Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
AC Cobra: šestá generace ikony přichází
23.4.2009 | David Siegl | Přidat příspěvek
Omlazené retro modely jsou stále v oblibě, stačí se kouknout na úspěšnost BMW s reinkarnací značky Mini či na nový Fiat 500. Ovšem v případě vozu AC Cobra je to trochu jinak, ta je ve své původní podobě ikonou automobilového světa již desítky let. A chce jí být i nadále.
AC Cobra je sportovní vůz, který začal svou existenci v 60. letech na Britských ostrovech. Nejdříve výhradně britská záležitost se postupně zinternacionalizovala. Do hry totiž vstoupil Caroll Shelby a na jeho popud se pod kapotu dostal V8 od Fordu. A u tohoto schematu už zůstalo. Lehký vůz, který později kvůli účasti ve sportovních podnicích typu Le Mans, dostal i podobu kupé a motor V8 pod kapotu. O výrobu se společně staraly firmy Caroll Shelby International a AC Motor Holdings, první v USA, druhá v Německu.
A nyní přichází na scénu již šestá generace této ikony. Zachovává si podobu zakladatele rodu, ale tím odkaz na historii končí, vše ostatní je soudobá technika. Karoserie, která spojuje kovové díly s hybridními materiály, je posazena na trubkovém rámu. Na ten je namontován i podvozek, který má původ na závodních tratích a byl přizpůsoben pro provoz na silnici. Novinkou je hardtop s křídlovými dveřmi, o které se postarala německá firma Gullwing GmbH. Po jeho nasazení si budete připadat jako za volantem legendárního modelu Mercedes-Benz 300SL.
Pohon novinky obstará motor V8 o objemu 6,2 l, který má původ v Chevroletu Corvette. Nabízet se bude hned ve dvou výkonových provedení. S označením GT přijde 437 koní čí nervy drásajících 647 koní s označením GTS. O bezpečné zastavení se postará brzdová soustava značky Porsche s velikostí kotoučů 332 mm vpředu a 298 mm vzadu. Zrychlení z 0-100 km/h zvládne AC Cobra GTS, která váží pohých 1 025 kg, za 3,3 sekundy. Výroba bude situována v německém městečku Heyda.
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
včera - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
17.1.2025 - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Test Espargara a Nakagamiho v Thajsku včera 19:33
- Vítězem Dakaru 2025 Daniel Sanders 17.1.2025
- Startovní listina NTC 2025 17.1.2025
- Test Agados VZ 27: ideální přívěs pro čtyřkolku 17.1.2025
- Startovni listina Moto E 2025 16.1.2025
Nejnovější články
- Může vzniknout druhý ráj elektromobilů podobný Norsku? Nemají na to ani Němci, natož pak Češi
před 11 hodinami - K mání je zapomenuté dakarské monstrum. Soutěž chtělo ovládnout s karoserií luxusní limuzíny, je dodnes plně funkční
včera - Japonci se začali loučit se svými osmiválcovými motory bez turba, další takové asi už nevzniknou
včera - Porsche jako první pochopilo „pravidla elektrické hry”, proto má skutečně vrátit Macanu spalovací motor
včera - Radikální slovinský supersport pro zahrádkáře ohromuje kombinací praktičnosti, výkonu a designu jako z jiné planety
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva