Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Alfa Romeo 4C v detailech: je hodně lehká, rychlá i pekelně drahá
5.3.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ živé foto) Produkční verze italského sporťáčku je tady. Má 240 koní, na stovku zrychlí za 4,5 s a dočkala se i lehčích designových změn.
Po letech slibů a natahování fandů na skřipec Alfa konečně překročila svůj stín a na scénu uvádí Alfu Romeo 4C. Italská automobilka tak na letošním ženevském autosalonu vzala vítr z plachet všem Tomášům, kteří v příchod produkční verze konceptu z roku 2011 již nevěřili. Obavy vůbec nebyly plané, problémy evropské divize mateřského Fiatu jsou dobře známy. Alfa Romeo však nakonec splnila, co několikráte slíbila (a stejně tak i odvolala). Nakonec ještě před ženevským debutem na malém dvoudveřovém kupé učinila pár posledních designových retuší.
Nejviditelnější to je u čelních partií, kde přibyly dva ventilační otvory. Pozměněn byl také tvar zadního difuzoru, stejně jako se na kapotě motoru objevuje výrazné karbonové křídlo a nikoliv jen naznačený spoiler, jaký jsme mohli spatřit na zádi červeného exempláře ještě pár dní před autosalonem. Otázkou však samozřejmě zůstává, zda tyto modifikace budou vyhrazeny jen pro první sérii Launch Edition, či zda je bude možno doplnit i k pozdějším exemplářům Alfy Romeo 4C.
Odpověď však zřejmě nemá ani samotná automobilka. Nebo ji nechce prozradit. Místo toho se hodlá soustředit na samotnou výrobu tisícovky exemplářů, které sérii Launch Edition formují. Již dopředu přitom bylo určeno, že rovná polovina produkce zamíří do Spojených států, 400 vozů zůstane vyhrazeno Evropě, Africe a Střednímu východu a zůstatek se rozprchne do zbytku světa. Cena pro Evropu pak činí 60 000 Eur (cca 1 500 000 Kč), což na malý sporťáček s přeplňovanou osmnáctistovkou není zrovna málo.
Po stránce motorické přitom budou všechny tyto modely naprosto identické. Těšit se lze na přeplňovaný 1,8litrový čtyřválec naladěný na 240 koní spojený s dvouspojkovou automatickou převodovkou TCT. Stovku by tak Alfa Romeo 4C se suchou hmotností 895 kg měla pokořit za pouhých 4,5 sekundy při své cestě k nejvyšší rychlosti přes 250 km/h.
Rychlost v přímce však nemá být prioritou, o čemž svědčí i přítomnost nového voliče DNA. Kromě režimu dynamického, normálního a pro veškeré druhy počasí (že by zimní úroveň?) je totiž k mání také úroveň Race, kdy dochází k úplné deaktivaci stabilizace a protiskluzu. Alfa přitom dodává, že tento režim je ideální pro závodní dráhy.
Právě na okruzích by přitom sporťáček 4C měl vyjma nízké hmotnosti uplatnit i své kapesní rozměry. S délkou 4 000 mm, šířkou 2 000 mm, výškou 1 180 mm a rozvorem 2 400 mm se totiž pohybuje mezi Lotusy Elise a Evora, které jsou považovány za ideální závodní nástroje. Ke stejnému renomé očividně směřuje i italská novinka.
Pro všechny majitele první tisícovky exemplářů je tak k dispozici (již v ceně vozu) speciální školení v doprovodu závodních jezdců, kteří jim umožní dostat z modelu 4C plný potenciál. Od roku 2014, kdy Alfa Romeo hodlá produkci navýšit na 2 500 vozů ročně, by pak měla být k mání také ryze závodní verze.
Mimo to hodlá italská automobilka příští rok představit také model Stradale, který má nabídnout výkon 270 koní, a plánuje se i kabriolet. To je ovšem hudba budoucnosti. Prozatím tak můžete vybírat pouze z barvy exteriéru, kdy k mání je bílá White Carrara nebo červená Alpha Red.
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2013, máme pro vás i galerii živých fotografiích přímo ze Ženevy.

















Živé snímky sériové 4C z ženevského Palexpa
Alfa Romeo 4C získala těsně před debutem sériové verze pár nových designových kliček, z nichž nejvíce patrné jsou ventilační otvory v čelních partiích. Výkon 240 koní, hmotnost pod jednu tunu či exkluzivita však byly zachovány
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Chystaný přelomový Jaguar, který nahradí všechny dosavadní modely, natočili při testech. Marnost z něj čiší od pohledu
včeraStartování auta s asi nejlepším čtyřválcem bez turba v historii je zážitek samo sobě, tohle v jiném autě nezažijete
19.2.2025BMW zdevastovalo vrcholnou verzi řady 1 tak moc, že dostává nakopáno od VW Golf, je o hodně horší úplně ve všem
18.2.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
Přehled nejprodávanějších aut v USA za rok 2024 připomíná, jak moc jiný svět Amerika je
22.1.2025Němci vyzkoušeli ojetou Teslu Model Y. Jak se jeví nejprodávanější elektromobil jako použité zboží?
22.1.2025Prodeje Fiatu se propadají stále víc, přesto je u Stellantisu jedničkou. Bank rozbíjí jen s levným spalovacím autem
23.1.2025Evropští dodavatelé automobilek propustí dalších 54 tisíc lidí. Čistý minus za pár let se blíží 100 tisícům, varuje asociace
23.1.2025Nová levná Lada dostala ostrou verzi, se svými 173 koňmi bude cupovat okruhy typické pro Rusko
23.1.2025
Živá témata na fóru
- Za kolik jezdíte s dieselem? 02.22. 06:28 - Stepan
- Lampárna (stěžovatelna) 02.21. 20:31 - M.Z.
- Chlubítko univerzální 02.21. 16:45 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 02.21. 16:17 - řidičBOB
- Policejní kontroly a měření 02.21. 14:15 - řidičBOB
- Onboard videa 02.20. 20:29 - Truck Daškam
- Politický koutek 02.20. 05:20 - Stepan
- Další zajímavá autovidea 02.20. 00:02 - Jaggie