překážka
před 5 hodinamiŘešení zavírání přední kapoty propadáku Dodge je tak absurdní, že na něj potřebujete návod, jinak si poničíte auto
před 7 hodinamiPrvní elektrické Porsche ztrácí hodnotu tak moc, že láme další psychologickou cenovou hranici, majitele připravilo o miliony za pár let
před 8 hodinamiLotus po sázce na špatného koně dál upadá. Musí znovu propouštět, obchodní válka mu zasazuje další rány
před 10 hodinamiRychlost a míra úpadku nizozemského automobilového parku ukazuje, co za současného vývoje stihne celou EU
před 11 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva