Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
15 nejočekávanějších aut roku 2015: od Alfy Giulia po dvě Škody
3.1.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
I letos bude představena spousta nových aut všech tříd. Tohle je 15 premiér, které jsou podle nás očekávány s největším napětím.
Již před pár dny jsme rovnýma nohama skočili do roku 2015. V jeho průběhu automobily nebudou z trhu jen mizet, představena bude i řada novinek, které můžeme celkově počítat přinejmenším na desítky. Očekávat můžeme třeba příchod Alfy Romeo 4C Spider, Mercedesu GLE nebo Volkswagenu Golf GTE, my jsme ale dali dohromady seznam těch nejočekávanějších, který zahrnuje - světe, div se - patnáct zástupců. A žádný ze zmíněných modelů se do něj nevešel, stejně jako řada dalších.
Důvody jsou rozličné. Někdy jde o méně významné modely obecně, někdy třeba nejsou tak důležité v našich končinách. Jindy se jedná jen o dílčí vylepšení či nové verze, v dalších případech víme o chystaných modelech předem prakticky vše. Mezi takové bychom jistě mohli zařadit i novou Škodu Superb, nicméně žijeme v České republice, a tak je logické, že minimálně značná část tuzemské klientely je na novou mladoboleslavskou vlajkovou loď více než natěšená, i kdyby o ní předem znala 98 procent informací.
Škodovky ale pro tuto chvíli nechme být - kdo o novém Superbu nechce číst, ten může část mu věnovanou bez okolků přeskočit. I ti, kteří pro prostřelenou slípku nehoří, si v přehledu najdou to své. Aby se vám hledalo co nejlépe, najdete všechny modely srovnané dle abecedy. Každou krátkou zmínku pak doprovází odkaz na samostatný článek, kde se o pro vás zajímavé novince dočtete více. Tak pojďme na to.
Alfa Romeo Giulia 2015
Dosud se mělo za to, že nový sedan Alfy Romeo ponese název Giulia. Nové informace však naznačují, že projekt s interním kódem 952 nakonec dorazí se zcela jiným jménem. Jak tohle dopadne, aktuálně nevíme, jistý je ale nejzazší datum, kdy se dozvíme více. Pro odhalení vozu byl zvolent 25. červen, což není náhoda - italská automobilka totiž bude právě v ten moment slavit 105. výročí své existence.
Svou novinku postaví na novou platformu Giorgio, která standardně počítá s pohonem zadních kol. Mimo to ovšem bude k mání také verze osazená systémem 4x4. Pod kapotou pak alespoň zpočátku máme počítat se dvěma benzinovými a jedním dieselovým motorem. Vonnější výpary přitom bude zastupovat hlavně 2,9litrový šestiválec, který je odvozen od třílitru, jež pro Maserati vyvinulo Ferrari, a který bude produkovat 480 koní.
Přečtěte si více: Známe podrobnosti také o dalších pohonných jednotkách i převodovkách chystané Alfy Romeo.
Audi A4 2015
O nové generaci Audi A4 označované interně B9 se mluví již poměrně dlouho. Překvapením tak není technika točící se hlavně okolo platformy MLB Evo, se kterou dorazí přibližně stokilové manko. I takový úbytek ovšem citelně vylepší dynamiku a sníží spotřebu. Platforma navíc umožní i zástavbu většího množství agregátů, což znamená příchod hybridních verzí. V rámci benzinů a dieselů pak můžeme očekávat sestup na nízkoobjemové čtyřválce.
Přenos výkonu na přední či všechna čtyři kola dostane na starosti šestistupňový manuál či sedmistupňové DSG, obávat se ovšem již nemusíme převodovky CVT. Její vývoj totiž Audi zastavilo. Žádné větší akce se pak nečekají ani v oblasti designu, neboť skutečně revoluční novinkou bude v tomto směru až zcela nová generace modelu A8. Menší sedan oproti tomu bude jen evoluční, přičemž vpředu se nechá inspirovat novým TT.
Přečtěte si více: Podívejte se na další neoficiální ilustrace, jež naznačují pravděpodobný vzhled nového Audi A4.
Audi R8 2015
Nová generace R8 se podle původních zpráv měla již touto dobou ucházet o přízeň zákazníků, po interním rozčarování z jízdního projevu však vůz putoval namísto do showroomů zpátky k technikům. Možné ovšem je, že koncern VW Group premiéru schválně pozdržel, neboť spřízněné Lamborghini Huracán se aktuálně prodává lépe než housky na krámě. Ať je však již pravda taková či maková, jisté je, že nové Audi R8 dorazí s motory, které už velmi dobře známe.
Důvodem zástavby starších motorů místo modernějších přeplňovaných je problém s chlazením. Výsledkem tedy ve finále bude V8 4,2 FSI pro základní model, který má v současné době 430 koní a 430 Nm, a silnější desetiválec opět pro dynamičtější varianty. Osmiválec podle posledních informací nabídne 455 koní a svižnější V10 5,2 FSI, které nyní disponuje 525 koňmi (a ve verzi V10 Plus 550), pak zřejmě obdrží až 578 koní. Obě jednotky budou zřejmě spojeny se sedmistupňovým dvouspojkovým automatem a systémem Quattro, manuální převodovka je však již minulostí. Dočkat bychom se ovšem mohli verze osazené pouze pohonem zadních kol.
Přečtěte si více: Nové Audi R8 bude zřejmě jen evolucí stávající generace, to ale ve výsledku není špatná zpráva.
BMW 7 2015
O novém BMW řady 7 se taktéž již nějakou tu chvíli zmiňujeme, překvapením tak není chystaná redukce hmotnosti. Za tu limuzína vděčí modelům i3 a i8, neboť právě díky nim mnichovská automobilka zjistila, jak co nejefektivněji pracovat s novými materiály. Proto se i BMW 7 G11 podrobí zejména karbonové dietě, se kterou by napříč nabídkou měla hmotnost poklesnout v průměru o 170 kg. Kromě uhlíkových vláken se o ní zapříčiní taktéž vyšší podíl hliníku, vysokopevnostní oceli a nová konstrukce litých ráfků. Další úbytek hmotnosti, i když tentokráte již gramový, půjde na vrub světlometům. Nová řada 7 totiž na výrobu zadních světel použije organické diody, které budou rámovat také přední kousky. Je otázkou, zda BMW do dané diety započítalo také příchod čtyřválcového motoru, který je logicky oproti šestiválci lehčí. Pokud ano, pak ve výsledku asi nebude onen úbytek natolik drastický. V případě opaku však můžeme u základního modelu počítat s nějakými osmnácti stovkami kilogramů bez náplní a řidiče.
Čím si naopak můžeme být jisti, je evoluční vzhled vozu. Ten nově zcela odhalily špionážní fotografie zachycující novou sedmičku bez špetky maskování zvenčí i zevnitř.
Přečtěte si více: Nová sedmička byla nafocena bez maskování nejen zvenčí, ale také zevnitř.
Honda Civic Type-R 2015
Nové „CTR“ se prozatím ukázalo již ve dvou předprodukčních verzích, teprve letos však v Ženevě spatříme finální produkt. Ten bude pohánět zcela nový dvoulitr i-VTEC s turbodmychadlem z řady motorů Earth Dreams Technology a výkonem „přes 280 koní“. Novinkou je však prohlášení, že ve finále vůz dostane minimálně 304 koní a 407 Nm točivého momentu, jenž má být řidiči k dispozici od dvou tisíc otáček, přičemž se dokáže vytočit až k sedmi tisícovkám.
Velmi pozitivní zprávou je použití šestistupňové manuální převodovky v základní výbavě, čímž chtěli konstruktéři zajistit maximální spojení vozu s řidičem. To prý aby mohl při nájezdu do zatáčky přesně podle gusta jít například z pětky na trojku. I s touto volbou bude vůz schopný zrychlit na stokilometrovou rychlost do šesti sekund.
Přečtěte si více: Honda chce opanovat Severní smyčku, do světa tak pošle ještě extrémnější Civic Type-R.
Honda NSX
Nová generace Hondy NSX je jedním z nejočekávanějších supersportů poslední doby. S jejím vývojem japonská automobilka začala již v létě 2005 a o sedm let později na autosalonu v Detroitu představila první koncept. Produkční verze pak byla ohlášena na letošní Detroit, což mnozí nepovažovali za příliš reálný počin. Zvláště když loni v létě shořel na Severní smyčce prototyp jako svíčka. Honda NSX však jako bájný Fénix vstala z popela a pokračovala v testech, díky čemuž premiéře skutečně nic nebrání.
Potvrzuje to i video, které značka před koncem roku 2014 pustila do světa. Na něm je zachycen produkční model v červeném laku, a to rovněž v pohybu, pročež si můžeme poslechnout zvuk hybridního ústrojí. To je tvořené přeplňovanou vé-šestkou a třemi elektromotory, z nichž jeden je zakomponován do automatické převodovky. Na finální potvrzení výkonu si ale musíme ještě pár dní počkat.
Přečtěte si více: Nová Honda NSX je již na některých trzích vyprodána, stejně jako Civic Type-R.
Hyundai ix35 2015
Druhá generace korejského kompaktního SUV dorazila do prodeje v roce 2009 a je tak jen logické, že se automobilka chystá na její obměnu. Po stylistické stránce přitom novinka bude vyvedena v duchu designového jazyka Fluidic Sculpture 2.0. Očekávat tedy můžeme menší světlomety, které rámují rozměrnou šestiúhelníkovou čelní masku. Dorazit má i více skloněné čelní okno či zvýšená boční linie. Nové ix35 tak ´má působit dynamičtěji, k čemuž budou přispívat i litá kola v turbinovém designu.
Třetí generaci ovšem není vlastní pouze „statická dynamika”, ale i mnohem působivější jízdní chování. Patrné je to především ze záběrů z okruhu, kde sice pneumatiky kvílí a karoserie se naklání, ovšem obě nápravy drží předem vytyčenou trajektorii s neochvějnou jistotou. Vsadit se tedy dá i na tužší charakteristiku pružin, tlumičů a stabilizátorů. Doufejme ovšem, že s tímto kombem půjde zdolávat také české silnice.
Přečtěte si více: Nové Hyundai ix35 bylo čerstvě nafoceno prakticky bez maskování.
McLaren Sport Series
O chystané novince McLarenu se zmiňujeme již od chvíle, kdy byla známa pod označením P13. Před nedávnem pak vyšlo najevo, že nepůjde jen o jeden, ale hned několik modelů sdružených pod název Sport Series. Jednat by se mělo o kupé, otevřený Spider, ostřejší verzi GT i okruhový speciál, kterému budou veřejné silnice zapovězené.
Jako první ovšem přijde na svět kupé, které by mělo být oficiálně odhaleno v dubnu na autosalonu v New Yorku. O jeho pohon se opětovně bude starat 3,8litrový osmiválec twin-turbo, ten však pustí na zadní kola méně než 600 koní. Neoficiálně se hovoří o nějakých pěti stovkách, jež by vozu měly zaručit zrychlení z klidu na stovku za nějaké čtyři sekundy a nejvyšší rychlost okolo 298 km/h. Kromě motoru pak bude novinka se svými sourozenci sdílet také karbonový monokok, i když ten dost možná dozná lehčího přepracování. Jak je totiž patrné ze špionážních snímků, čest máme s trochu jinak stylizovanou zádí, což by mohlo naznačovat rozšíření prostoru pro zavazadla za sedadly.
Přečtěte si více: Britská novinka je po stránce cenové zaměřena na Porsche 911 Turbo či Audi R8.
Mercedes-Benz E 2015
Mercedes-Benz třídy S je skutečným bestsellerem. Za posledních dvanáct měsíců si jej totiž pořídilo již 100 tisíc zákazníků, tedy více lidí než za předchozí dva roky dohromady. Třícípá hvězda však zjevně v daný úspěch věřila již od počátku, a proto dle stejného receptu „upekla“ i třídu C. A nyní se stejné kůře podrobí rovněž třída E.
Ve srovnání s předchozí generací jde přitom o revoluci, nikoliv evoluci, neboť namísto ostrých hran tu máme značné obliny. Pod nimi se pak ukrývá modulární platforma MRA, která je dalším shodným prvkem se třídou S. Díky ní by pátá generace Éčka měla dorazit s nižší hmotností, která vylepší sportovní chování a ovladatelnost a poníží spotřebu. Razantní proměny se pak dočká interiér novinky, kde se objeví plovoucí konzole a digitální přístrojový štít. Také v tomto případě se jedná o vliv větší třídy S, která by měla stát inspirací i motorovému prostoru. V něm najdeme čtyřválce a šestiválce, vůbec poprvé pak budeme mít tu čest s plug-in hybridem.
Přečtěte si více: Kromě základních modelů bude nové Éčko k mání opět jako verze AMG, a to s výkonem okolo 600 koní.
Opel Astra 2015
Německá automobilka Opel nás naposledy obdařila zcela novým modelem Karl, který stejně jako třeba trochu větší Adam ctí rodinu zakladatelů. Ačkoliv se jednalo o premiéru virtuální a naživo vůz dorazí až do Ženevy, vývojové oddělení již dávno věnuje svou pozornost zcela jinému vozu. Tím je nová generace Opelu Astra, se kterou bychom se měli setkat již v létě. Jistý je v jejím případě úbytek hmotnosti, a to o nějakých 100 až 150 kilo.
Nová Astra přitom pustí k vodě jednoduchou tuhou zadní příčku a na její místo dosadí komplexnější a dražší, ovšem o to komfortnější víceprvkovou nápravu. Dojít by tak zároveň mělo ke zlepšení jízdní dynamiky. V motorovém prostoru se objeví maximálně 1,6litrové motory, kdy ty dieselové pokryjí škálu od 110 do 136 koní. V případě „vonnějších výparů“ můžeme počítat s 200 koňmi u vrcholu standardní nabídky, Astra OPC by pak mohla být naladěna na nějakých 284 či více koní. Dorazit ovšem má až někdy v roce 2017. Důvodem je ten fakt, že v létě bude představen pouze pětidveřový hatchback. Postupně však Opel nabídku rozšíří o kombík, třídvířko a možná i sedan.
Přečtěte si více: Německá novinka kromě výkonných motorů dostane do vínku i řadu bezpečnostních systémů.
Porsche 911 GT3 RS 2015
Nová generace Porsche 911 GT3 RS je stejně jako Honda NSX jednou z nejočekávanějších sportovních novinek letošního roku, a to přesto, že možná dorazí stejně jako základní GT3 pouze s automatickou převodovkou PDK. Navzdory předchozím zvěstem ovšem zůstane u 3,8litrového atmosférického šestiválce, který by zadní nápravu měl zásobovat výkonem větším než 500 koní.
Nic konkrétního zatím nebylo zmíněno, snad kromě faktu, že vůz by měl Severní smyčku Nürburgringu zvládnout za 7 minut a 20 sekund. To je opravdu působivý čas, kterým je kupříkladu předchozí čtyřlitrová generace deklasována o podstatných 13 sekund. Kromě vyššího výkonu lze tedy u novinky očekávat také nižší hmotnost, která by měla poklesnout pod 1,4 tuny. Chybět pak nebude ani speciální bodykit připomínající mix modelů GT3 a Turbo.
Přečtěte si více: Podívejte se na další snímky německé novinky, jež unikly z patentového úřadu.
Renault Megane 2015
Stávající třetí generace Renaultu Mégane je na trhu již od roku 2008. Logicky tak nastal čas, aby automobilka představila nástupce. O jeho příchodu se spekulovalo již v souvislosti s předloňským Frankfurtem, nakonec však do hesenské metropole dorazil pouze facelift. To ovšem samo o sobě neznamená, že by nové provedení francouzského hatchbacku a německý autosalon nepasovaly dohromady. Jen se tak stane letos.
Prozatímní neoficiální ilustrace přitom novince přisuzují vzhled inspirovaný buď konceptem Eolab, nebo již odhalenými modely Clio a Captur. My jsme ovšem mnohem více zvědavi na selekci motorů pod kapotou, neboť Francouzi prohlašují, že novinka bude řidičsky daleko zajímavější než stávající provedení. A to zejména s tříválcovými motory o litrovém či ještě menším objemu půjde jen těžko.
Přečtěte si více: Nový Mégane se postaví na modulární platformu CMF, která výrazně poníží náklady na výrobu i vývoj.
Seat Leon ST Cupra
S koncem předloňského roku si automobilka Seat dala předsevzetí, že uvidíme více modelů Cupra než v letech minulých. Stávající nabídka zahrnující třídvířko a pětidvířko naladěné na 265 nebo 280 koní se přitom velmi brzy dočká dalšího rozšíření, a to o praktičtější provedení.
Není to žádné překvapení, i kombík Španělé slíbili, nové snímky špionážních fotografů nám ale naznačují, že testování se překulilo do závěrečné fáze. Pod kapotou se objeví ten samý přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec, jaký již pohání hatchback. Počítat tedy můžeme se zachováním výše zmíněných výkonů, kdy silnější provedení by mohlo stovku pokořit za nějakých 5,9 sekundy. Zda ale tato spekulace dozná naplnění, to je ve hvězdách.
Přečtěte si více: Podívejte se na další špionážní fotky ostrého španělského kombíku.
Škoda Superb 2015
Z odhalování nové Škody Superb se stává podobná telenovela jako v případě třetí generace Škody Fabia. Je nekonečná a pro někoho už může být otravná, přesto by každý rád věděl, jak vše dopadne. Aktuálně již víme, že ačkoli novince zůstanou páté dveře, obejde se již bez komplikovaného řešení Twindoor. V samotném zavazadelníku lze počítat s daleko větším prostorem pro vaše kufry, neboť standardní objem činí 625 litrů, při sklopených sedadlech pak dokonce 1 760 l. Důvodem je usazení vozu na platformu MQB. Kromě objemnějšího zavazadelníku se počítá s nárůstem délky na 4,86 metru, což oproti stávajícímu provedení představuje posun o 20 mm. O dalších 50 milimetrů se pak zvětší šířka, zatímco v případě 2,84metrového rozvoru mohou cestující počítat s 80milimetrovým nárůstem.
Působivé přitom je, že ač novinka bude větší, v případě hmotnosti lze počítat s dietou v řádu desítek kilogramů. Dále můžeme poreferovat o změnách v motorovém prostoru, kde již nenajdeme 3,6litrový šestiválec. Místo toho bude vrcholnou pohonnou jednotkou čtyřválcový motor 2,0 TSI naladěný na 280 koní.
Přečtěte si více: Podívejte se na reálnou podobu předních i zadních světlometů nové Škody Superb.
Škoda - velké SUV
Pro mladoboleslavskou automobilku se letošní rok ponese hlavně ve znamení premiéry nové generace Škody Superb, kromě toho ovšem vývojové oddělení připravuje také první velké SUV značky. To by na trh mělo dorazit v roce příštím, možná už letos se ale stihne odhalit veřejnosti. Počítat přitom můžeme se 4,65metrovou karoserií, pod kterou se budou skrývat tři řady sedadel pro sedm pasažérů.
V nabídce bude figurovat pohon předních i všech čtyř kol, na který budou výkon směřovat pouze čtyřválcové benzinové a dieselové motory. Jelikož Škoda použije platformu MQB, dá se očekávat také příchod vrcholných agregátů 2,0 TSI a 2,0 TDI, které naservírují 280, respektive 240 koní. Přenos výkonu dostanou na starosti manuální a automatické převodovky, mimo tyto variace ovšem automobilka chystá také příchod plug-in hybridu. Ten by však měl být zasvěcen až pozdějším fázím životního cyklu SUV, možná tak dorazí až s faceliftem.
Přečtěte si více: Prvnímu velkému SUV české značky jsme „nakoukli“ do zavazadelníku, více víme rovněž o ceně.
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
22.11.2024 - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024 - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- WorldSSP 2025: Stále je 5 volných míst včera 10:58
- Zajímavá čísla WorldSBK 2024 23.11.2024
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 2. den 22.11.2024
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 1. den 21.11.2024
- V Brně 2025 bez MotoE 21.11.2024
Nejčtenější články
- VW se překonal a vytáhl dvě stylové novinky znovuzrozené značky, jejich technika je ale pořád stejně marná
25.10.2024 - I v pekle občas sněží, Nizozemsko pod tlakem ruší denní povinná hlášení zaměstnanců o tom, čím jezdí do práce
25.10.2024 - Elon Musk odpískal plány na příchod levné Tesly, byla by podle něj „zbytečná a hloupá”
25.10.2024 - Automobilka založená mistrem světa Formule 1 vyhlásila bankrot, její prvotina asi ohromila jen nás
25.10.2024 - Přehlížené MPV Fordu dnes v bazarech koupíte za pakatel, i když patří mezi hvězdy spolehlivosti a je jen pár let staré
25.10.2024
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva