Home > Rubriky a sekce > Ostatní > Článek
Nové crash testy: Ford opět selhal, Honda nepřesvědčila. Co VW a další?
5.7.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Do nového kola nárazových testů Euro NCAP zamířilo Hyundai i30, VW Arteon, nová Ibiza, Insignia, Civic i Mustang 2017. Ne všichni obstáli.
Máme tu nové kolo crash testů Euro NCAP. V tom se tentokrát neuplatnil dvojí metr, který bruselská organizace loni zavedla. Všech sedm vozů nastoupilo k nárazovým zkouškám ve standardní výbavě, pět „účastníků zájezdu“ přesto uspělo. Alfa Romeo Stelvio, Hyundai i30, Opel Insignia, Seat Ibiza a Volkswagen Arteon se mohou pyšnit nejvyšším pětihvězdičkovým hodnocením.
O poznání hůře dopadla nová Honda Civic, což je docela překvapivé. Japonský hatchback autonomními brzdami, které jsou jedním ze dvou důvodů, proč byl onen dvojí metr zaveden, totiž disponuje. A stejně tak se může pochlubit monitoringem jízdních pruhů. Přesto ale nakonec získal jen čtyři hvězdy. Důvodu se budeme věnovat za chvíli, aktuálně jen prozradíme, že nedostatečná ochrana dospělých či chodců na vině není.
Ještě tragičtější výsledky jsou spojeny s Fordem Mustang. To je rovněž překvapivé, neboť modrý ovál po předchozím fiasku sliboval, kterak facelift nedostatky dosluhujícího provedení smaže. Evidentně se tak nestalo, vůči minulým dvěma hvězdám totiž nejnovější verze legendárního pony caru získala pouze o jednu navíc. Mustang přitom stejně jako Civic standardně počítá s oběma elektronickými berličkami.
Uchýlila se tedy organizace Euro NCAP k zákulisním praktikám? Nikoliv, obojí špatné hodnocení má své opodstatnění. A my jsme za něj vlastně jen rádi, neboť se ukázalo, že jen přítomnost autonomních brzd a monitoringu jízdních pruhů k oslnění bruselského publika nestačí - i když svým způsobem ano, neboť podle tiskové zprávy je Euro NCAP nadšeno snahou Fordu o zlepšení a tříhvězdičkový výsledek tak bere jako pozitivní.
Kromě toho organizace naznačuje, že zlepšení bylo dosaženo v klíčových oblastech, tedy právě v onom začlenění elektronických berliček do standardní výbavy. Jak jsme si ale řekli, oba prvky - společně s modernizací čelních airbagů - zvedly hodnocení pouze o jednu hvězdu. Oproti tomu čtyřhvězdičkový verdikt Hondy Civic považuje Euro NCAP za tristní. Dvojí metr tak vlastně používá, i když tentokráte pouze v hodnocení přístupu.
Připomeňme, že čelní náraz celou částí přídě se provádí v rychlosti 50 km/h. V případě 40procentní části přídě je tempo dokonce 64kilometrové, v případě bočního nárazu mobilní přepážkou do dveří řidiče ale již opětovně klesá na 50 km/h. Při vystřelení vozu směrem na kůl je pak rychlost v rámci nárazových testů pouze 32kilometrová.
Kromě toho se na celkovém hodnocení projevuje ochrana dospělých 40 procenty, na všechny tři zbývající kategorie (ochrana dětí, ochrana chodců a berličky) pak připadá shodně vždy 20 %.
Tip: Projděte si výsledky dalších crash testů Euro NCAP.
Stručný přehled výsledků posledních crash testů Euro NCAP
Alfa Romeo Stelvio
Vůbec první sériové SUV italské automobilky se může pochlubit pěti hvězdami, stejně jako nejvyšší ochranou dospělých v tomto kole (97 %). Drobné problémy lze hledat spíše v ostatních kategoriích. Překvapivě mezi ně patří i elektronické berličky, ačkoliv Stelvio standardně autonomní brzdy i monitoring jízdních pruhů nabízí. Euro NCAP však mělo problém s nastavením nejvyšší možné aktuální rychlosti, které je natolik komplikované, že vozu strhlo důležité body. A hodnocení srazilo na 60 %. Ochrana dětí a chodců je však s 84, respektive 71 procenty opět příkladná.
Tabulka s klíčovými výsledky Alfy Romeo Stelvio
Záběry s následky jednotlivých testů
Zjistěte více: Podrobné výsledky crash testu Alfy Romeo Stelvio na stránkách Euro NCAP.
Fordu Mustang
Dostáváme se k prvnímu velkému zklamání tohoto kola, ačkoliv Euro NCAP bere výsledek Fordu Mustang pozitivně. Faceliftovaný pony car totiž dostal ony elektronické berličky a samotná automobilka naznačila, že má snahu. Za to jí patří tři hvězdy, či jinak 61 procent v rámci asistenčních systémů. Mimo to autonomní brzdy zvedly hodnocení ochrany chodců na 78 %. Na vylepšení kategorie ochrany dospělých (72 %) ale již nestačily, opětovně se ukázalo, že Mustang nedokáže svou posádku ochránit hlavně při nárazu celou částí přídě. V případě dětí (32 %) pak selhává při bočním nárazu.
Tabulka s klíčovými výsledky Fordu Mustang
Záběry s následky jednotlivých testů
Zjistěte více: Podrobné výsledky crash testu Fordu Mustang na stránkách Euro NCAP.
Honda Civic
Také hodnocení japonského hatchbacku lze přirovnat k výprasku, jaký dostali sedláci u Chlumce. Zisk čtyř hvězd je překvapivý, hlavně při pohledu na výsledky při ochraně dospělé (92 %) a dětské posádky (67 %). Civic je na tom ale takřka stejně jako Mustang. I v Hondě byste se totiž měli obávat usednutí na zadní sedadla, a to při čelním i bočním nárazu. S pony carem pak Civic prohrává při ochraně chodců (75 %), za asistenční systémy ale získává nejvíce v tomto kole (88 %).
Tabulka s klíčovými výsledky Hondy Civic
Záběry s následky jednotlivých testů
Zjistěte více: Podrobné výsledky crash testu Hondy Civic na stránkách Euro NCAP.
Hyundai i30
Pohled na jednotlivá hodnocení, jichž dosáhl korejský hatchback, nemůže být více šokující, zvláště v kontextu s výsledky Hondy Civic. Hyundai i30 bylo totiž oproti tomuto vozu lepší jen při ochraně dětí (84 %), všechny tři další kategorie ale projelo. Přitom dospělou posádku (88 %) chrání lépe než Civic, rizika jsou zde maximálně průměrná. Honda ale byla v mnoha ohledech hodnocena nedostatečně až špatně. Plný počet bodů ale získala za brzdy, Hyundai však nikoliv. Ochranu chodců (64 %) to pak sice taktéž neovlivnilo, kategorii berliček (68 %) ovšem ano.
Tabulka s klíčovými výsledky Hyundai i30
Záběry s následky jednotlivých testů
Zjistěte více: Podrobné výsledky crash testu Hyundai i30 na stránkách Euro NCAP.
Opel Insignia
Druhé generaci Opelu Insignia nelze prakticky nic vytknout. Vypadá pohledně, má zajímavou skladbu motorů a k mání je za příznivé ceny. Kromě toho se může pochlubit i působivou bezpečnostní, jak deklaruje nejen zisk pěti hvězd, ale zejména hodnocení v jednotlivých kategoriích. U dospělých (93 %) totiž kritika míří jen na vyšší riziko poranění krku cestujících vzadu při nárazu zezadu. Ochrana dětí (85 %) a chodců (78 %) je pak stejně jako u Volkswagenu Arteon či Fordu Mustang nejvyšší v tomto kole, za berličky získává Insignia „jen“ 69 % kvůli horšímu upozornění na nezapnuté pásy vzadu.
Tabulka s klíčovými výsledky Opelu Insignia
Záběry s následky jednotlivých testů
Zjistěte více: Podrobné výsledky crash testu Opelu Insignia na stránkách Euro NCAP.
Seat Ibiza
Nedávno získala pětihvězdičkové hodnocení Škoda Kodiaq, která tak pokračuje v novodobé tradici značky, jež se týká vrcholné bezpečnosti. Je jisté, že stejně bude hodnocena i příští Škoda Fabia, neboť spřízněný Seat Ibiza získal také nejlepší možný verdikt. Také zde se na něm podílejí hlavně autonomní brzdy, ty ovšem nepromlouvají do ochrany dětí - ve velkém ohrožení je tak hrudník šestiletých i desetiletých, a to při čelním i bočním nárazu. Výsledkem je i přesto 77 %. Dále si pak Ibiza odváží 95 % za dospělé, 76 % za chodce a 60 % za berličky.
Tabulka s klíčovými výsledky Seatu Ibiza
Záběry s následky jednotlivých testů
Zjistěte více: Podrobné výsledky crash testu Seatu Ibiza na stránkách Euro NCAP.
Volkswagen Arteon
Jsme ve finále, a to u nové vlajkové lodi Volkswagenu. Při pohledu na ceny modelu Arteon asi mnohý očekává špičkovou bezpečnost, a té se mu skutečně dostane. Výsledky u dospělých (96 %), chodců (85 %) i asistenčních systémů (82 %) znovu ovlivňují hlavně autonomní brzdy, nicméně i bez nich si nová generace Volkswagenu Passat CC nevede špatně. Ostatně za ochranu dětí získává i bez nich 85 %, přičemž riziko úrazu je zde nižší než u Opelu.
Tabulka s klíčovými výsledky Volkswagenu Arteon
Záběry s následky jednotlivých testů
Zjistěte více: Podrobné výsledky crash testu Volkswagenu Arteon na stránkách Euro NCAP.
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
22.11.2024 - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024 - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- WorldSSP 2025: Stále je 5 volných míst včera 10:58
- Zajímavá čísla WorldSBK 2024 23.11.2024
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 2. den 22.11.2024
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 1. den 21.11.2024
- V Brně 2025 bez MotoE 21.11.2024
Nejnovější články
- Při měření rychlosti v Česku jde o peníze, ne o bezpečnost, účinná ochrana ale existuje
před 11 hodinami - VW je nepoučitelný. Přes totální fiasko svých elektrických aut se chce zachránit s pomocí nových elektromobilů
včera - Němci chtějí znovu rozjet dotace na elektromobily. Tentokrát ale jen pro mladé lidi a mladé rodiny s dětmi
včera - Lotus po odpískání přechodu na elektrická auta odhalil podobu nových spalovacích pohonů, půjde na to jako nikdo jiný
včera - GM znovu propouští, padáka dostalo 1 000 zaměstnanců. Prý chce mít v týmu jen ty správné lidi
včera
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 11.25. 03:31 - Stepan
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.25. 00:20 - GeneHawkins
- Lampárna (stěžovatelna) 11.24. 22:03 - Předseda
- Onboard videa 11.24. 10:52 - brnenska.odchytova
- Mercedes - auto pro masy 11.24. 08:24 - Brus
- Výběr grafické karty do počítače 11.23. 22:32 - mattonecz
- Toyota obecně 11.23. 14:33 - M.Z.
- Pneu koutek 11.22. 15:11 - pavproch