Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Alfa Romeo 4C Spider: evropská verze oficiálně, k mání bude i s „hmyzími“ světly
25.2.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Italský roadster se pyšní nemalou standardní výbavou či 240 koňmi, s nimiž dá stovku již za 4,5 sekundy. Tomu ovšem odpovídá i tučná cenovka.
Produkční verzi Alfy Romeo 4C Spider jsme si představili především v souvislosti s debutem na lednovém autosalonu v Detroitu. Mohli jsme ji považovat za americkou, vizáž italské krásky v evropském provedení ale ale známe ještě delší dobu - vůz byl přistižen při pořizování reklamních materiálů ve španělské Andalusii. Na Starém kontinentu se otevřený model přesto poprvé oficiálně ukáže až příští týden v Ženevě a právě v souvislosti s touto premiérou Italové pustili do oběhu nové fotky a zároveň přidali i několik informací, které doplňují ty dříve publikované.
Víme tedy, že prodej bude v příštích měsících zahájen na všech hlavních evropských trzích s výjimkou Švýcarska. Základní cena přitom byla ve Velké Británii stanovena na 59 500 GBP (cca 2 224 000 Kč), což rozhodně není málo, i když už zahrnuje daň a veškeré další servisní poplatky.
Alfa Romeo ovšem dodává, že na model nemáme pohlížet jako na konkurenci pro Porsche Boxster, ale spíše jako na menší a méně výkonné Ferrari 458 Spider. Tomu sice neodpovídá pohonné ústrojí, jež nadále počítá s přeplňovaným 1,75litrovým čtyřválcem, po stránce jízdní dynamiky se ovšem 4C svému příbuznému přece jen již blíží. Díky výkonu 240 koní totiž zvládá zrychlení z klidu na stovku za 4,5 s.
Stejně jako v kupé má veškerý přenos na starosti dvouspojková převodovka, novinkou je ovšem výfuk Akrapovič, u kterého může řidič volit různé vokální projevy. Zatím však tento doplněk byl ohlášen pouze v rámci amerického trhu, v Ženevě by tedy značka mohla potvrdit i příchod do Evropy. To samé se ostatně týká okruhového paketu, který by měl především přitvrdit a snížit podvozek.
Od sporné části nabídky se tedy raději přesuneme k té jisté, jež je spojena s příchodem karbonového hardtopu. Ten ovšem nebude k dispozici hned od zahájení prodeje, nýbrž až v pozdějších měsících. Již od počátku ovšem budete moci volit mezi standardními tradičními světlomety nebo jejich „hmyzí“ podobou, kdy namísto čirého skla dostáváte uhlíková vlákna.
K mání bude rovněž nemalá selekce litých kol v novém designu, přičemž v rámci velikostí máte na výběr kombinaci 17palcových předních a 18palcových zadních ráfků či osmnáctek a devatenáctek. Díky lepivým pneumatikám pak můžete stejně jako u kupé počítat s bočním přetížením 1,1 G nebo působivou decelerací, při které dosáhnete 1,25 G.
Uvnitř bude Spider profitovat z nového multimediálního systému, který umožňuje i streamování internetových rádií. K dispozici bude také několik druhů koženého čalounění, jež mohou doplnit kontrastní švy či karbonové dekorace. Tím nám ale nové informace končí a my můžeme od otevřené verze zamířit ke kupé, které do Ženevy dorazí rovněž.
V jeho případě máme počítat s rozšířenou základní výbavou, pročež je jistotou navýšení ceny. Ta startuje na částce 51 500 GBP (1 925 000 Kč), přičemž standardem je v takové chvíli kupříkladu audio systém, parkovací senzory, tempomat nebo ochranná plachta. Za příplatek pak bude možné sáhnout po oněch čirých světlometech, ty však budou k dispozici až později.
Alfa Romeo 4C Spider nabrala standardní výbavu, pročež levná rozhodně nebude. Ve Velké Británii totiž bude její cena startovat nad dvěma miliony korun
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024 - Kontroverzní Ferrari, které teď má i Leclerc, je dokonce horší než předchůdce, ač se pyšní slavným označením
18.11.2024
Nejnovější články
- Brabus stvořil skutečný pojízdný palác luxusu, cena ale odpovídá jeho noblese a výjimečnosti
před 7 hodinami - Šetření ukázalo, jaký průšvih je výroba baterií elektromobilů v Evropě, hotové pakety ve velkém bez užitku míří do šrotu
před 9 hodinami - Dealera Mercedesu už nebavilo omezovat zákazníky při testovacích jízdách, a tak si pro ně koupil celé letiště
před 10 hodinami - Nezájem o elektromobily je tak velký, že Ford musel zvýšit jejich už tak vysoké slevy. Jde teď o úplně nejlevnější auta
včera - Nevídané, sami odboráři přiznali, že si zaměstnanci VW žijí nad poměry. Navrhují snížení platů, aby firma mohla přežít
včera
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva