Nové BMW Z4 v plné parádě: zase o něco dříve, než bylo plánováno

Pouhých 24 hodin zbývá do oficiálního představení druhé generace modelu Z4. V pondělí jsme se měli seznámit s novinkou, která asi nezachrání propadající se prodeje BMW, ale určitě je pro něj důležitá. Plány jsou jedna věc, realita druhá. Vážené dámy a pánové, seznamte se. Nové BMW Z4 přichází.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Ostatní

Nové BMW Z4 v plné parádě: zase o něco dříve, než bylo plánováno

13.12.2008 | Mirek Brokeš | Přidat příspěvek

Nové BMW Z4 v plné parádě: zase o něco dříve, než bylo plánováno

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Pouhých 24 hodin zbývá do oficiálního představení druhé generace modelu Z4. V pondělí jsme se měli seznámit s novinkou, která asi nezachrání propadající se prodeje BMW, ale určitě je pro něj důležitá. Plány jsou jedna věc, realita druhá. Vážené dámy a pánové, seznamte se. Nové BMW Z4 přichází.

Ne, BMW nezměnilo název a ani si nespletlo datum, to se jen nějakému šikovnému insiderovi podařilo naskenovat a pak zveřejnit reklamní brožuru nového Z4. Žádné informace se neobjevily, tak si jen můžeme prohlédnout křivky nového kupé-kabrioletu, které výrazně připomínají jednoho klasika z minulosti BMW, model 508.

Aktualizace: Jen pár momentů po obrázcích se objevil dokument s kompletním přehledem. A také další, tentokráte už oficiálně vypadající obrázky.

Původní Z4 byla v prodeji ve dvou podobách, jako roadster a kupé. Nová generace je nahrazuje obě současně. Je totiž vybavena dvoudílnou, hydraulicky ovládanou hliníkovou střechou, která se za 20 s zcela automaticky buď schová v kufru nebo uzavře interiér před nepřízní počasí. Vývoj auta byl zaměřen na uchování jízdních vlastností současné Z4 a zvýšení komfortu posádky. To neznamená nic jiného, že nová Z4 je větší a bohužel i těžší. Základní hmotnost je 1500 kg, což je o neskutečných 200 kg navíc. Lze v tomto případě ještě hovořit o agilním voze?

Prozatím máme informace jen o motorech určených pro americký trh. Slabší model, BMW Z4 sDrive30i dostane benzínový šestiválec o objemu 3 l a výkonu 258 koní. Silnější verze, BMW Z4 sDrive35i, dostane benzínový šestiválec přeplňovaný dvěma turby, který známe např. z modelu 335i. Jeho výkon dosahuje 306 koní. Obě verze budou k dostání buď s manuální 6° převodovkou nebo s automatem. Slabší se standardní 6° automatickou převodovkou s HDM, silnější se 7° dvouspojkovou skříní.

Zrychlení z 0 na 100 km/h zvládá slabší verze za 5,6 s (automat 6,0 s), silnější verze za 5,1 s (automat 5,0 s), maximální rychlost obou verzí je pro americký trh omezena na 210 km/h.

Do výbavy se mimo poslední generace iDrivu dostane Dynamic Drive Control, který umožňuje ve 3 stupních nastavení reakcí plynu, motoru, řízení, řazení (pokud je auto vybaveno automatickou převodovkou) a tzv. Adaptive M Suspension, podvozku vybaveného elektronicky ovládanými aktivními tlumiči. Nechybí ani u BMW v poslední době tak oblíbený systém BMW EfficientDynamics.

O evropské specifikaci zatím nevíme nic, nelze tak odpovědět ani na otázku, zda se pod kapotu dostane diesel nebo jestli vznikne varianta s pohonem všech kol xDrive.

Aktualizace č. 2: zdá se, že s informacemi se najednou roztrhl pytel. Víme víc o motorech pro Evropu.

Základní evropskou verzí bude BMW Z4 sDrive23i s benzínovým šestiválcem o objemu 2,5 l a výkonu 204 k. O dieselech stále žádné zprávy.


Nové BMW Z4 v plné parádě: zase o něco dříve, než bylo plánováno - 1 - bmw-z4-2008-web-08Nové BMW Z4 v plné parádě: zase o něco dříve, než bylo plánováno - 2 - bmw-z4-2008-web-09Nové BMW Z4 v plné parádě: zase o něco dříve, než bylo plánováno - 3 - bmw-z4-2008-web-10Nové BMW Z4 v plné parádě: zase o něco dříve, než bylo plánováno - 4 - bmw-z4-2008-web-23Nové BMW Z4 v plné parádě: zase o něco dříve, než bylo plánováno - 5 - bmw-z4-2008-web-11Nové BMW Z4 v plné parádě: zase o něco dříve, než bylo plánováno - 6 - bmw-z4-2008-web-13Nové BMW Z4 v plné parádě: zase o něco dříve, než bylo plánováno - 7 - bmw-z4-2008-web-19Nové BMW Z4 v plné parádě: zase o něco dříve, než bylo plánováno - 8 - bmw-z4-2008-web-15Nové BMW Z4 v plné parádě: zase o něco dříve, než bylo plánováno - 9 - bmw-z4-2008-web-16Nové BMW Z4 v plné parádě: zase o něco dříve, než bylo plánováno - 10 - bmw-z4-2008-web-17Nové BMW Z4 v plné parádě: zase o něco dříve, než bylo plánováno - 11 - bmw-z4-2008-web-18Nové BMW Z4 v plné parádě: zase o něco dříve, než bylo plánováno - 12 - bmw-z4-2008-web-14Nové BMW Z4 v plné parádě: zase o něco dříve, než bylo plánováno - 13 - bmw-z4-2008-web-20Nové BMW Z4 v plné parádě: zase o něco dříve, než bylo plánováno - 14 - bmw-z4-2008-web-21Nové BMW Z4 v plné parádě: zase o něco dříve, než bylo plánováno - 15 - bmw-z4-2008-web-22

Nové BMW Z4 v plné parádě: zase o něco dříve, než bylo plánováno - 16 - bmw-z4-2008-web-01Nové BMW Z4 v plné parádě: zase o něco dříve, než bylo plánováno - 17 - bmw-z4-2008-web-02Nové BMW Z4 v plné parádě: zase o něco dříve, než bylo plánováno - 18 - bmw-z4-2008-web-03Nové BMW Z4 v plné parádě: zase o něco dříve, než bylo plánováno - 19 - bmw-z4-2008-web-04Nové BMW Z4 v plné parádě: zase o něco dříve, než bylo plánováno - 20 - bmw-z4-2008-web-05Nové BMW Z4 v plné parádě: zase o něco dříve, než bylo plánováno - 21 - bmw-z4-2008-web-06

Mirek Brokeš

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.