Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Alfa Romeo 4C Spider: evropská verze oficiálně, k mání bude i s „hmyzími“ světly
25.2.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Italský roadster se pyšní nemalou standardní výbavou či 240 koňmi, s nimiž dá stovku již za 4,5 sekundy. Tomu ovšem odpovídá i tučná cenovka.
Produkční verzi Alfy Romeo 4C Spider jsme si představili především v souvislosti s debutem na lednovém autosalonu v Detroitu. Mohli jsme ji považovat za americkou, vizáž italské krásky v evropském provedení ale ale známe ještě delší dobu - vůz byl přistižen při pořizování reklamních materiálů ve španělské Andalusii. Na Starém kontinentu se otevřený model přesto poprvé oficiálně ukáže až příští týden v Ženevě a právě v souvislosti s touto premiérou Italové pustili do oběhu nové fotky a zároveň přidali i několik informací, které doplňují ty dříve publikované.
Víme tedy, že prodej bude v příštích měsících zahájen na všech hlavních evropských trzích s výjimkou Švýcarska. Základní cena přitom byla ve Velké Británii stanovena na 59 500 GBP (cca 2 224 000 Kč), což rozhodně není málo, i když už zahrnuje daň a veškeré další servisní poplatky.
Alfa Romeo ovšem dodává, že na model nemáme pohlížet jako na konkurenci pro Porsche Boxster, ale spíše jako na menší a méně výkonné Ferrari 458 Spider. Tomu sice neodpovídá pohonné ústrojí, jež nadále počítá s přeplňovaným 1,75litrovým čtyřválcem, po stránce jízdní dynamiky se ovšem 4C svému příbuznému přece jen již blíží. Díky výkonu 240 koní totiž zvládá zrychlení z klidu na stovku za 4,5 s.
Stejně jako v kupé má veškerý přenos na starosti dvouspojková převodovka, novinkou je ovšem výfuk Akrapovič, u kterého může řidič volit různé vokální projevy. Zatím však tento doplněk byl ohlášen pouze v rámci amerického trhu, v Ženevě by tedy značka mohla potvrdit i příchod do Evropy. To samé se ostatně týká okruhového paketu, který by měl především přitvrdit a snížit podvozek.
Od sporné části nabídky se tedy raději přesuneme k té jisté, jež je spojena s příchodem karbonového hardtopu. Ten ovšem nebude k dispozici hned od zahájení prodeje, nýbrž až v pozdějších měsících. Již od počátku ovšem budete moci volit mezi standardními tradičními světlomety nebo jejich „hmyzí“ podobou, kdy namísto čirého skla dostáváte uhlíková vlákna.
K mání bude rovněž nemalá selekce litých kol v novém designu, přičemž v rámci velikostí máte na výběr kombinaci 17palcových předních a 18palcových zadních ráfků či osmnáctek a devatenáctek. Díky lepivým pneumatikám pak můžete stejně jako u kupé počítat s bočním přetížením 1,1 G nebo působivou decelerací, při které dosáhnete 1,25 G.
Uvnitř bude Spider profitovat z nového multimediálního systému, který umožňuje i streamování internetových rádií. K dispozici bude také několik druhů koženého čalounění, jež mohou doplnit kontrastní švy či karbonové dekorace. Tím nám ale nové informace končí a my můžeme od otevřené verze zamířit ke kupé, které do Ženevy dorazí rovněž.
V jeho případě máme počítat s rozšířenou základní výbavou, pročež je jistotou navýšení ceny. Ta startuje na částce 51 500 GBP (1 925 000 Kč), přičemž standardem je v takové chvíli kupříkladu audio systém, parkovací senzory, tempomat nebo ochranná plachta. Za příplatek pak bude možné sáhnout po oněch čirých světlometech, ty však budou k dispozici až později.

















Alfa Romeo 4C Spider nabrala standardní výbavu, pročež levná rozhodně nebude. Ve Velké Británii totiž bude její cena startovat nad dvěma miliony korun
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Kia vrátila Rusko do svých prodejních plánů, s válkou a sankcemi zjevně nepočítá už letos
včeraNové BMW M5 kombi dostalo ostudně nakopáno od 6 let starého soka druhé bavorské značky, svůj výkon zabilo absurdní hmotností
14.4.2025Nejnadějnější nováček letošní Formule 1 přelstil italské zákony, svůj víc jak 600koňový Mercedes může řídit okamžitě
13.4.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
Lidé možná ještě neztratili soudnost, největším propadákem BMW je jeho nejošklivější a nejabsurdnější model
18.3.2025Šéf Seatu jako drsňák nejen vypadá. Přes tlak říká, že do roku 2030 nenabídne ani elektromobil, nedá se na nich vydělat
18.3.2025Nissan může vrátit do nabídky auto, po kterém na přelomu milénia Češi toužili, bere to ale znovu za špatný konec
18.3.2025Ferrari má poprvé po letech problémy s prodejem, o až ošklivý nový model není zájem. A nejen o něj, říká automobilový guru
18.3.2025Němci vyzkoušeli líbivé laciné SUV Peugeotu jako ojetinu. Boduje hlavně motorem, s jakým už se nové neprodává
18.3.2025
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.16. 12:41 - bojler
- Sraz AutoForařů na Nurburgring Nordschleife 04.16. 12:24 - M.Z.
- S větrem ve vlasech.... 04.16. 12:14 - pavproch
- Onboard videa 04.15. 20:06 - řidičBOB
- Letní i zimní 225(př) + 255(z) 17 až 19" - které? 04.15. 19:17 - Snowman000
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 04.14. 19:00 - Truck Daškam
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.13. 19:23 - Vrooom
- Politický koutek 04.13. 11:16 - Zajda