Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
AC Cobra: šestá generace ikony přichází
23.4.2009 | David Siegl | Přidat příspěvek
Omlazené retro modely jsou stále v oblibě, stačí se kouknout na úspěšnost BMW s reinkarnací značky Mini či na nový Fiat 500. Ovšem v případě vozu AC Cobra je to trochu jinak, ta je ve své původní podobě ikonou automobilového světa již desítky let. A chce jí být i nadále.
AC Cobra je sportovní vůz, který začal svou existenci v 60. letech na Britských ostrovech. Nejdříve výhradně britská záležitost se postupně zinternacionalizovala. Do hry totiž vstoupil Caroll Shelby a na jeho popud se pod kapotu dostal V8 od Fordu. A u tohoto schematu už zůstalo. Lehký vůz, který později kvůli účasti ve sportovních podnicích typu Le Mans, dostal i podobu kupé a motor V8 pod kapotu. O výrobu se společně staraly firmy Caroll Shelby International a AC Motor Holdings, první v USA, druhá v Německu.
A nyní přichází na scénu již šestá generace této ikony. Zachovává si podobu zakladatele rodu, ale tím odkaz na historii končí, vše ostatní je soudobá technika. Karoserie, která spojuje kovové díly s hybridními materiály, je posazena na trubkovém rámu. Na ten je namontován i podvozek, který má původ na závodních tratích a byl přizpůsoben pro provoz na silnici. Novinkou je hardtop s křídlovými dveřmi, o které se postarala německá firma Gullwing GmbH. Po jeho nasazení si budete připadat jako za volantem legendárního modelu Mercedes-Benz 300SL.
Pohon novinky obstará motor V8 o objemu 6,2 l, který má původ v Chevroletu Corvette. Nabízet se bude hned ve dvou výkonových provedení. S označením GT přijde 437 koní čí nervy drásajících 647 koní s označením GTS. O bezpečné zastavení se postará brzdová soustava značky Porsche s velikostí kotoučů 332 mm vpředu a 298 mm vzadu. Zrychlení z 0-100 km/h zvládne AC Cobra GTS, která váží pohých 1 025 kg, za 3,3 sekundy. Výroba bude situována v německém městečku Heyda.


Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Dlouholetý šéfdesignér Škody teď pracuje pro Číňany. Tohle jsou první auta, která pro ně udělal
včeraV Monaku můžete absolvovat autoškolu v Porsche 911. A není to jen rozmar nebo promo, provozovatel jej pořídil z rozumných důvodů
8.4.2025Čtyři otylá moderní výkonná SUV ve vzájemném klání ve sprintu ukázala nesmyslnost hybridizace i křehkost přemotorovaných obrů
7.4.2025
Nejnovější články
První elektrická Octavia byla nesmysl a ta příští bude zas. Škoda to tehdy věděla, v mezičase na to zapomněla
před 3 hodinamiPřehled nejžádanějších ojetin v Německu ukazuje, kterým autům bude nakonec lepší se vyhnout
před 9 hodinamiNevzhledné elektrické Audi A6 je propadák, hůř se prodává jen hrstka okrajových modelů. Přichází tak stotisícové slevy
před 10 hodinamiJen hrstka vyvolených z celého světa si bude moci pořídit tuhle sexy motorku s logem Lamborghini
včeraKia chystá nový objemný turbomotor s vysokým výkonem a nízkou spotřebou, nabídne ho i u nás
včera
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.11. 21:38 - Truck Daškam
- Detektory policejních radarů 04.11. 18:58 - mafel
- whitelist & blacklist 04.11. 17:09 - pavproch
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 04.11. 16:59 - Truck Daškam
- Policejní kontroly a měření 04.09. 21:37 - jerry
- Lampárna (stěžovatelna) 04.09. 14:30 - petr_riha
- S větrem ve vlasech.... 04.09. 14:05 - pavproch
- automat 4x4 "ku stavbe" 04.09. 08:11 - spooon