Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Alfa Romeo 4C: venku jsou nové detaily o technice a výbavě, jsou už konečné?
28.8.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Italská kráska nakonec slibuje 241 koní a jiné rozměry. Známe také podrobnosti o přetížení, nabídce barev, litých kol nebo čalounění interiéru.
Malé italské kupé je pomalu jako Columbova žena. Tedy s tím rozdílem, že zatímco choť televizního detektiva nikdy nikdo neviděl, Alfa Romeo 4C se již ukázala na celé řadě fotografií, videí a dokonce nejednom autosalonu. Navíc již byla spuštěna výroba, v showroomech však sporťáček ještě nepotkáte. Počítá se totiž s tím, že první várka vozů nazvaná „Launch Edition“ bude k mání až někdy na počátku příštího roku. K dealerům ale již dorazily snad finální brožury, na jejichž základě mohou kupé začít nabízet.
Ačkoliv tak pro mnohé budou následné informace nošením dříví do lesa, tu cestu s nimi ujít musíme. Upřesňují totiž třeba i rozměry, o kterých jsme si dávno mysleli, že jsou dávno dané. Realita však ukazuje, že nikoliv. „Nová“ délka tak činí 3 989 mm, šířka 1 864 mm (2 090 mm se zpětnými zrcátky), výška 1 183 mm a rozvor 2 380 mm. Ohlášená suchá hmotnost 895 zůstává nezměněna, stejně jako 1,8litrový objem přeplňovaného čtyřválce.
Upřesnění ovšem přichází v rámci výkonu, který narost o jednoho koníka na 241 koní. Točivý moment 350 Nm se ale již nepohnul ani o píď, stejná tak zůstává i akcelerace z klidu na stovku za 4,5 sekundy nebo dříve upřesněná nejvyšší rychlost 258 km/h. Nově ale můžeme dodat údaje o deceleraci, kdy ze stovky plně zastavíte na 36 metrech. Při tom na vás působí maximální síla 1,25 g, v zatáčkách lze pak dosáhnout přetížení 1,1 g.
V případě praktických informací víme o zavazadlovém prostoru, který nabídne nepříliš enormních 110 litrů, do palivové nádrže se pak litrů vejde 40. Udávaná spotřeba ve městě má přitom činit 9,8 l/100 km, zatímco mimo město má Alfa Romeo 4C jezdit za pět litrů. Průměr byl pak vypočítán na 6,8 l/100 km, což má odpovídat 157 gramům emisí CO2 na kilometr. V rámci norem není problémem splnění Euro 6.
Co se týče samotné výbavy, pak v rámci litých kol je možné vybírat ze čtyř designů ve velikostech od 17 do 19 palců. Brzdové třmeny lze nechat nalakovat šedou, červenou, žlutou nebo černou, v tmavém odstínu pak mohou být vyvedena i zpětná zrcátka. Koncovka výfuku se naopak může lesknout, záď lze ozdobit malým spoilerem a boky či přední kapotu několika grafickými motivy.
Na výběr je pak šest barev karoserie, zatímco pro interiér je možné volit prakticky jen mezi černou a červenou. V těchto odstínech pak mohou být vyvedena i sportovní sedadla, kdy volit můžete mezi standardní látkou, kůží nebo kombinací kůže a mikrovlákna. Z dalších prvků lze zmínit třeba hasicí přístroj, chybět nebudou ani zvýhodněné pakety.
Nyní tak snad o Alfě Romeo 4C víme opravdu vše, až na zmiňované datum prodeje a případnou českou cenu. Doufáme ale, že nejpozději letos italská automobilka obě „křivdy“ napraví. Přeci jen, věčný hon za chimérou se časem může omrzet.
Soudě podle jazyka unikly na internet části brožury německých či rakouských prodejců
Zdroj: AutoEdizione
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Lewis Hamilton naboural hned při svém prvním testu v barvách Ferrari, pokračuje v historii mizerných začátků
před 2 hodinami - Ostrá verze nové levné Lady vypadá zevnitř jako Pagani pro chudé, bez maskování nafotili i odvozený kombík
včera - Mechanik ukázal, co se stane legendárnímu motoru 2,0 TDI od VW, pokud jednou špatně přeřadíte
28.1.2025
Nejnovější články
- Alfa Romeo se prostě chce zabít. Přechod na elektromobily sice zrušila, nová Giulia ale stejně nebude normální auto
před hodinou - Lewis Hamilton naboural hned při svém prvním testu v barvách Ferrari, pokračuje v historii mizerných začátků
před 2 hodinami - Nový Trumpův ministr zrušil americkou obdobu limitů emisí a spotřeby aut v EU, naplno odhalil pokrytectví za ní
před 4 hodinami - Černé vlajky u Ferrari? Němci vyzkoušeli čínský supersport, který nabízí přes 1 200 koní za cenu 541koňového Porsche
včera - Elektromobily podle studie svou životností překonávají spalovací vozy, vydrží prý skoro 20 let v průměru. Je to výsměch, šlendrián a tmářství
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva