Home > Rubriky a sekce > Ostatní > Článek
Renault plánuje oživení aut se značkou Alpine
16.6.2008 | Mirek Brokeš | Přidat příspěvek
Pár let zpět se všichni snažili přijít s buď přímo SUV nebo variantou některého ze svých modelů určenou do lehkého terénu. Nyní se zdá, že móda se obrací a popularitu nabírají malá sportovní auta.
Na konci loňského roku Renault oznámil plán uvést v blízké budoucnosti na trh 26 nových modelů. Součástí tohoto plánu je oživit slavné spojení z minulosti, Renault Alpine. Alpine byla původně samostatná francouzká firma, která používala Renaulty jako základ pro vlastní sportovní a závodní vozy a byla v tom poměrně úspěšná. V roce 1970 v ní Renault získal majoritu a až do roku 1994, kdy byla uložena výroba zastavena, produkovala různá více či méně úspěšná sportovní auta.
V současné době se Renault snaží vytěžit maximum ze spolupráce s Nissanem, který je na poli sportovních kupé čím dál tím úspěšnější. Před nedávnem jsme psali o přípravě malého kupé, které by mělo posloužit za základ i nového Renaultu Alpine. Vše by ale mělo být zorganizováno tak, aby si Renault a Nissan nekonkurovali.
Jako hlavní cíl si Alpine bere Mazdu MX-5, tedy vůz ve spodní části trhu sportovních vozů. V Evropě momentálně hrají velkou roli při rozhodování zákazníků faktory jako nízká spotřeba a emise a i pořizovací a provozní náklady nesmí překročit určitou mez. Většina aut tohoto segmentu je totiž kupována jako druhé či třetí auto do rodiny a u nich se na ekonomiku hledí opravdu přísně.
Po zvážení těchto faktorů byla vytvořena sada základních parametrů nového modelu. Nízká váha, pohon zadních kol, šestistupňová manuální převodovka a čtyřválcocý motor o výkonu cca 220 koní. Jestli bude přeplňovaný nebo ne, ještě není rozhodnuto. Zástavba turbodmychadla by totiž zvyšovala cenu a to, jak už víme, je nežádoucí.
Jedním z náznaků, kam by se vývoj kupé mohl vydat, by mohla být designová studie Renault Alpine Interlagos, která se objevila na začátku letošního roku. Jednalo se o malé kupé odkazující se na původní auto stejného jména, která bylo vyráběno v Brazílii na začátku 70. let. Údajně se v Brailii pracuje na uvedení této studie na trh, přičemž základem má být šasi s pohonem zadních kol a dvoulitrový motor o výkonu 142 koní z Renaultu Megane.
Zdroj Motor authority
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
před 9 minutami - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nejnovější články
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
před 11 minutami - Lékař si doma postavil repliku auta snů svého dětství. Ferrari mu ji nechalo zničit a dál mu jde po krku
před hodinou - Finalisté auta roku v USA ukazují, jak jiný svět to je, elektromobily téměř bez výjimky ostrouhaly
před 2 hodinami - Jednání VW s odbory nikam nevedou. Tisíce zaměstnanců demonstrují, stávka je na spadnutí, akcie firmy klesly na 13leté minimum
před 4 hodinami - Jaguar ukázal víc ze svého přelomového modelu a přerodu vůbec, něco tak ujetého svět ještě neviděl
před 5 hodinami
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva