Home > Rubriky a sekce > Ostatní > Článek
Nové crash testy: Mercedes E i Peugeot 3008 zazářily, Němec víc
28.9.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ videa) Německý sedan i SUV z Francie mají již v základu mnohé elektronické berličky. Také díky nim si připisují pět hvězd.
Pozornost celého motoristického světa se aktuálně začíná upínat k pařížskému autosalonu. Ten oficiálně odstartuje zítra ráno, byť několika velkých premiér se dočkáme ještě dnes ve večerních a nočních hodinách. Než se tak stane, přesuneme se o pár set kilometrů severně od francouzské metropole. Konkrétně do belgického Bruselu, kde sídlí organizace Euro NCAP. Ta aktuálně odhalila výsledky nového kola crash testů.
Protentokrát tu máme pouze dvojici aut, přičemž jak Mercedes-Benz třídy E, tak i Peugeot 3008 nastoupily ke zkouškám ve standardních provedeních. Ta zahrnují řadu elektronických asistentů, jimiž Euro NCAP podmiňuje zisk pěti hvězd. Organizace přitom od letošního roku zavedla dvojí metr, automobilkám umožňuje, aby své vozy přihlásily k testům jak ve standardu, tedy mnohdy s chudší bezpečnostní výbavou, tak i s tzv. paketem Safety, jehož součástí bývají autonomní brzdy či monitoring jízdních pruhů, tedy NCAPem oceňované systémy.
Tímto krokem si nás Euro NCAP získalo, byť vlastně poněkud paradoxně. Organizace chtěla dát světu najevo, jak mohou oba systémy navýšit ochranu posádky. Jde ovšem spíše o bezpečnost teoretickou, neboť konstrukce obou variant zůstává shodná a porovnání výsledků ukáže, že skutečnou odolnost vozu proti následkům nárazu tyto systémy pochopitelně ani trochu neovlivňují.
Mimo to můžeme dodat, že ony příplatkové prvky ovlivňují hodnocení ochrany dospělé posádky, ale nikoli té dětské. Tím jen vychází najevo, jak jsou vlastně záměry Euro NCAP nedotažené. Není asi třeba dále rozebírat tuto problematiku, místo toho se přesuneme k aktuálně prozkoušené dvojici. Jak je přitom naším obvyklým zvykem, budeme se držet abecedního pořadí.
Tip: Projděte si výsledky dalších crash testů Euro NCAP.
Stručný přehled výsledků posledních crash testů Euro NCAP


Mercedes-Benz třídy E
Jako první přichází na řadu novinka z Německa, u které to při pohledu na procentuální hodnocení v jednotlivých kategoriích může vypadat, že nezbyl prostor na kritiku. Za ochranu dospělých Mercedes-Benz třídy E získal 95 %, za děti 90 %, za chodce 77 % a za asistenty 62 %. Jde tedy o jeden z nejlepších výsledků letošního roku, byť i tak se pár výtek našlo. Kupříkladu u dospělých při nárazu celou částí přídě je ve větším ohrožení hrudník vzadu sedících pasažérů.
Kategorii dětských pasažérů lze přejít s naprostým uspokojením, u ochrany chodců se ale nepřátelsky projevuje lem aktivní kapoty. Ta se sice při nárazu dokáže nadzdvihnout a vytvoří tak prostor mezi tělem chodce a tvrdými komponenty motoru, nicméně ona hrana je poměrně ostrá a ohrožuje pánev pěších. Díky tomu má třída E v této oblasti prakticky nulové hodnocení. Jinak je tomu ovšem u asistenčních systémů, mezi které se neprobojoval pouze monitoring jízdních pruhů. Ten je příplatkový a tudíž organizací Euro NCAP nebyl uznán.
Tabulka s klíčovými výsledky Mercedesu třídy E
Záběry s následky jednotlivých testů
Zjistěte více: Podrobné výsledky crash testu Mercedesu třídy E na stránkách Euro NCAP.
Peugeot 3008
Přesunout se můžeme do Francie, kde dozajista taktéž bude bouchat šampaňské, neboť i nová generace Peugeotu 3008 získala pět hvězd. Procentuální hodnocení v jednotlivých kategoriích jsou ovšem slabší. Máme tu zisk 86 u dospělých, 85 u dětí, 67 pro chodce a 52 procent za systémy. Na posledním čísle se projevuje zejména absence autonomních brzd. Ty jsou u tohoto modelu pro změnu za příplatek, zatímco součástí standardu je aktivní monitoring jízdních pruhů. A ten nepromlouvá do verdiktů v případě ochrany dospělých a chodců.
Pokud se zadíváme na jednotlivé nuance, zjistíme, že v případě první kategorie je na tom Peugeot 3008 téměř stejně jako třída E. Klíčem k horšímu hodnocení je fakt, že nabízí nižší ochranu při nárazu s velkým odsazením, zvláště u řidiče, na druhou stranu však cestující lépe chrání ve chvílích, kdy se bourá celou přídí. U šestiletých dětí pak byl kritizován o trochu větší tlak na hrudní partie, zatímco chodci by se měli vyvarovat tuhých lemů čelního okna a jeho spodního okraje. V případě asistenčních systémů pak již není co dodávat, za monitoring jízdních pruhů se totiž uděluje jen 1,5 bodu, zatímco za brzdy bral Mercedes takřka dvojnásobek.
Tabulka s klíčovými výsledky Peugeotu 3008
Záběry s následky jednotlivých testů
Zjistěte více: Podrobné výsledky crash testu Peugeotu 3008 na stránkách Euro NCAP.
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Chystaný přelomový Jaguar, který nahradí všechny dosavadní modely, natočili při testech. Marnost z něj čiší od pohledu
21.2.2025Startování auta s asi nejlepším čtyřválcem bez turba v historii je zážitek samo sobě, tohle v jiném autě nezažijete
19.2.2025BMW zdevastovalo vrcholnou verzi řady 1 tak moc, že dostává nakopáno od VW Golf, je o hodně horší úplně ve všem
18.2.2025
Nejnovější články
Nové spalovací Audi A6 předčasně odhalil únik. Pomník chaotičnosti jednání značky tradiční kupce nejspíš znovu zklame
před 47 minutamiBMW zastavilo plán vyrábět elektrická Mini v Evropě. Důvod uhádnete, je to nezájem
včeraAudi přiznalo, že jeho interiéry jsou dnes horší, než bývaly. Auta roky šidilo na špatném místě
včeraLevný čínský soupeř Škody Fabia dostal i v Evropě normální motor, teprve s ním může v Česku zabodovat
včeraBMW detailně ukázalo techniku svých příštích aut. Slibuje, že ho dostane na výsluní a vrátí zpátky ke kořenům
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva