Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
A pak že moderní auta nemůžou být jako kdysi. Ruf postavil nový CTR z karbonu
7.3.2017 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Ruf CTR se vrací k motoru vzadu a vypadá jako původní Yellowbird. Má ale karbonové monokokové šasi a odpružení typu pushrod.
Tohle auto není stará 911, která se nějakým nedopatřením vloudila na ženevský autosalon. Je to zbrusu nový Ruf CTR „Yellowbird”, který je na rozdíl od CTR2 a CTR3 podobný původnímu Yellowbirdu jako vejce vejci. S dnešním Porsche 911 991.2 ovšem nemá kromě umístění motoru společného vůbec nic.
Základ vozu tvoří karbonové monokokové šasi a nové CTR se tak stává prvním autem vůbec, které má takovéto šasi s motorem za zadní nápravou. Deformovatelná příď vozu je vyrobena z oceli pro lepší vlastnosti při nehodě a v kabině je rovnou integrována ochranná klec pro posádku.
To nejpodstatnější je ale úplně vzadu - plochý 3,6l šestiválec se suchou klikovou skříní, který díky dvěma turbodmychadlům dává 710 koní a 880 Nm. Výkon přenáší nově vyvinutý manuální šestikvalt a poctivý samosvorný diferenciál na zadní kola. Automobil víc „old school” než tohle nové CTR aby jeden pohledal.
Pochopitelně také s přihlédnutím k designu, který až na věci jako LEDková světla a vysouvací kliky dveří vypadá jako z 80. let. Samozřejmě, některé drobnosti dostaly moderního pojetí, ale všimněte si, že na obou koncích auta je něco, co připomíná skutečné nárazníky, nikoliv plastové, všemožně tvarované věci, kterými jsou ozdobena moderní auta a které je leckdy problém i jen pořádně vyčistit, natož opravit po nehodě.
Fanouškům nemusíme zdůrazňovat klasické křídlo ve tvaru velrybího ocasu anebo tvary klasické devětsetjedenáctky, to je totiž mimo pohonné ústrojí přesně to, díky čemu je nové CTR tak lákavé. Dále víme, že panely karoserie jsou vyrobeny z karbonu a že výsledná suchá váha auta je 1 200 kg.
Ve výsledku to znamená zrychlení na stovku za méně než 3,5 vteřiny a maximálku přes 360 km/h. O zpomalení se starají karbon-keramické brzdy, vpředu se šestipístkovými třmeny a 380mm kotouči, vzadu se čtyřpístky a 250mm kotouči. Vůz drží na silnici dvojité lichoběžníkové zavěšení s odpružením typu pushrod a pneumatiky o rozměru 245/35 ZR19 vpředu a 305/30 ZR19 vzadu.
Interiér je poněkud spartánský; nic jiného se ani nedalo čekat, má-li také být odkazem na původní Yellowbird. Podle skic Rufu by v krajním pravém z pěti kulatých budíků měla být navigace, jestli tomu tak skutečně bude, nicméně nevíme. Známe ale počet vyrobených kusů - celkem jich bude 31 včetně prototypu, na který se můžete podívat na fotkách. Za jeden bude automobilka chtít v přepočtu asi 24,5 milionu korun. Údajně ještě není vyprodáno, ale máte-li zájem, otálení nedoporučujeme.
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2017.
Ruf CTR 2017 je dokonalá moderní inkarnace Yellowbirdu
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
včera - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
17.1.2025 - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Test Espargara a Nakagamiho v Thajsku včera 19:33
- Vítězem Dakaru 2025 Daniel Sanders 17.1.2025
- Startovní listina NTC 2025 17.1.2025
- Test Agados VZ 27: ideální přívěs pro čtyřkolku 17.1.2025
- Startovni listina Moto E 2025 16.1.2025
Nejnovější články
- Pouť kdysi nadějné nové značky elektrických aut končí krachem, dluhy v řádu desítek miliard už není s to splácet
před 5 hodinami - Škoda už testuje svůj nový vrcholný model, má dostat další jméno bez nápadu, techniku bez invence
před 7 hodinami - Policii výslovně zakázali pouštět se do honiček s ujíždějícími řidiči, v New Yorku čtvrtina z nich končí nehodami a zraněními
před 8 hodinami - Požáry elektromobilů v parkovacích domech jsou „zásadní problém”. V Nizozemsku jich násobně přibývá, zákazů též
před 10 hodinami - K mání je dodnes skoro nová Škoda Octavia II s legendárním motorem 1,9 TDI, něco takového už se dávno nevidí
před 11 hodinami
Živá témata na fóru
- Lampárna (stěžovatelna) 01.19. 19:28 - HondaMan
- 2x čidlo škrt. klapky Fiat (Panda+Punto) 1.2i 44kW 01.19. 15:34 - pavproch
- BMW Divize 01.19. 14:33 - pavproch
- IT poradna 01.19. 14:09 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 01.18. 16:22 - abgx1
- WAZE 01.17. 19:56 - abgx1
- Policejní kontroly a měření 01.17. 19:37 - řidičBOB
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 01.17. 13:31 - řidičBOB