Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Alfa Mi.To: Mladá krev
7.5.2008 | Jaroslav Vavera | Přidat příspěvek
Italská automobilka Alfa Romeo představila svůj nejmenší model, o kterém se již nějaký čas spekulovalo. Malý vůz měl mít původně nudný název Junior. O něco později se uvažovalo o názvu Furiosa. Ovšem zajímavý vůz by měl mít i zajímavý název, a proto se Alfa rozhodla pokřtít tuto extravagantní novinku velmi netradičním jménem Mi.To.
Tento nový přírůstek do kategorie malých kompaktních vozů se chce zařadit se svou sportovní a originálně emotivní karosérií do tohoto segmentu vedle podobně zajímavých jako třeba Mini, který má být i jeho největším konkurentem. Alfa Mi.To vznikla zcela samostatně a nevychází z žádného vyráběného modelu. Její originální název je utvořen spojením dvou slov - Milano, známé italské město proslulé módou a designem, a Torino, tj. dalším italským městem, ve kterém se novinka bude vyrábět.
Přesto, že jsme tvrdili, že Mi.To je originální, není to tak úplně pravda. Malá Alfa vychází z vozu Fiat Grande Punto, se kterým sdílí podvozkovou platformu a zcela jistě i nějaký motor. Podobně si při pohledu na design lze všimnout, že si Mi.To vypůjčila určité partie od krásného sportovního modelu 8C Competizione symbolizující výjimečný styl a nové technologie. Mezi tyto prvky patří specifický tvar bočních oken bez rámů, tři výrazné oblouky odlišující přední nárazník, tvar předních světel a v neposlední řadě zadní světla tvořena LED diodami. Přední i zadní světla jsou obehnaná rámem, jenž je složený z různých materiálů a barev tak, že tvoří stylový efekt „očních linek“. Ty se projeví zejména ve tmě a propůjčuje vozu naprostou originalitu. Všechny tyto prvky podtrhují dravost a sportovní ambice Mi.Ta.
Interiér nejmenší Alfy je tvořen se stejnou italskou vášní, o čemž svědčí speciální řešení přístrojové desky a sedadel. Materiály použité na čalounění vnitřku jsou velmi kvalitní. Tvůrci vozu byli při tvorbě interiéru důslední a neopomenuli žádný detail. Kompaktnost dává najevo auto svými vnějšími rozměry. Délka je 4060 mm, šířka 1720 mm a výška 1440 m.
O pohonných jednotkách malého dravce je známo jen to, že pro Mi.To bude na výběr ze dvou benzínových přeplňovaných motorů a dvou přeplňovaných vznětových alternativ mající výkonové rozpětí od 66 do 114 kW (90 až 155 k). Můžeme předpokládat, že sem bude patřit 1,3 JTD MultiJet, či přeplňovaná 1,4 T-Jet z bratrského Grande Punta. Tato nabídka působí slibně a mohla by to stačit na pěkný požitek z jízdy. Již teď je však jisté, že paleta motorů by se měla v budoucnu ještě více rozšířit. Hovoří se i o nejsilnější verzi tradičně označené GTA, pod jejíž kapotou by se mohl usadit nově vyvíjený benzínový motor s přímým vstřikováním T-Jet o objemu 1,8 l a výkonu 169 kW (230 k). Tyto motory budou spojeny nejen s klasickými manuálními převodovkami, ale také s novou dvouspojkovou samočinnou převodovkou, kterou koncern Fiat chystá. Malá Alfa by měla mít kvalitní podvozek doplněný systémem Alfa DNA. Ten různým způsobem reguluje motor, brzdy, řízení, nápravu a převodovou skříň. Tím umožňuje řidiči volit různý styl jízdy : sportovní (Dynamic), městský (Normal) a maximálně bezpečný i v obtížných situacích (All-Weather). Je zajímavostí, že Mi.To je prvním automobilem v daném segmentu, který tuto technologickou vymoženost poskytuje. Ve všech stupních výbavy se standardně objeví dnes už běžný stabilizační systém u Alfy Romeo označovaný VDC.
Novinářské veřejnosti by se měla Alfa Mi.To představit v červnu tohoto roku. Základní cena vozu by se mohla pohybovat okolo 400 000 Kč. Bohužel zatím nepřinášíme bližší technické parametry novinky, jelikož je zatím automobilka nezveřejnila.
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
dnes - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
včera - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nejnovější články
- Může vzniknout druhý ráj elektromobilů podobný Norsku? Nemají na to ani Němci, natož pak Češi
před 3 hodinami - K mání je zapomenuté dakarské monstrum. Soutěž chtělo ovládnout s karoserií luxusní limuzíny, je dodnes plně funkční
před 5 hodinami - Japonci se začali loučit se svými osmiválcovými motory bez turba, další takové asi už nevzniknou
před 6 hodinami - Porsche jako první pochopilo „pravidla elektrické hry”, proto má skutečně vrátit Macanu spalovací motor
před 8 hodinami - Radikální slovinský supersport pro zahrádkáře ohromuje kombinací praktičnosti, výkonu a designu jako z jiné planety
před 9 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva