Absurdní elektrický pick-up se 102litrovou nádrží už druhý rok marně čeká zahájení prodeje. A je postupně stále horší, váží 3,5 tuny

Na představení tohoto auta došlo už v listopadu 2023, nyní se píše únor 2025 a stále se neprodává. A hned tak ani prodávat nezačne. Jeho specifikace jsou navíc postupně stále horší, je to vážně absurdní stroj.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Absurdní elektrický pick-up se 102litrovou nádrží už druhý rok marně čeká zahájení prodeje. A je postupně stále horší, váží 3,5 tuny

před 3 hodinami | Petr Prokopec

Absurdní elektrický pick-up se 102litrovou nádrží už druhý rok marně čeká zahájení prodeje. A je postupně stále horší, váží 3,5 tuny

/

Foto: Ram

Na představení tohoto auta došlo už v listopadu 2023, nyní se píše únor 2025 a stále se neprodává. A hned tak ani prodávat nezačne. Jeho specifikace jsou navíc postupně stále horší, je to vážně absurdní stroj.

Dá se pochopit, že pokud jste jmenováni šéfem té které automobilky a zdědíte projekty po svých předchůdcích, logicky je musíte chválit, i když byste si s nimi jinak ruce nezašpinili. Zvláště když teprve míří na trh, neboť cokoli jiného by jim předem dalo ránu z milosti. Není tedy divu, že šéf Ramu Tim Kuniskis pěje na dávno odhalený Ramcharger oslavné etudy, i když to nemůže být jeho šálek kávy. A auto je od začátku problémovým děckem.

„Myslím, že v rámci naší branže půjde o tajnou zbraň. A právě proto jsme se o ni chtěli podělit tak rychle, jak jen to bude možné. Tohle totiž není prezentace v PowerPointu, je to hotová věc a dorazí velmi rychle,“ říká dnes. Kdy přesně tento „přelomový“ pick-up máme nakonec v prodeji očekávat, ale Kuniskis navzdory jeho dávnému prvotnímu odhalení neprozradil.

Protože ale Ram vůz tituluje jako modelový rok 2026, dá se čekat, že na začátek prodejů dojde někdy po letních prázdninách. Tedy prakticky dva roky poté, co automobilka v listopadu 2023 s variantou Ramcharger vyrukovala. Kuniskis se ujal otěží firmy o měsíc později. Zhruba o půl roku později však koncern Stellantis opustil, neboť nesouhlasil s vedením Carlose Tavarese. Momentálně je ale Kuniskis zpátky u vesla, přičemž zajistit má návrat značky Ram na výsluní.

Je však otázkou, zda se mu to s vozy jako Ramcharger povede. Automobilka totiž upřesnila některé technické parametry a jsou postupem času stále horší. Místo 672 koní totiž bude duální elektrický pohon posílat na všechna čtyři kola jen 663 kobyl. To sice na první pohled není až taková změna, ovšem i tak málo stačilo k tomu, aby se zrychlení na stovku protáhlo ze 4,4 na 4,5 sekundy.

V některých ohledech pro změnu došlo na zlepšení, třeba maximální dobíjecí výkon vzrostl ze 145 na 175 kW. To je ale ve srovnání s dotankováním palivové nádrže asi totéž, jako když přejdete z deště pod okap. Ramcharger se ovšem nebude spoléhat pouze na paket o kapacitě 92 kWh, nýbrž dostane i 3,6litrový šestiválec sloužící jako generátor. Díky němu a obrovské 102litrové (!) nádrži na benzin by pak měl na jeden zátah zvládnout až 1 110 km, z toho ovšem jen 233 km na energii z baterií.

Když si uvědomíme, jak velký na poměry elektromobilů je onen bateriový paket vlastně, jde dojezd bez zapojení spalovacího motoru opravdu mizerný. Při pohledu na další parametry jako hmotnost vozu, která taktéž byla odtajněna, to nepřekvapí. Ramcharger totiž váží 3 405 kg, což je znovu něco naprosto šíleného. I takové BMW M4 CSL, které považujeme za Otesánka a nikoli důstojného nositele oněch písmen, by totiž na druhé misce vah mohlo stát rovnou dvakrát.

Už jen na rozpohybování této masy je tedy třeba velké množství elektřiny. Ram navíc dodává, že Ramcharger zvládne na korbu pobrat až 1 191 kg nákladu a připojit za něj lze i 6,35tunový přívěs. To znamená, že celá souprava má v té chvíli přes deset tun. A jakkoli tažná kapacita překonává možnosti spalovacích verzí, ty jsou o poznání lehčí. Ve finále tak mohou do cíle, který je dál, dorazit s nižší spotřebou. Kromě toho je logicky nižší také jejich pořizovací cena.

Ani o cenách se ale Kuniskis nerozpovídal, možná raději proto, aby skutečně nezabil veškeré šance vozu na úspěch. Není to přitom jediná novinka, která mu musí být spíš proti srsti a kterou musí řešit. Již v únoru 2023 totiž Ram představil pick-up 1500 v čistě elektrickém provedení s paketem o kapacitě 229 kWh. Jenže na tuto verzi budou potenciální zákazníci čekat ještě déle, neboť prioritou přestala být již za Tavarese. A s návratem zdravého rozumu je zbylému managementu spíš trnem v oku.


Absurdní elektrický pick-up se 102litrovou nádrží už druhý rok marně čeká zahájení prodeje. A je postupně stále horší, váží 3,5 tuny - 1 - Ram 1500 Ramcharger 2023 prvni sada 01Absurdní elektrický pick-up se 102litrovou nádrží už druhý rok marně čeká zahájení prodeje. A je postupně stále horší, váží 3,5 tuny - 2 - Ram 1500 Ramcharger 2023 prvni sada 02Absurdní elektrický pick-up se 102litrovou nádrží už druhý rok marně čeká zahájení prodeje. A je postupně stále horší, váží 3,5 tuny - 3 - Ram 1500 Ramcharger 2023 prvni sada 03Absurdní elektrický pick-up se 102litrovou nádrží už druhý rok marně čeká zahájení prodeje. A je postupně stále horší, váží 3,5 tuny - 4 - Ram 1500 Ramcharger 2023 prvni sada 04Absurdní elektrický pick-up se 102litrovou nádrží už druhý rok marně čeká zahájení prodeje. A je postupně stále horší, váží 3,5 tuny - 5 - Ram 1500 Ramcharger 2023 prvni sada 05Absurdní elektrický pick-up se 102litrovou nádrží už druhý rok marně čeká zahájení prodeje. A je postupně stále horší, váží 3,5 tuny - 6 - Ram 1500 Ramcharger 2023 prvni sada 07Absurdní elektrický pick-up se 102litrovou nádrží už druhý rok marně čeká zahájení prodeje. A je postupně stále horší, váží 3,5 tuny - 7 - Ram 1500 Ramcharger 2023 prvni sada 08Absurdní elektrický pick-up se 102litrovou nádrží už druhý rok marně čeká zahájení prodeje. A je postupně stále horší, váží 3,5 tuny - 8 - Ram 1500 Ramcharger 2023 prvni sada 09Absurdní elektrický pick-up se 102litrovou nádrží už druhý rok marně čeká zahájení prodeje. A je postupně stále horší, váží 3,5 tuny - 9 - Ram 1500 Ramcharger 2023 prvni sada 10Absurdní elektrický pick-up se 102litrovou nádrží už druhý rok marně čeká zahájení prodeje. A je postupně stále horší, váží 3,5 tuny - 10 - Ram 1500 Ramcharger 2023 prvni sada 11Absurdní elektrický pick-up se 102litrovou nádrží už druhý rok marně čeká zahájení prodeje. A je postupně stále horší, váží 3,5 tuny - 11 - Ram 1500 Ramcharger 2023 prvni sada 12Absurdní elektrický pick-up se 102litrovou nádrží už druhý rok marně čeká zahájení prodeje. A je postupně stále horší, váží 3,5 tuny - 12 - Ram 1500 Ramcharger 2025 dalsi 01Absurdní elektrický pick-up se 102litrovou nádrží už druhý rok marně čeká zahájení prodeje. A je postupně stále horší, váží 3,5 tuny - 13 - Ram 1500 Ramcharger 2025 dalsi 02Absurdní elektrický pick-up se 102litrovou nádrží už druhý rok marně čeká zahájení prodeje. A je postupně stále horší, váží 3,5 tuny - 14 - Ram 1500 Ramcharger 2025 dalsi 03
Ramcharger má být dle šéfa automobilky Tima Kuniskise tajnou zbraní branže, při pohledu na technická data však působí spíše jako marnost. Byť působivou tažnou kapacitu mu upřít nehodláme. Foto: Ram

Zdroj: Ram

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.