Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Absurdní elektrický pick-up se 102litrovou nádrží už druhý rok marně čeká zahájení prodeje. A je postupně stále horší, váží 3,5 tuny
25.2.2025 | Petr Prokopec
Na představení tohoto auta došlo už v listopadu 2023, nyní se píše únor 2025 a stále se neprodává. A hned tak ani prodávat nezačne. Jeho specifikace jsou navíc postupně stále horší, je to vážně absurdní stroj.
Dá se pochopit, že pokud jste jmenováni šéfem té které automobilky a zdědíte projekty po svých předchůdcích, logicky je musíte chválit, i když byste si s nimi jinak ruce nezašpinili. Zvláště když teprve míří na trh, neboť cokoli jiného by jim předem dalo ránu z milosti. Není tedy divu, že šéf Ramu Tim Kuniskis pěje na dávno odhalený Ramcharger oslavné etudy, i když to nemůže být jeho šálek kávy. A auto je od začátku problémovým děckem.
„Myslím, že v rámci naší branže půjde o tajnou zbraň. A právě proto jsme se o ni chtěli podělit tak rychle, jak jen to bude možné. Tohle totiž není prezentace v PowerPointu, je to hotová věc a dorazí velmi rychle,“ říká dnes. Kdy přesně tento „přelomový“ pick-up máme nakonec v prodeji očekávat, ale Kuniskis navzdory jeho dávnému prvotnímu odhalení neprozradil.
Protože ale Ram vůz tituluje jako modelový rok 2026, dá se čekat, že na začátek prodejů dojde někdy po letních prázdninách. Tedy prakticky dva roky poté, co automobilka v listopadu 2023 s variantou Ramcharger vyrukovala. Kuniskis se ujal otěží firmy o měsíc později. Zhruba o půl roku později však koncern Stellantis opustil, neboť nesouhlasil s vedením Carlose Tavarese. Momentálně je ale Kuniskis zpátky u vesla, přičemž zajistit má návrat značky Ram na výsluní.
Je však otázkou, zda se mu to s vozy jako Ramcharger povede. Automobilka totiž upřesnila některé technické parametry a jsou postupem času stále horší. Místo 672 koní totiž bude duální elektrický pohon posílat na všechna čtyři kola jen 663 kobyl. To sice na první pohled není až taková změna, ovšem i tak málo stačilo k tomu, aby se zrychlení na stovku protáhlo ze 4,4 na 4,5 sekundy.
V některých ohledech pro změnu došlo na zlepšení, třeba maximální dobíjecí výkon vzrostl ze 145 na 175 kW. To je ale ve srovnání s dotankováním palivové nádrže asi totéž, jako když přejdete z deště pod okap. Ramcharger se ovšem nebude spoléhat pouze na paket o kapacitě 92 kWh, nýbrž dostane i 3,6litrový šestiválec sloužící jako generátor. Díky němu a obrovské 102litrové (!) nádrži na benzin by pak měl na jeden zátah zvládnout až 1 110 km, z toho ovšem jen 233 km na energii z baterií.
Když si uvědomíme, jak velký na poměry elektromobilů je onen bateriový paket vlastně, jde dojezd bez zapojení spalovacího motoru opravdu mizerný. Při pohledu na další parametry jako hmotnost vozu, která taktéž byla odtajněna, to nepřekvapí. Ramcharger totiž váží 3 405 kg, což je znovu něco naprosto šíleného. I takové BMW M4 CSL, které považujeme za Otesánka a nikoli důstojného nositele oněch písmen, by totiž na druhé misce vah mohlo stát rovnou dvakrát.
Už jen na rozpohybování této masy je tedy třeba velké množství elektřiny. Ram navíc dodává, že Ramcharger zvládne na korbu pobrat až 1 191 kg nákladu a připojit za něj lze i 6,35tunový přívěs. To znamená, že celá souprava má v té chvíli přes deset tun. A jakkoli tažná kapacita překonává možnosti spalovacích verzí, ty jsou o poznání lehčí. Ve finále tak mohou do cíle, který je dál, dorazit s nižší spotřebou. Kromě toho je logicky nižší také jejich pořizovací cena.
Ani o cenách se ale Kuniskis nerozpovídal, možná raději proto, aby skutečně nezabil veškeré šance vozu na úspěch. Není to přitom jediná novinka, která mu musí být spíš proti srsti a kterou musí řešit. Již v únoru 2023 totiž Ram představil pick-up 1500 v čistě elektrickém provedení s paketem o kapacitě 229 kWh. Jenže na tuto verzi budou potenciální zákazníci čekat ještě déle, neboť prioritou přestala být již za Tavarese. A s návratem zdravého rozumu je zbylému managementu spíš trnem v oku.














Ramcharger má být dle šéfa automobilky Tima Kuniskise tajnou zbraní branže, při pohledu na technická data však působí spíše jako marnost. Byť působivou tažnou kapacitu mu upřít nehodláme. Foto: Ram
Zdroj: Ram
Bleskovky
Faceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
24.4.2025Už to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
22.4.2025Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
20.4.2025
Nejnovější články
K mání je vzácné super Porsche zabavené slavnému pašerákovi drog, tehdy to bylo nejrychlejší silniční auto světa
před 9 hodinamiVW možná konečně pochopil, spalovací motory vrátí i v Evropě autům, která je už vůbec neměla mít, jen oklikou
před 11 hodinamiČíňané začali prodávat svůj Rolls-Royce Cullinan pro chudé. Není to jen kopie, má skoro 900 koní a že s nimi zvládá věci
včeraVyhnaný šéf Nissanu musí koulet očima, jím kdysi zachráněná firma se propadla do nejvyšší ztráty v historii, přesahuje 100 miliard
včeraPrvotina automobilky financované Jeffem Bezosem je tím obyčejným autem, které na trhu chybí, má dokonce okna na kličky
včera
Živá témata na fóru
- Fiat a vše kolem nich 04.25. 20:40 - M.Z.
- S větrem ve vlasech.... 04.25. 14:50 - pavproch
- BMW Divize 04.25. 09:44 - pavproch
- Jednostopé okénko 04.24. 20:45 - M.Z.
- Škoda Rapid, 1.2 TSI 77kW (cukání motoru). 04.24. 20:21 - Bradok
- VW Caddy Maxi Cargo 4x4 04.24. 13:36 - pavproch
- Policejní kontroly a měření 04.24. 07:57 - řidičBOB
- Výběr grafické karty do počítače 04.23. 23:57 - Whiskentle